Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 4480 ggr
Hoseok
1/10/16, 12:53 AM

Första orgasm med partner

Fick precis min första orgasm med min nuvarande partner, vi behövde bara lista ut vad som behövdes. ☝️

Jag onanerar ofta och får alltid orgasm genom onani, men har alltid så svårt med partners.

Därför vill jag fråga er: Hur ofta får ni orgasm genom sex respektive genom onani? Om ni inte fått det någon gång, är det något ni känner att ni "vill få" eller känns det liksom ondöigt?

Annons:
Anonym
Anonym
1/10/16, 12:56 AM
#1

Jag är 18 år o har aldrig rört mig själv känner inte att jag har behov av de heller cx har heller aldrig haft kille

Rita-S
1/10/16, 1:17 AM
#2

En orgasm med min partner är förståss önskvärd men inte världens undergång för mig om jag inte uppnår för stunden. Det viktigaste för mig är att han försöker, och visar vilja att få med mig hela vägen fram, det betyder mer för mig än att det skall lyckas. I reglen måst jag "hjälpa till lite" själv för att lyckas, och om jag säger jag vill komma jag med ser han alltid till direkt att hålla tillbaka själv så vi får till det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[LoveUnite]1
1/10/16, 1:17 AM
#3

Är 29 år.
Har fått orgasm med kille med endast när jag själv är den aktiva i sexet.

Får typ alltid orgasm vid onani.

Jag har fejkat orgasm vid sex x-antal ggr, är oftast när jag blir trött på att killen försöker få mig att komma men det fungerar liksom inte.

Hoseok
1/10/16, 1:28 AM
#4

#3 Har tyvärr också fejkat orgasm några gånger. Tack och lov så respekterar min nuvarande partner när jag säger att jag inte vill eller kan få orgasm just nu. Har legat med killar som totalt vägrar acceptera det och bara fortsätter. 

Kommer aldrig mer fejka orgasm för någon. Vill inte ge dom det nöjet, så att säga..

[Tuulikki]
1/10/16, 1:47 AM
#5

Onanerar aldrig, men jag kommer i princip varje gång jag och min kille har sex.

#4 Har varit i precis samma sits att jag sagt "jag vill/kan inte just nu" eller fejkat. Aldrig mer :) Min partner lyssnar på vad jag säger och vi har det bra ihop.

[xMondSy]
1/10/16, 9:56 AM
#6

Inga problem när jag onanerar själv, ska däremot min partner pilla på mig så är det svårt. Och under sex så har jag lätt att komma när jag rider honom och han stimulerar mina bröstvårtor. För mycket info kanske, men det funkar för mig! 😁😳

Annons:
Hoseok
1/10/16, 10:31 AM
#7

#6 Det var precis vid den ställningen som det funkade inatt. 🥳

citytjejen
1/10/16, 2:20 PM
#8

8 av 10 gånger ca genom "vanligt" (vad är vanligt egentligen! 🙂) samlag med min man. Då ska det vara missionären, det funkar överlägset bäst för mig!

/Christina

Anonym
Anonym
1/10/16, 8:49 PM
#9

Kommer alltid när jag onanerar, när jag "kliar" ovanför trosan, tycker inte det är skönt att vara direkt på huden .. om jag känner att jag inte kommer att få orgasm så avslutar jag, men det händer bara ibland när jag onanerar av "vana" eller "rutin" haha och jag inte riktigt är kåt.

Har bara haft sex 1 gång

Anonym
Anonym
1/10/16, 9:34 PM
#10

Är inte samma som #9.

Jag kan få orgasm varje gång jag har sex om jag vill, men inte alltid jag har lust så då skippar jag.  Får alltid orgasm vid onani.

Anonym
Anonym
1/10/16, 9:58 PM
#11

Är inte samma som #10

Jag är 21 år och jag kommer varje gång, om inte flera, när jag har sex med min partner. Aldrig fejkat orgasm. Om jag onanerar som kommer jag ofta minst tre gånger innan jag slutar. Kommer hyfsat lätt men ändå väldigt intensivt

Zadeira
1/11/16, 3:48 PM
#12

Orgasm varje gång jag onanerar själv utan partner.

Har under 4 år med nuvarande killen fått orgasm under oralsex tre-fyra gånger, men ej genom"vanligt" penetrerande sex.

När jag onanerar själv är det just orgasmen jag är ute efter. Men är jag med killen så besvärar det mig inte alls att jag inte får orgasm. Då är det just njutningen av att vara tillsammans som känns primärt. Jag kan ju njuta lika mycket, om inte mer, mentalt när jag har sex med partnern för då är det mer än kroppens "hunger" som är drivande.

Gaara
1/11/16, 6:56 PM
#13

Om det handlar om stimulans av klitoris så får jag det alltid när jag onanerar och oftast när min kille är inblandad också. Men jag har aldrig fått en vaginal orgasm utan det krävs yttre stimulans av klitoris oavsett om jag pillar på mig själv eller är med någon.

Annons:
Afturelding
1/11/16, 7:16 PM
#14

Jag kommer alltid när jag onanerar, och jag kommer alltid av oralsex om det bara får ta tillräckligt med tid. Jag brukar komma vid penetrerande sex också, men gör jag inte det så är det inte hela världen.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Ebolaa
1/12/16, 10:39 AM
#15

Det är ju inte så konstigt att så många har fejkat en orgasm. Av nyfikenhet har jag frågat mina tjejkompisar om de kan få en orgasm vid enkomst penetration, jag vet om EN som sa att hon kan få det. Så vet ärligt talat inte om hon bara sa det, och att hon fejkar ofta, eller att hon verkligen är såpass känslig där nere att bara av penetration så kan det "gå för" henne.

Tycker det är synd att porrfilmer gör att unga män/killar tror att kvinnor kommer genom penetration, tror faktiskt det har en inverkan på vilka förväntingar de har på sitt sex. De blir ju lite lurade av den bild som porren ger dem till en början. Men alla killar som bryr sig om sin partner så lär ju sig vart klitoris sitter och hur de ska göra en tjej upphetsad. Detta gäller ju också för tjejer, det är så mycket som är skevt med porrens porträtterande av sex. Nåväl.

Jag kommer definitivt inte varje gång jag har sex, även om jag är väldigt våt och upphetsad, ibland är det mitt mål att komma så då får man helt enkelt onanera eller ha lite mer oralsex för att det ska gå. Har faktiskt märkt att mitt drömliv, alltså när jag sover, ger mig orgasmer rätt ofta om jag inte fått det under sexet :P haha

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Hoseok
1/12/16, 11:07 AM
#16

#15 "Tycker det är synd att porrfilmer gör att unga män/killar tror att kvinnor kommer genom penetration"

Fast vissa kvinnor gör ju det? Så jag tror det korrekta är att säga

"Tycker det är synd att porrfilmer gör att män tror att alla kvinnor har lätt att komma genom penetration".

[Tuulikki]
1/12/16, 11:11 AM
#17

Jag kan komma genom penetration :) Men det har bara hänt med min nuvarande, aldrig med någon av de andra jag varit med.

Ebolaa
1/12/16, 11:24 AM
#18

#16 Ja, precis! Alla kvinnor gör det inte, verkar dock höra till en mycket mindre procent som kan göra det. :)

#17 Fantastiskt! ;)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[Ulvarsdotter]
1/14/16, 3:18 PM
#19

Jag fick min första orgasm ihop med min partner efter att vi varit sexuellt aktiva i något halvår - en seger för oss båda! Vi bodde inte ihop första året, så då kunde jag onanera när det gått ett tag emellan att vi setts, och det var så jag "tränade upp" min orgasm, men det var inte alls samma intensiva orgasm som jag senare fick ihop med partnern. Vi har bott ihop snart ett år och jag har bara onanerat tre gånger (tror jag), men jag tycker nästan det är onödigt, för det blir inte alls samma effekt som under samlag. Även om det är han som "tränar upp sin fingerfärdighet" så blir det inte alls samma styrka i komningen som när jag kommer med honom inuti mig.

Så för mig är det: orgasm/er i och med penetration ihop med partner (mellan 1-5ggr), och bara någon svagare orgasm vid onani. Ibland kommer jag inte under samlag heller, men då har jag inget "behov" av det just då heller :) (Har jag det och han hinner komma innan, så får jag lite hjälp av honom, men fortfarande inte alls lika stora som under samlag)

Anonym
Anonym
1/14/16, 3:55 PM
#20

Ha fått orgasm 2 gånger i mitt liv genom enbart penetration. Annars så måste jag alltid vara med själv där nere med handen eller en vibrator för att komma. Klart man ha ju det gött under hela akten, men komma gör jag inte bara genom ut och in. 😎 Tyvärr…

Annons:
Anonym
Anonym
1/14/16, 4:43 PM
#21

Jag får orgasm extremt sällan under sex men är för att jag måste få göra på "mitt sätt" för att det ska gå. Sällan min kille har lyckats men är inte pga honom utan pga mig,

Onani går det 4/5 gånger i snitt :)

Scorpio97
1/14/16, 5:29 PM
#22

Jag har alltid kommit när jag onanerat, från att jag började göra det när jag var tio-tolv år. Det var dock extremt små/lätta orgasmer i början. Jag tror jag skulle bli ganska frustrerad om jag inte kunde få mig själv att komma av onani när jag vill det, då skulle inte jag se någon poäng med att onanera. 

Men jag har aldrig haft sex med en partner, så gällande orgasm under sex får jag vänta och se (:


//Jessie

Annielle
1/14/16, 11:05 PM
#23

Läste för ett tag sen någon undersökning som visade att runt 80% av alla kvinnor inte kan få orgasm vid penetration, tror personligen att väldigt många killar tror att alla kvinnor kan få det tyvärr.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Pytteliten
1/15/16, 9:02 AM
#24

Jag kommer inte utan klitorisstimulans på ett eller annat sätt. Med en tidigare pojkvän funkade det (ibland) när jag red honom, men det är ingen ställning jag och min nuvarande fått superkläm på.  Det innebär att jag helt enkelt får hjälpa till, vilket inte är några som helst problem! Oralsex funkar också allt som oftast 🙂.

Jag vet ett förhållande som höll på att ta slut så killen anklagade tjejen för att inte älska honom eftersom det inte gick för henne vid samlag…

Carrosh
1/15/16, 10:01 AM
#25

Får orgasm varje gång och ofta två gånger. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anterrabae
1/15/16, 8:27 PM
#26

Får orgasm i stort sett varje gång jag onannerar. Det har vid enstaka tillfällen lixom varit på väg och sen självdött.. Väldigt sällsynt men har hänt. Vad gäller sex så kom jag aldrig vid penetration med min ex-man. Men han var duktig på att fixa det för mig på andra sätt. När jag väl kunde och han väl ville. En annan var liksom tillräckligt stor för att komma åt överallt rätt, då kunde jag få 2-3 orgasmer per gång, bara på penetration. Med nuvarande så blir det lättare och lättare att komma. Me. Tröskeln är lite längre bort. Har svårast när han smeker, lättast när jag rider. Alt bakifrån eller från sidan. Behöver inte alltid komma, varje gång. Men kommunicerar ich hjälper till så jag får som jag vill också, de gånger det känns viktigt,

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Anonym
Anonym
1/24/17, 8:51 AM
#28

Med mitt ex kom jag varje gång vid penetration. Även första gången vi hade sex (då jag förlorade min oskuld)  så kom jag typ efter 5 sek. Jag behövde liksom ingen annan stimulans än att han penetrerade mig. Jag var dock alltjämt tvungen att rida isåfall.

Med min nuvarande partner som jag har varit tillsammans med i fyra år så har jag väldigt svårt att få orgasm med. Jag kan räkna på en hand hur många gånger det har hänt. Tre gånger. Nuförtiden så fokuserar vi endast på att han kommer vilket sker inom10 sekunder och så är det färdigt. Jag tycker inte om sex särskilt mycket så för mig är det bra med att det går snabbt. Jag personligen orkar inte hålla på och försöka komma mer. Vi båda två har liksom tröttnat. Jag har totalt gett upp och ser till att tillfredsställa mig själv då jag är ensam istället.

[LarssonA]
1/24/17, 11:11 AM
#29

Jag är en av dem som alltid får orgasm. Första gången jag hade sex med min sambo fick jag 4 st. Jag får ofta mutipla orgasmer och kan komma i flera minuter åt gången.

Kan faktiskt inte minnas att jag haft sex utan orgasm mer än först gången då allt bara gjorde ont.

Jag trodde det skulle vara så och att alla hade det så som jag, så när jag förstod att jag var ganska "unik" så sett blev jag väldigt förvånad…

Anonym
Anonym
1/24/17, 12:28 PM
#30

vad är fel på mig då? varför får jag aldrig orgasm med min pojkvän?😕😕

Persifone
1/24/17, 4:09 PM
#31

Grattis TS! 🥳 Tyckte det var en fantastisk känsla när det hände mig första gången!

Får alltid orgasm när jag onanerar. Får ibland orgasm med min nuvarande partner (om jag rider) och även om han går ner på mig. Så fick min första orgasm vid endast penetrering när jag var 27 år (trots att jag varit sexuellt aktiv i över tio år). Får dock ofta fontänorgasmer :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Honestyisdead
1/24/17, 7:41 PM
#32

#30 Det är inget fel på dig.

Får du det på egen hand?

Anonym
Anonym
1/24/17, 7:44 PM
#33

Hera

ibland men bara med vibrator.

Honestyisdead
1/24/17, 7:57 PM
#34

#33 Testa att ha med vibrator när ni har sex.

Annons:
[rumelle]
1/24/17, 9:27 PM
#35

Alltid orgasm vid sex. Onanerar väldigt sällan och kan inte säga att jag får orgasm varje gång då för jag brukar somna. 😂

Saga85
1/27/17, 5:33 PM
#36

Jag har aldrig kommit via penetrationssex enbart med oralsex eller när jag har sex med mig själv 🙂 Sedan kan penetrationssex vara skönt utan att få orgasm.

laddare
1/27/17, 8:03 PM
#37

Lyckades aldrig komma med andra sexpartners än med min nuvarande partner, och då kan jag tillägga att jag hade sex första gången förr 3 år sedan och hade min första partner i 2 år. 

Lyckades för ungefär 1 år sedan komma med hjälp av onani, ensam. Har för ca 3 månader sen kommit med min nuvarande partner då, och det är som att en spärr har släpps (alternativt att vi bara passar jäkligt bra ihop). Får i princip alltid multipliorgasmer, och det kan vara allt från 2 till rent utav många beroende på hur länge "han håller". Både med  och utan klitorisstimulans. :)

Upp till toppen
Annons: