Annons:
Etikettsexualitet
Läst 4319 ggr
Anonym
Anonym
2015-09-26 16:46

Liva upp sexlivet?

Ni som varit par länge, hur livar ni upp sexlivet?
Att ha sex just nu känns lite tråkigt. Älskar min partner och känner mig attraherad av honom och så men känns som att vi gör samma sak om och om igen.

Frågar jag han så vill han testa analt men det vill absolut inte jag.
Så får inga ideer från han heller.
Rollspel är inget för oss.

Annons:
Vanja
2015-09-26 20:04
#1

Olika ställen? 
Alltså olika ställen på stället ni bor på? 
I köket, hallen, duschen, soffan. 
Inte så kul att alltid vara i sängen :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Anonym
Anonym
2015-09-26 20:16
#2

#1 Föredrar där det är mjukt. Tycker det är bökigt och inte så skönt där man behöver stå upp tyvärr.

Vanja
2015-09-26 20:58
#3

#2  Det kanske är värt det för att liva upp det?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Anonym
Anonym
2015-09-26 21:18
#4

#3 Blir dock inte upplivat för mig eftersom sexet inte blir skönt för mig då. Ska ju vara skönt och bra för båda parter.

Leso
2015-09-27 07:46
#5

Att ha en special kväll som inte liknar vardagen, en romantisk middag eller någonting annat :) Då känns det kanske inte som vanligt…

Anonym
Anonym
2015-09-28 09:34
#6

Några fler tips?

#5 Kan prova, risken är att det blir samma gamla sexställningar ändå.

Annons:
Zadeira
2015-09-28 09:39
#7

Prova andra ställningar. Om du nu känner att du absolut vill vara i sängen finns det ju ändå massa sätt att variera, vem som är överst, bakifrån, ligga på sidan osv. Prova att använda sexleksaker tillsammans.

Anonym
Anonym
2015-09-28 09:43
#8

#7 Svårt att komma på. Vi har provat så många olika. Tips på någon sida man kan kolla efter fler? 
Ja jag vill vara i sängen helst. Skönast för mig. Soffan är inte speciellt bred så svårt att variera där. 

Sexleksaker är skönt. Har dock bara en just nu. Se om/när jag kan skaffa fler.

Zadeira
2015-09-28 09:49
#9

#8 Här ex. http://existenz.se/out.php?id=20809

Att skaffa fler leksaker är en jättebra ide, det finns ju hur mycket olika som helst som funkar på olika sätt så det kan bli jättestor variation då.

Anonym
Anonym
2015-09-28 09:51
#10

#9 Många är dyra bara, speciellt om man ska ha mer än en, vad jag sett i alla fall. Är det som är lite tråkigt. 

Tack ska kolla den sidan.

Zadeira
2015-09-28 09:53
#11

#10 Det är väl värt att investera i om man har det behovet. Jag och min pojkvän har börjat lägga undan lite pengar varje månad att ha till just sådant, då kan man köpa efterhand utan att det blir mycket pengar på en gång.

Anonym
Anonym
2015-09-28 09:56
#12

#11 Ja om man har pengarna så är det ju det helt klart 👍 Lär ta tid för oss att spara ihop till flera nu inför jul, osv, utan hög inkomst, men se om vi lyckas.

Se om vi hittar på något till innan dess också.  Känns bara tråkigt just nu att ha sex, vilket det ju inte ska göra. Han tycker inte det men jag tycker det.

Zadeira
2015-09-28 10:04
#13

#12 Det räcker ju egentligen med en tjuga i månaden var bara så att ni har något, sen får ni ju ta det som det är under tiden. Jag går på FK med lägsta bidrag och poojkvännen har soc, men det handlar ju om att prioritera och undvara det lilla man kan.

Jag tycker just nu att sex är totalt meningslöst och skittråkigt, mest omständigt och besvärligt och inte alls givande men pojkvännen känner inte som jag. Då gäller det att man tillsammans hittar en lösning. Sexleksaker verkar vara något ni får ta på längre sikt, men som sagt olika ställningar kan kanske göra något. Det kan vara värt att prova även andra ställen än sängen även om du är ganska säker på att du inte gillar det men prova förlorar man inget på.

Ni har inte funderat på att ex prova med ögonbindel eller liknande? Kanske lite lätt smisk? Det behöver ju inte bli rollspel av det hela. Jag och min kille har bdsm-sex för att få igång mig lite mer.

Annons:
Anonym
Anonym
2015-09-28 10:10
#14

#13 Ja 20-50 kr i månaden går att undanvara, tar sin lilla tid att få ihop men värt det till sen :) Så det ska vi absolut göra.

Ja nya ställningar är jag öppen för men jag personligen måste ha på mjukt ställe, inte nödvändigtvis sängen men mjukt och där jag inte måste stå. Vi har provat det nämligen sedan tidigare men jag njuter inte alls av det och så får vi avbryta det hela istället.  Vilket är synd. 

Nej båda tänder mer på att se varandra.

Adelheid
2015-09-28 10:40
#15

Vi livade upp det genom att flytta på oss. Att jag sitter på køksbænken ær en hitt før mig. Men det fungerar nog bara om man har en man som ær så pass lång. Min ær ju næstan 2 meter så blir perfekt højd.

Eller att han sitter på en stol och jag øver. Men mestadels håller vi också oss till sængen.

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

[icecreamice]
2015-09-28 10:43
#16

Vet exakt vem TS är.. det här är exakt likadana inlägg som hon gör från sitt riktiga konto, hon ställer en fråga och sen säger hon NEJ till varenda tips hon får🤐

Anonym
Anonym
2015-09-28 10:46
#17

#16 Säger nej till allt? Vem är det? Inte skett i tråden heller vad jag kan läsa, ser 2-3 tips jag ska kolla upp.

Jag har varit medlem på iFokus i ca 4 månader om du vill veta och så blir man bemött med sådan kommentar? Vad den personen gör eller inte gör är upp till den men varför beskylla mig för saker som den personen gör?

IceTee
2015-09-28 11:52
#18

Ni kan ju testa att ha sex någon annanstans men att ta med något mjukt att vara på?

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
Anonym
2015-09-28 11:53
#19

#18 Vart kan man vara där det inte är risk att bli påkommen?

IceTee
2015-09-28 11:57
#20

#19 köket eller vardagsrummet kanske? Jag har ingen aning om hur ert boendet ser ut dock… Jag och min fästman har tagit det efter bad/dusch tillsammans, men de har vi gjort det på golvet. Ni kanske kan hitta någon mjuk dyna eller liknande och lägga några handdukar över den så den inte blir så blöt?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Anonym
Anonym
2015-09-28 11:59
#21

#20 Bor i liten lägenhet, 2 rum och kök,så inte så många ställen att välja på.
Känns som att man får förbereda innan dusch i så fall på golvet? =)
Ska se vad vi har i förrådet.

IceTee
2015-09-28 12:00
#22

#21 ja det får man nog, men det kan det ju vara värt!

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
Anonym
2015-09-28 12:01
#23

#22 Får testa och se.

Försöka hitta nya sexställningar som är sköna med, så trött på de vi kör hela tiden nu.

Anonym
Anonym
2015-09-28 13:36
#24

En variant är ju att man turas om att fokusera helt på den ena, att den bara lutar sig tillbaka och tar emot medan den andre gör sköna saker för den (exakt vad kan man ju prata om innan) utan att alls tänka på sin egen njutning. Sen kan man göra tvärtom nästa dag eller så (helst inte direkt efter). Man måste ju inte ha penetrerande samlag varje gång heller.

[Silverräv69]
2015-09-29 11:53
#25

Vi köpte böcker, sällskapsspel, tittade på erotiska filmer, köpte och provade vuxenleksaker..men efter en tid tröttnar man på det också, så då är det bara att använda huvudet igen och komma på något nytt..

Det är inte enkelt, men värt det!

