Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1789 ggr
dendärduvet
11/27/15, 6:11 PM

Sexterapi? Någon som provat?

Hej!

För att beskriva mitt problem kortfattat:

Jag är en tjej på 23 år. Jag har tidigare haft ett 6 år lång förhållande som tog slut för ett halvår sedan. I början när vi träffades hade vi bra sexliv. Jag började med P-piller direkt och nu i efterhand har jag förstått att det var dem som gjorde att jag fick torra slemhinnor. Efter ett halvår med min dåvarande kille så började det göra ont med samlag eftersom jag inte fick någon lubrikation. Detta gjorde att jag kom in i en ond cirkel där jag blev mer och mer rädd för sex, men kände mig "tvungen" att ha samlag med min kille eftersom det kändes som en skyldighet. Jag hade alltså ungefär 5,5 år av aktivt sexliv där jag hatade sex och tyckte det gjorde ont. När vi gjorde slut (för ett halvår sedan) så slutade jag med p-piller och tänkte att allting skulle ordna sig. Jag hade några tillfälliga sexpartners men problemet kvarstod - ingen lubrikation vilket ledde till smärta. Jag tänkte hela tiden att den dagen jag blir kär så kommer det fungera igen. Nu har den dagen kommit. Jag är OTROLIGT kär i en kille och vet inte vart jag ska ta vägen. Men… det fungerar ändå inte med sex. Och det gör mig så otroligt ledsen för jag vill verkligen ha sex med denna kille, men samtidigt så vet jag hur ont det gör. Jag tror ju att detta är någonting som sitter i mitt huvud. Och jag vill bli botad och jag vill njuta av sex.

Så till min fråga. Finns här någon som har provat sexterapi? Fungerade det? Är det värt att prova?

Annons:
Honestyisdead
11/27/15, 7:17 PM
#1

Jag har aldrig behövt det. Men terapi är väldigt bra :)

Dessutom borde du göra en koll hos gyn.

[Kaoskaos]
11/27/15, 11:05 PM
#2

Testa med glidmedel så hjärnan förstår att det inte gör ont ! Har haft samma problem . Och då körde vi med glidmedel så jag kunde slappna av helt utan att behöva tänka på att det skulle göra ont och efter ett tag kunde jag köra utan :D Men jag skulle även i dagsläget kolla hos gyn så inget är fel om det skulle börja göra ont igen

Bjallstal
11/30/15, 10:56 AM
#3

Alltså, sexterapi vet jag inte riktigt vad du menar med. Men en av mina närmata vänner har samma problem som du, och hon får hjälp på gyn med övningar för att lära om kroppen att slappna av. Mycket att ta på och utforska sig själva först pch hitta något man faktiskt kanske blir våt av. Nu kan jag tyvärr inte säga h ur det funkgerar då hon inte gör dessa övningar(förstår mig inte på henne ibland) så h on har inte kommit längre i stegen

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Ebolaa
11/30/15, 2:08 PM
#4

#0 Det där låter inge kul alls TS! 

Har du inte haft ett bra samlag där du blivit våt och upphetsad under de senaste 7 åren med andra ord ? Jag antar att du gått till gyn och kollat dig för detta? Vad har de gett för tips till dig?

Ursäkta för intima frågor, men hur ligger det till med oralsex och onani då? Blir du inte våt om fått en orgasm av det till exempel?

Som du säger så har du ju lite fått inställningen att det ska göra ont och inte gå bra innan du ens försöker, så det kan ju självklart påverka också. Men det låter ju som om det är någonting mer än det.. Så det skulle ju inte vara helt fel att gå till en psykolog och höra vad de tror att det kan bero på..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Anonym
Anonym
11/30/15, 2:21 PM
#5

När du väl försöker så är ett tips att låta honom komma in i dig men vara helt stilla läänge. Detta kan vara mycket upphetsande för båda och borde inte göra ont eftersom det inte är någon friktion då han väl kommit in. Efter ett tag har du kanske hunnit bli våt och kan njuta av det och låta honom stöta.

Upp till toppen
Annons: