Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1859 ggr
[Kakan23]
2/8/16, 10:51 AM

Sjuk eller inbillning ?

Förra månaden var jsg hos läkaren och hon sa då att jag var helt frisk och nu börjar jag tvivla på att jag är sjuk på riktigt denna gång. Varm som en stekpanna samt yrsel och ont när jag andas samt när någon petar på mig o kraftigt huvudvärk. Känns som jag vore sjuk men tvivlar på min kropp då den uppvisade samma symtom förra gången som frisk. Så hur kan jag ens lita på min kropp eller en läkare igen ? Då dom säger att jag var frisk o gravid vilket ej stämde då jag gjorde ett test = icke gravid så nu vågar jag ej gå till läkaren utan drar mig även med dessa symtom som kan vara sjuk. Försöker nu mera banka in i mitt huvud att jsg är helt kry vet de låter skumt men vågar ej tro något annat då jag förra gången var helt frisk o jsg fick ej svar på varför jag hade dessa symtom PS är hemma pga mår så pyton och ska plugga i morgon igen.

Annons:
Marinas Mix
2/8/16, 10:55 AM
#1

Låter som influensa. Vill du inte gå direkt till läkaren så ring 1177 och beskriv dina symptom, så kan de tala om för dig vad du bör göra. Krya på dig.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Tjeja
2/8/16, 10:55 AM
#2

Låter mer som du har stressymptom. De kan ju ta vilka uttryck som helst o man kan uppleva sig sjuk fast kroppen egentligen är frisk. Du kanske behöver få varva ner från det som stressar dig helt enkelt?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Kakan23]
2/8/16, 10:56 AM
#3

Tack så denna gång är man ej korkad då tack <3 Ska ringa dit o läkaren aldrig mer tack litar inte på läkaren efter den efarenheten jsg fick med mig förra gången

[Kakan23]
2/8/16, 11:11 AM
#4

De som är stressade i min vardag är städa o städa sen plugga o stressigt i skolan pga hänt mycket där tex mobbad o vidare

[Kakan23]
2/8/16, 11:15 AM
#5

Min temp är 38

[Kakan23]
2/8/16, 11:17 AM
#6

O sen klarar min älskade sambo ej av att städa pga ångest vart start o slut är

Annons:
Tjeja
2/8/16, 11:24 AM
#7

Byt läkare! Och be också om en remiss till psykiatrin eller en typ kbt-terapeut så du kan få hjälp och stöd att sålla bland stressfaktorerna i ditt liv. Virus som influensa och förkylningar som aldrig går över kan också komma och förvärras av stress. D v s sådant som oroar och stör en från att kunna slappna av i tillvaron.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Devya]
2/8/16, 12:22 PM
#8

Det kan ju vara så att du har en influensa och sådant syns ju inte precis om man går till läkare och kollar. Hade du inte desto mera symptom så förstår jag att läkaren inte hittade några fel på dig.

Det är mycket möjligt att du har någon sorts influensa i kroppen om du har feber. Tog de tester på dig?

[Kakan23]
2/9/16, 9:21 AM
#9

Tog tempen i går med o då låg den på 38 o även då när dom kollade låg den normalt även att jag brukar ligga på 36 grader. Jag mår pyton som vet inte vad Svin ont i öron energi lös o känner mig typ full även att jag har ej rört alkohol. Samt huvudet dunkar så fort jag går o känns som kroppen snart lägger av samt svettas som jag har haft gympa på plugget jämt. Skulle kunna gå utan kläder o de hjälper ej en då om man säger så ;)

IceTee
2/9/16, 12:34 PM
#10

Jag funderar lite på det du sa om graviditet. Förstod jag dig rätt om läkaren sa att du var gravid men att du menar på att läkaren har fel?

Medarbetare på Skor iFokus

[Kakan23]
2/9/16, 4:20 PM
#11

Ja läkaren hävdade gravid trots att mens och ej täcken på gravid o var hos barnmorska dagarna efter o svaret va ej gravid

farvendal
2/9/16, 5:16 PM
#12

Du kanske ska ta ett till graviditetstest för säkerhets skull?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Kakan23]
2/9/16, 5:17 PM
#13

Nä har min mens idag o käkar piller varje dag

Annons:
Annielle
2/9/16, 6:35 PM
#14

Du behöver ju stanna hemma och vila dig frisk om du har 38 i temp mot 36 annars, jag har också låg temp och har jag 38 i stället känner jag mig också jättesjuk.

Vänta någon vecka och har det inte blivit bättre under den här tiden, är det dags att gå till läkaren igen, för en som har låg temperatur i vanliga fall är det ju detsamma som en som har 39 i temp och vanligtvis ligger på 37, klart man har feber då.

Märkligt att din läkare sa att du var gravid när du inte alls verkar vara det.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

IceTee
2/9/16, 7:32 PM
#15

#11 jag tvivlar inte på dig alls, undrar av ren nyfikenhet bara om läkaren gjorde något test?

Medarbetare på Skor iFokus

[Kakan23]
2/9/16, 10:15 PM
#16

Aha vet den läkaren har ej koll o enligt läkaren en feber heller för den delen vist kan man ha feber vid 38 om man har vanligen 36 grader men inte enlighet läkare då är man super frisk som vanligt men märker att jag mår pyton o ska till plugget i morgon då lärarna vill de o dom tror även att jag inte är sjuk om man säger. Just för att jag ser klar o fin ut i hud ton mem nu tex med bara vinter jacka så svettas jag o bara bh under pga ska sova o röka men ändå super het. Samt nästan spydde men som tur är kom inget upp idag nu i kväll kände mig super matt o allt rullade runt typ så la mig ner i badrummet . Plus även konstig i magen o inte min vanliga lös mage utan värre som jag typ spyr med magen om ni tänker er :(. De var hemskt o panik andades efter pga svin ont i lugorna o då via panik extra mycket. Men vad ska jag säga till fröken i morgon som vill att jag kommer ? Att jag spydde eller vad ? O jag ser jämt frisk ut då jag ej ser blek ut som sjuk faktist men mina ben nästan vek sig dubbla. O känner mig stressad över tanken att ingen tror jag är sjuk vid så hög temp som 38 /37 är för mig med vanligen 36 eller lägre

[Kakan23]
2/9/16, 10:16 PM
#17

Känns som alla vet när man är sjuk utan att lyssna på symtom typ både skolan o vidare vågar inte gå till skolsyster ens som känner mig pga vanligen brukar man vara frisk vid 38/37 grader :.(

[Kakan23]
2/9/16, 10:27 PM
#18

Har 37,9 grader just nu o mår pyton känner mig varm som en stekpanna :/

IceTee
2/9/16, 11:46 PM
#19

Jag är rätt kass vid 38 grader, så det är inget konstigt med det. Varför tjatar din fröken på att du ska till skolan? Har du varit borta mycket?

Medarbetare på Skor iFokus

[Kakan23]
2/10/16, 7:01 AM
#20

Nä har inte varit borta vecko vis som man säger så sen är de väl pga hon förstår ej hur pyton jag mår vid 37,38 grader. Sen tror hon jag är lite sjuk men inte pga ser kry ut i hudfärg o ska gå idag men blir tvinga mig :(. Pga är ju så kry inte

Annons:
Annielle
2/10/16, 9:12 AM
#21

Om de går på så om att de inte tror dig/tar dig på allvar och anser att du ska komma till skolan skulle jag göra som du funderar på, överdriva lite och säga att du spytt eller så.

Hoppas att du mår bättre snart!🌺

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: