Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 3153 ggr
Miowi
2015-11-24 20:12

Ta ut p-ring tidigare

Tänkte höra lite ifall det finns någon här som har bra koll när det gäller p-ring (nuvaring). Jag har haft min inne i 12 dagar, pga tecken på inflammation/infektion (ej förstått vilket riktigt) efter en cellprovtagning ska jag ta Donaxyl vaginaltabletter i 6 dagar och det framgår ingenstans riktigt om man kan ha p-ring i eller inte under behandlingen, men i och med att man inte ska använda kondom, ha sex eller ha pessar under behandlingen så tänkte jag att jag kör på den säkra sidan och hoppar att ha p-ring. Problemet är att det är ju ett litet tag kvar tills jag ska ta ut den, och då kommer jag ha en blödning och tabletterna ska man inte använda när man blöder som mest så då dröjer det ytterligare.

Då jag inte har oskyddat sex just nu då jag inte har fast partner, har jag inte problem med att avstå från sex och vara oskyddad under en period, har någon här koll på om det då går att ta ut p-ringen nu (dag 12-13) och om man brukar få blödning redan då eller hur det funkar? Inte helt koll på hur det fungerar, har följt dagarna i varje fall och haft blödningen som planerat innan.

Annons:
Rainee
2015-11-24 20:20
#1

Frågade du inte läkaren som skrev ut till dig? Eller den som gjorde cellprovtagningen?

Aleya
2015-11-24 20:22
#2

Jag hade i min p-ring då jag fick en stark intravenös behandling med antibiotika. Och det gjorde ingen skillnad när man har ring enligt läkaren då detta går in i blodet på ett annat sätt. Så du kan ha den inne.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Miowi
2015-11-24 20:34
#3

#1 Jo, känner dock ingen större tillit för henne och när jag frågade lät hon tveksam och sen lite "äh lugnt kör", pratade med personal på apoteket som kikade på FASS och han var lite osäker med sa att det bästa var att ta tabletterna utan p-ring just för att man inte kunde ha pessar eller använda kondom under tiden.

#2 Så pass, har du någon aning om varför det funkar att ha p-ring men inte pessar/kondom? Tänker var de kan orsaka för problem men som inte p-ringer gör. Mest av nyfikenhet

Aleya
2015-11-24 20:48
#4

#3 förlåt, jag missuppfattat din fråga.Ber om ursäkt. Jag skulle ringa 1177. Och höra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Miowi
2015-11-24 21:46
#5

#4 Ingen fara! Ska höra med dem imorgon och se om de har koll, annars tänkte jag just för säkerhetsskull ta ut ringen men det var just då jag började fundera på vad som händer om man tar ut ringen 1,5 vecka för tidigt. Annars måste jag vänta ca 2,5-3 veckor tills mensen är över

Aleya
2015-11-24 22:01
#6

Annars kanske du får blödning och kan sätta in den efter det. Men 1177 kan du ringa nu om du vill

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Honestyisdead
2015-11-25 06:55
#7

Du lär få blödning om du tar ut ringen.

Upp till toppen
Annons: