Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 799 ggr
[postmortum91]
2016-02-07 21:04

erfarenheter av leasing?

Är det någon här inne som leasat en bil någon gång?
Vad har ni för erfarenheter och vad upplever NI som för och nackdelar?
Idag betalar jag och sambon av på en Renault Megane -08 och tillsammans med lån och försäkring kostar det oss 1600 kr/månaden. Då har vi redan efter bara 7 månader fått byta ut startmotorn för 7000 kr. Tänkte om det faktiskt är värt att leasa en bil så slipper man oanade kostnader, speciellt nu när vi ska ha barn snart.

Vad säger ni?

Annons:
Fia81
2016-02-07 21:17
#1

Diskuterade samma sak med min man i morse :) Kör man mycket är det inte så ekonomiskt. Min man kör över 4000 mil om året så för oss blir det billigare och bättre att köpa en helt ny Kia istället.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annette
2016-02-08 07:53
#2

Oftast är väl leasingbilarna begränsade till 1500 mil/år. Det klarar inte jag mig på så det är inget alternativ för mig heller. 

Kia har 7 års nybilsgaranti. Tänk på att kontrollera vad som ingår. En kollega köpte en ny Kia och fick problem där inte garantin täckte, det blev en tråkig historia.

[postmortum91]
2016-02-08 13:48
#3

Jag tror att jag och sambon borde klara oss på 4 mil/dag.
Han jobbar bara ca 4 km bort. Jag ska kolla upp det ordentligt innan vi eventuellt gör det. Dessutom tror jag inte vi blir beviljade idag då jag är sjukskriven (snart mammaledig) och han jobbar strötimmar på Ica.

Upp till toppen
Annons: