Annons:
Etikettsexualitet
Läst 4232 ggr
Anonym
Anonym
1/8/16, 11:28 AM

Hur ofta har ni sex?

Hur ofta har ni som är i förhållande sex på ett ungefär?

Annons:
Fridaaaa
1/8/16, 11:56 AM
#1

Olika i perioder.
Men varit tillsammans över 8 år, blivit mindre med åren, dock pga mig (vet dock själv egentligen inte riktigt varför menmen)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
1/8/16, 12:01 PM
#2

Ungefär 5 gånger i veckan. Det skulle ske varje dag om jag inte hela tiden hade problem med ryggen och dylikt. Som det är nu får vi vara försiktiga och lite kreativa.

[Tuulikki]
1/8/16, 8:35 PM
#3

3-4 gånger i veckan. 

Beror lite på hur han jobbar och hur jag mår :) Jobbar han natt är det lite klurigare att få ihop allt i vardagen och då hamnar tyvärr sexet långt ner på listan.

[Älskamig]
1/8/16, 8:48 PM
#4

Vi brukar ofta ha det när vi ses. 😊 Och det händer några gånger i veckan.

Anonym
Anonym
1/8/16, 10:31 PM
#5

Nu blir det ett par gånger i veckan, tidigare hade vi sex åtminstone en gång varje dag. Men då jag blev gravid så fick jag så otroligt känsliga slemhinnor i underlivet och mådde så fruktansvärt illa att jag kräktes mest hela tiden och då gjorde det lite svårt att ha det sexlivet vi är vana vid. Nu är jag i slutet av graviditeten och mår ganska bra men har ont i kroppen så är inte så vig, haha. Men jag tror ändå att det är viktigt att ta hand om lusten och närheten så det känns ändå bra.

[134643]
1/9/16, 12:20 AM
#6

Jag kryssade i varannan månad - en av de många nackdelarna med att ha ett långdistansförhållande 😟 De veckorna vi ses dock blir det för det mesta dagligen 😃

Annons:
Carrosh
1/9/16, 7:24 AM
#7

Varierar lite. Kan vara allt från 2 gånger i veckan till 2 gånger i månaden. Går lite i perioder och beror lite på årstid och hur vardagen ser ut i övrigt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Rainee
1/9/16, 4:28 PM
#8

Vi brukar ses varje helg och då blir det vanligtvis runt 2-3 gånger i alla fall :)

Zadeira
1/9/16, 5:07 PM
#9

Vi har sex kanske varannan månad, beroende på min brist på sexlust.

[LarssonA]
1/11/16, 2:24 PM
#10

Varje dag! Minst 2 ggr.

Ebolaa
1/11/16, 4:06 PM
#11

#10 Haha, samma här! Morgon och kväll, ibland mitt i natten också.

Ibland uppåt fem gånger dagligen, pluggar på en annan ort så vi behöver ta igen frånvaron från varandra ! ;) Hihi.Jag och min sambo har varit tillsammans i lite över 5 år, men vi är superkära fortfarande. Har haft turen att hittat rätt. Vi är också väldigt kompatibla i sängen, alltså till vad vi gillar eller går igång på.

Sex är lek för vuxna ;)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

MyntareCarlsson
1/13/16, 11:11 PM
#12

Är själv så fixerad av att jobba och se till lav jag och min fästmö får ett bättre liv att jag helt glömmer bort sex emellanåt . 

Häromdagen upplyste hon mig om att det nu gått en månad sedan sist! Detta fick mig att börja tänka om. det finns fler sätt att ha ett bra liv tillsamans. pengar är INTE allt. (men en hel del)

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Thotis90
1/14/16, 9:41 AM
#13

Det varierar från 1-3 ggr/vecka. Vi har varit tillsammans i 4 år.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Vanja
1/14/16, 12:42 PM
#14

Fem gånger i veckan skulle nog vara det minsta.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Afturelding
1/14/16, 12:50 PM
#15

Det varierar väldigt kraftigt, så jag valde annat. Kan vara allt från två gånger om dagen till varannan- var tredje månad.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Ulvarsdotter]
1/14/16, 2:58 PM
#16

Varierar, oftast varje - varannan dag, men det går perioder när det är fyra dagar emellan, men det är mest då vi båda jobbat hårt eller varit sjuka.

P3pz
1/14/16, 7:15 PM
#17

Varierar en hel del, flera gånger om dagen- en gång om dagen och ibland kan det gå 1-3 dagar emellan eftersom man inte alltid har tid.

"There is life after abuse. This is mine"

flocken
1/15/16, 8:22 AM
#18

Kryssade i ett par gånger i veckan. Varit tillsammans i 11 år o 2 barn. Sex är grunden för ett enl oss lyckligt förhållande. När det Ibland blir ett längre uppehåll på ca en vecka så börjar vi bli sura o griniga.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Anterrabae
1/15/16, 8:32 PM
#19

Valde ett par gånger i månaden. Men det beror på långa avstånd. Bi bor 50 mil ifrån varandra. Borde valt 'annat' så är det 1-5 ggr om dagen, om min kropp funkar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ManU77
1/15/16, 8:46 PM
#20

#19 Herre j-lar! 😃 Den frekvensen har inte skett sedan innan jag blev förälder. Åååh, vilka härliga minnen! 😉

Annons:
Anterrabae
1/15/16, 11:41 PM
#21

#20 ett av 'rekorden' var nog 4,5h i sträck, utan uppehåll ☺️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ManU77
1/15/16, 11:45 PM
#22

#21 Jag hade aldrig klarat det. Är på tok för otränad. Men försöka kan man ju och försöker man tillräckligt ofta lär man väl bli mer tränad allt eftersom. Sex är en sjuukt rolig och trevlig träningsmetod. 🙂

Anterrabae
1/15/16, 11:50 PM
#23

#22 haha, jo vi upptäckte också att vi är alldeles för otränade ^^ men det är som sagt ett trevligt sätt att träna, och en stark motivation till att hålla sig tränad..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Túrwen]
1/18/16, 5:17 AM
#24

När jag varit i förhållanden har det blivit allt från 5-6 gånger i veckan till 1-2 gånger beroende på hur mycket man ses. Mensveckan räknas förstås inte in…

Nu är jag ganska ny med att träffa någon men gissar att vi skulle vara på varandra väldigt mycket om vår relation gick vidare eftersom att vi båda är väldigt sexuella.. Men har sagt att jag ska ta det lugnt på den fronten för att vara säker att han vill ha något annat än just sex också.

Asexuell
1/18/16, 9:24 AM
#25

Svarade mer sällan. Vi har aldrig sex.

[SweetSunday]
1/19/16, 6:39 PM
#26

Har långdistansförhållande så det brukar bli flera gånger när vi ses (ca 2 ggr i månaden) :)

Chilinöt
1/22/16, 11:01 AM
#27

Jaa, här blir det cirka två gånger per dag i en till två veckor…två-tre gånger per år. x) Han bor i ett annat land så det blir lite svårt att få ihop det oftare.

Annons:
tötenöten
1/23/16, 2:31 PM
#28

Vi träffas varje helg, men det blir oftast inte sex så ofta även om jag hade viljat. Min medicin tar bort sexlusten så otroligt. Men varannan helg brukar det kunna bli i alla  fall. Vi har varit tillsammans i snart två år :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Fialialej
1/23/16, 2:35 PM
#29

Det går i vågor, det där. Som oftast: Halva månaden ingenting, halva månaden ganska mycket. Beroende på hur mycket vi har att göra och hur vi mår.

"På natten är alla katter svarta"

Marvel-lous
1/25/16, 10:28 PM
#30

Röstade dagligen även om det kan gå en dag ibland då vi inte har det. ;)

[SophD]
2/13/16, 1:13 PM
#31

1-4ggr i veckan :)

cissi_1993
3/4/16, 9:54 PM
#32

gu vad folk är duktiga jag är glad om jag orkar en gång i månaden men känner att jag måste försöka se till att det blir mins en gång i månaden för min mans skull. 6år tillsammans inga barn

IceTee
3/4/16, 10:47 PM
#33

#32 ha aldrig någonsin sex för någon annans skull än din egen!

Medarbetare på Skor iFokus

cissi_1993
3/4/16, 10:49 PM
#34

jag vet men det är ju inte så att det är oskönt det är bara skönare när det är över :P

Annons:
IceTee
3/5/16, 12:44 PM
#35

#34 det ska aldrig kännas bättre att sexet är över! Ever! Det är så lätt att hamna i det träsket och helt plötsligt inser man att man börjar gilla sex mindre och mindre

Medarbetare på Skor iFokus

cissi_1993
3/6/16, 3:35 PM
#36

ja sex är inte min grej men jag vill ju som göra det för hans skull

Fridaaaa
3/6/16, 3:37 PM
#37

#36 Ha aldrig sex om du själv inte vill. Aldrig aldrig för någon annans skull!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cissi_1993
3/6/16, 3:44 PM
#38

jag vet

Fridaaaa
3/6/16, 3:46 PM
#39

#38 Men varför gör du det då? Det blir ju inget sunt förhållande i längden och du själv kommer må sämre och sämre av det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cissi_1993
3/6/16, 3:51 PM
#40

ja kanske måste sluta då

Fridaaaa
3/6/16, 3:52 PM
#41

#40 Ja sluta med det direkt.  Ens partner får acceptera om man inte vill ha sex.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
cissi_1993
3/6/16, 3:54 PM
#42

ja det är klart att han skulle acceptera de

Sabinan
3/6/16, 4:20 PM
#43

Nu är jag inte längre i något förhållande, men med exet blev det 1-5 gånger / dag.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Chilinöt
3/6/16, 4:36 PM
#44

Alltså jag vet inte med din partner, men min skulle bli väldigt besviken om jag sa att jag inte ville ha sex längre. Kan du inte istället titta på varför du inte ville ha det? Om ni gemensamt kan komma överrens om hur ni båda vill ha det, så att båda tycker om det?

cissi_1993
3/6/16, 4:41 PM
#45

ja kanske men han kommer ju bara tro att det är hans fel

tarantass
3/6/16, 5:00 PM
#46

Det finns de som inte vill ha sex oavsett partner och det finns det skrivet om.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Asexualitet

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

cissi_1993
3/6/16, 5:16 PM
#47

ja men de kommer ju inte han tro på

tarantass
3/6/16, 5:24 PM
#48

Aldrig att tro på eller inte på en gång?

Om han aldrig kommer att tro på det tycker jag det verkar som en litet väl oflexibel person.

Har han svårt att tro på det för att han måste göra om sin bild av både dig och sitt förhållande, saker som också kan göra ont, så är det väl mer "normalt". Och en sak som även gäller dig, från ditt håll.

(Förutsätter nu att det stämmer att du är asexuell. Ingen sexlust kan ju bero på annat också. Å andra sidan, även om det är något annat så kan det väl rimligen bara bli bättre om ni börjar prata om det. Om han är en person som "går att prata med".)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
cissi_1993
3/6/16, 6:15 PM
#49

ja jag tror inte jag är asexuell utan snarare mycket trög i starten och har mycket annat jag tycker är viktigare.

men ja han är mycket oflexibel och går inte att prata med i vandliga fall

cissi_1993
3/6/16, 6:15 PM
#50

ja jag tror inte jag är asexuell utan snarare mycket trög i starten och har mycket annat jag tycker är viktigare.

men ja han är mycket oflexibel och går inte att prata med i vandliga fall

tarantass
3/6/16, 6:33 PM
#51

Då kanske du får överväga vad ett förhållande med honom är värt. Om det till exempel går att få honom med på att ha sex på ett sätt som du också kan njuta av, och se till att du inte behöver må dåligt på vägen dit.

Vanligtvis kan man inte räkna med att kunna ändra på sin partner, bara på sig själv. Och att ändra på sig själv tar tid och är bara att rekommendera i form av mognad och tillväxt och att må bättre – inte i form av att uppoffra sig för någon annan eller gå mot hur man fungerar.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: