Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1209 ggr
[Tuulikki]
2015-11-29 14:43

Bra vinterjacka?

Min nuvarande vinterjacka läcker så jag behöver en ny, så fort som möjligt.

Mina önskemål är att den ska vara väder- & vindtålig. (Alltså inte typ mocka)
Gärna ha päls på huvan (självklart fejk!)
Vara i storlek XL/48. 
Absolut inte dun! 
Vill inte ha en polar-jacka som jag svettas ihjäl i då jag bor på västkusten, söder om Gbg, alltså är det inte iskallt här. 
Inte en jättekort modell då jag har lite hängmage som jag gärna döljer, men heller inte en som går ner till knävecken. 

Ett krav är att den måste vara hyfsat billig, då det är rätt knapert just nu.

Annons:
parsley
2015-11-29 14:46
#1

Kolla sportaffärerna typ Stadium, Intersport och Team Sportia. De brukar ha bra jackor.

[Tuulikki]
2015-11-29 14:53
#2

#1 Tack för tipset! Jag kollade där, men det fanns ingen i min prisklass i min storlek :/ Många jackor där är ju dyra eftersom de är så bra och är märkesjackor. Jag försöker att inte ha lika stora krav på jacka eftersom jag inte har råd med det :)

Ett problem med att hitta kläder är att storlekarna oftast bara går upp till 44, i vissa fall 46. Jag kan ha vissa 46-or om det är rätt modell :)

Åsa S
2015-11-29 15:56
#3

Har du kollat på såna postorderföretag som engelsson eller ITAB (idefixteko.se). De brukar ha vädertåliga kläder till bra pris.

Biancaa
2015-11-29 16:00
#4

http://www.hm.com/se/product/25943 denna hittade jag, den finns i svart och grå, de andra färgerna har sålt slut. Båda finns i strl 46 och 48. Hoppas länken fungerar 😃 Vet dock inte hur bra/varm den är, men den är pilefodrad iallafall.

[Tuulikki]
2015-11-29 16:04
#5

Engelsson hade inget i min prisklass, men jag bor nära själva butiken så man kanske skulle åka dit och titta. Det är väl väldigt "friluftsliv-kläder" ?

ITAB hittade jag inte heller något på. Tack för tipsen, hade ingen aning om ITAB och jag hade helt glömt bort engelsson, så det var bra att friska upp minnet :)

DesK
2015-11-29 16:48
#6

Kolla på andrahandsmarknaden både på nätet och i butiker i din närhet. Tänk sedan på att fejkskinn oftast är tillverkat av något oljebaserat där många djur har fått sätta livet till…..alltså kanske inte alltid så värst bra miljöval

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tuulikki]
2015-11-29 17:25
#7

#6 Jag letar lite på FB men vet inte vilka fler ställen som finns?

Jag tycker inte skinn är så fint varken äkta eller fejk. Men skinn finns väl inte på så jättemånga vinterjackor?

DesK
2015-11-29 17:33
#8

På nätet finns Blocket och Tradera och säkert många fler. Ute i landet finns bl a Emmaus, PMU med flera, kolla på nätet vad som finns lokalt i din närhet. Sök på andrahandsbutiker + din ort, second handbutiker + din ort, begagnade kläder + din ort

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2015-11-29 18:03
#9

Tro det eller ej men jag hittade en billig, jätteskön och snygg vinterjacka på ICA Maxi förra vintern😃 Det var ganska otippat men den har blivit en favorit.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ladydragon
2015-11-29 18:13
#10

ellos brukar ha vinterjackor i större storlek men problemet brukar vara att behöver man en lite större storlek då går priset upp oxå 

Gekås är ett annat alternativ men i så fall är mitt råd köp en herrjacka damjackorna är pyttesmå även i stora storlekar medans herrjackorna är jättestora

[Tuulikki]
2015-11-29 19:34
#11

Tack så jättemycket för era tips!

Hittills ingen lycka. Hittade en på Bonprix som kan funka, men jag ska prata med mamma om lite sponsring så jag kan få tag på något vettigt.

Har ingenting emot att handla begagnat så på den fronten håller jag så bra koll jag kan :) Heller inget emot ICA Maxi, men det finns tyvärr inte här.

Jag gick in på Ellos men hittade ingenting! Brukar alltid finnas saker som passar både kropp och plånbok där men inte denna gång.

Det kanske får bli en tripp till Gekås ändå..

parsley
2015-11-29 21:50
#12

Vet du vilka märken du kan tänka dig så kan man hitta "rätt" jacka på t ex Tradera. Gillar man t ex sportaffärernas jackor så kan man lära sig vilka märken de säljer och söka på Tradera efter en jacka i passande storlek och modell. Har man tur så hittar man.  På en del orter finns lokala loppisgrupper på facebook. Där säljs ofta en del kläder.

[malda]
2015-11-29 21:53
#13

Tänkte precis tipsa om bonprix, men om du redan tittat där har du förmodligen redan hittat denna:
http://www.bonprix.se/produkt/parkas-cremevit-912263/
och denna:
http://www.bonprix.se/produkt/vinterjacka-kakigroen-929421/
Båda finns i flera färger. Tipsar iaf, om du missade just dem.

Annons:
[Tuulikki]
2015-11-29 22:14
#14

#13 Tack så mycket men de är lite dyra för mig. Har väldigt låg budget. Förstår att jag inte kan få någon kanonjacka för under 500-lappen, men man kan ju försöka hitta så bra som möjligt. Jobbigt att dra lite större storlek.

Den jag har nu kan man ta av armarna på så det blir en väst, och det är något fel med det så det läcker in.

[Tuulikki]
2015-11-30 00:03
#15

Jag hittade till sist en på BonPrix, fick lite hjälp att betala en del så det blev en rejäl jacka. Den kommer nog bli bra :)

[malda]
2015-11-30 00:31
#16

#15 skönt att du hittade en jacka ändå, så slipper du bli blöt när det regnar! Vill du berätta vilken det blev?

[Tuulikki]
2015-11-30 15:33
#17

http://www.bonprix.se/produkt/vinterjacka-grabrun-952264/#image

Denna fast vit :) Den skall impregneras så det blir nog helt OK iaf :)

[malda]
2015-11-30 17:20
#18

#17 Snygg! Tror nog att det blir bra med impregnering.

[Tuulikki]
2015-11-30 19:31
#19

#18 Tack :) Ja inte kan det bli värre än den jag har nu i alla fall :P Blir genomvåt så fort det regnar lite ute. Men jag har ingen aning om hur gammal den är då jag köpte den i andra hand.

Upp till toppen
Annons: