Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1938 ggr
[Mirjaam]
2015-10-06 20:49

Cerazette gravid?

Efter mitt missfall så började jag med Cerazette då vi inte vill ha barn förrens jag är färdig med min utbildning vilket inte är så långt kvar.

Har tagit mina piller samma tid varje dag. Tar dom alltid kl 7.00 men hur stor är chansen egentligen att man blir gravid om man tar en tablett 12h efter de man brukar? 

Om man aldrig tar tabletterna regelbundet om man säger att man tar kl 7 för att andra dagen ta kl 10, och sen tar man alltid olika tider. Men inom 12h gränsen. Är det stor chans att man blir gravid då? 

Undrar detta då en vän blev nyligen gravid på dessa piller fast att hon tagit exakt samma tid varje dag men missade en enda dag med 6h bara.

Annons:
Fridaaaa
2015-10-06 21:04
#1

Jag åt cerazette under längre tid, tog aldrig exakt samma tid, inget måste. 
De har effekt även efter de 12 timmarna men avtar mer och mer.

Risk menar du väl?
Ppiller är aldrig 100% säkra. Så beroedde garanterat inte på den 6 timmarna skule jag säga utan ren otur.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
Anonym
2015-10-08 09:48
#2

Jag har missat ta mina tabletter i tid med väldigt många timmars mellanrum. För 11/2 vecka sen hade jag mensvärk o brukar aldrig ha det innan jag ska få mens o får mens som vanligt med cerazette fast mindre. Har haft ont i brösten i två veckor ungefär verkligen jätteont. Visst de brukar ömma veckan innan mens lite men reagerar aldrig på de då de knappt känns men nu gör de verkligen ONT! Min mens är nu en dag sen o ingen mensvärk hur stor chans är de att jag är gravid?….

Upp till toppen
Annons: