Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1435 ggr
Anonym
Anonym
2/7/16, 8:31 AM

Ang test.

Jag har tänkt gå och testa mig för klamydia på en vårdcentral, men funderar på hur de informerar en sen om resultatet? Jag tänkte gå till en vårdcentral i en ort jag inte är skriven på, då jag studerar och bor här tillfälligt. Vill ju helst inte att det ska komma hem ett brev till exv. mina föräldrar i andra staden..

Är över 18 för att tillägga. 

Vore evigt tacksam för svar!

Annons:
Maria
2/7/16, 8:34 AM
#1

Be att de ringer dig om resultatet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
2/7/16, 8:38 AM
#2

Funderar på om jag istället ska beställa ett test, men det kostar i och för sig 300 kr.. Jag som student har inte alla de pengar :P

Vanja
2/7/16, 10:04 AM
#3

Nej men be dom att ringa dig och var tydlig med att de inte ska skicka brev. De kommer förstå. 
Men och andra sidan borde det väl inte spela någon roll för om du är över 18 så har inte dina föräldrar någon rätt att öppna din post.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Anonym
Anonym
2/7/16, 10:21 AM
#4

#3: Jag ska göra det. Tack!

[Melbun]
2/7/16, 10:25 AM
#5

Man kan väl få hem ett gratis kit från klamydia.se annars :) Verkar som man får se resultatet online eftersom man får en personlig kod. Tar lite längre tid så vc vore nog ändå bäst :P

Thotis90
2/7/16, 12:02 PM
#6

Jag har tidigare beställt ett klamydiatest på klamydiatest.nu. Det fungerade väldigt smidigt och jag hade svar dagen efter jag postade det då jag bor på samma ort som det sjukhus jag skickade testet till.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Anonym
Anonym
2/7/16, 2:18 PM
#7

#6: Var det i diskret förpackning du fick testet? 😃

Thotis90
2/7/16, 4:03 PM
#8

#7 Det var en diskret helvit förpackning med texten "Biological substance" och var brevet hade postats.