Anonym
Anonym
2015-09-29 11:57
#26

#25 Är det vi försökt utan framgång, drför jag tänkte höra här. kanske kommer upp något man inte tänkt på, känner till osv. Man blir ju aldrig fulllärd :)

Rainee
2015-09-29 20:56
#27

Har du ingen fetisch eller liknande som du skulle vilja prova? Det brukar vara sånt man inte tröttnar på så lätt :)

Annons:
Anonym
Anonym
2015-09-29 22:24
#28

#27 Ingen som jag kommit på. Känner dock inte till så många. Men inget för med mat, binda fast eller liknande. Mer avtändande.
Förslag?

Ravynsfair
2015-09-29 23:38
#29

Har ni testat med avhållsamhet? 
Kela, mys och hångla, egga upp varandra men inget sex! 
(Alla tolkar olika men jag tänker inget penetrerande av något slag)
Bestäm er för en tid ni ska vara utan (2v t.ex) och då ska det vara NOLL sex, hur sugna ni än blir på varandra. 
När dessa två veckor gått så är det bara att ge sig på varandra och sexa loss 😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Rainee
2015-09-30 00:14
#30

#28 Det är svårt att komma på när jag inte vet vad du gillar. Jag gillar t.ex. när killen är dominerande och bestämmer lite mer och som tur för mig är så finns det en massa grejer att utöva inom den kategorin :)

Anonym
Anonym
2015-09-30 08:51
#31

#30  Inte provat någon så då vet man inte alltid innan vad man gillar eller inte gillar. 
Lite mer dominant eller inte ingår i vårt vanliga sex per automatik👍

#29 Jag klarar mig utan sex  i längre perioder med bara kel (med partner alltså) , och sånt, så det "triggar" dessvärre inte mig. 😕

Rainee
2015-09-30 09:12
#32

#31 Tänkte om du kollade på någon särskild porr eller liknande :)

Rainee
2015-09-30 09:13
#33

#31 Du, kan det inte ha något att göra med om du tar något hormonellt p-medel då? Sexlusten minskar ju väldigt ofta med det :/

Anonym
Anonym
2015-09-30 09:15
#34

#32 Kollar inte på porr.
#33 Nej jag har alltid varit sån sedan jag började ha sex. Älskar att ha sex men klarar att vara utan sex i perioder också utan problem.

Annons:
IceTee
2015-09-30 10:45
#35

#31 jag klarar mig utan problem i några månad utan sex, men för mig blir det annorlunda när vi inte får ha sex! Det blir något helt annat av det liksom

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
Anonym
2015-09-30 11:05
#36

#35 Ja för min sambo är det så som för dig men dessvärre inte för mig 😕 Min kropp blir inte annorlunda mot när vi får ha sex så att säga.

Rainee
2015-09-30 12:49
#37

#34 Okej, då kan det bli svårt om du liksom inte har något specifikt du gillar :/

Anonym
Anonym
2015-09-30 14:35
#38

#37 Eftersom jag inte testat någon fetisch så vet jag inte vad jag gillar kring det eller inte. Och vet inte om så många heller. Blir svårt då ;)

Rainee
2015-09-30 16:30
#39

#38 Asså jag har fetischer men jag har inte testat någon av dem, men jag vet ändå att jag har dem :) Annars kan du ju typ söka på google och se efter något man kan göra för att krydda upp sexlivet lite :)

[Forest]
2015-10-05 10:27
#40

Nya leksaker är inte helt fel, bra masageolja och lakan som tål lite kladd ;) Jag har köpt lite sexigare underläder och kan förbereda sovrummet med tända ljus,lite bra leksaker och ibland onanera för låta min man se på. Att ha en stol och säga du sitter här rör dig inte och sen göra något men vet den andre tänder på.  Jag blir tänd på se hur min man blir tänd. Att skicka sms med något sexigt- blir kåt av xxxx eller jag älskar att se xxx kan kicka igång rätt bra med. Det är svårt att ge tips för har ingen aning om vad ni gillar, men här gillar jag att överaska och att bli överaskad.

Anonym
Anonym
2015-10-05 10:31
#41

#40 Jag vet själv inte 100% allt jag gillar. Sambon vet jag någelunda men flertalet saker han vill prova/tänder på som jag absolut inte vill göra så. Krockar ibland, därför det blivit det gamla vanliga hela tiden.

Annons:
[Forest]
2015-10-05 11:07
#42

41 Det känner jag igen, men en sak har jag märkt att jag blir tänd av att överaska. Så beställer leksak kollar in den innan jag prensenterar den. Man ska inte vara rädd att prova på saker men är det något man verkligen inte vill så är det ingen ide att prova det heller. Masage kan vara bäde nyttigt och skönt, att röra varandras nakna hud kan tända till. Är det något du är mer öppen för? Nya underkläder lite tända ljus för se responsen kanske tänder dig 😉

Anonym
Anonym
2015-10-05 11:09
#43

#42 Nejdå inte rädd för att prova nya saker men vissa saker har jag till exempel provat med tidigare partner ller helt enkelt vet sedan tidigare att nej skulle aldrig fungera. Han vill tex trekant eller analt och det vill absolut inte jag. Han har mer fantasier som han vill uppfylla som jag inte vill.

Ja det tänder mig absolut sånt, men sedan blir det de gamla vanliga ställningarna och då sjunker det väldigt fort igen tyvärr :(

[Forest]
2015-10-05 11:19
#44

43 Det förstår jag helt att inte du vill testa på det är många som inte vill ha trekant eller analt. Hoppas du hittar något ni gillar och kan uppskatta tillsammans :)

Katti
2015-10-06 08:26
#45

#8 "Soffan är inte speciellt bred så svårt att variera där."

Tja, är glaset halvfullt eller halvtomt?

Jag skulle säga att soffan är inte speciellt bred, så där får man ju använda sin fantasi för att få till det 😃. T ex han sitter och du sitter på honom. Mysigt, för det blir lätt att kyssas och se varandra i ögonen, så det skapar närhet. Om det sen inte blir värsta bästa sexet rent tekniskt kanske är av underordnad betydelse? Vill man kan man ju alltid flytta på sig och fortsätta i sängen!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Anonym
Anonym
2015-10-06 09:13
#46

#45 Jag är ute efter fullbordad sex så att säga, inte bara en "snabbis" eller liknande. jag är sån "allt eller inget". 
Samma ställning stort sätt hela tiden är väldigt avtändande för mig. Behöver variera får att ha kvar kåtheten, annars dalar den ganska fort. Och rida är en extremt vanlig ställning som körs.

Vi har testat i soffa, inte just denna men samma storlek, och för mig var det ingen höjdare då jag knappt kunde variera. (fick inte till att sitta skönt).

[Forest]
2015-10-06 09:42
#47

46 rida kan man göra på många sätt, och det gäller olika ställningar med 😉 Skippa soffan om den är obekväm, men man kan börja på ett ställe och avlsuta det hela på annat ställe 😃

Anonym
Anonym
2015-10-06 09:43
#48

#47 Jo det vet jag 👍 Men jag är sån som behöver mjuka platser som till exempel sängen. Kan inte vara på stol, bord, bänkar som exempel. Så begränsar platserna en hel del tyvärr.

Annons:
Anonym
Anonym
2015-12-20 17:30
#49

Någon med fler förslag?

Anonym
Anonym
2016-09-19 10:27
#50

Ingenting har bättrats känns det som.
Försökt med vissa av era tips, gett det flera gånger men icke :(

Herveaux
2016-09-19 11:00
#51

Efter dom här tipsen kommer du att vara bästa vän med Google… 🤓

Har du testat att söka efter nya ställningar att prova?
(finns massor att testa utan att vara vig som en elitgymnast)

Har du testat att söka efter olika fetischer och se om något låter spännande?
(tänk på vad du tycker om olika material, dofter och känslor som varmt, kallt, kittlingar, smärta, ha kontroll, vara mer utlämnad för partnern osv)

Har du testat att söka efter erotiska noveller?
(läs dom själv eller tillsammans, återskapa nån av scenerna tillsammans osv.)

Har du testat att söka efter och köpa hem erotiska filmer?
(se dom själv eller tillsammans, återskapa nån av scenerna tillsammans osv.)

Har du testat att söka efter och köpa hem olika spel?
(Finns alltifrån mysiga till ganska fräcka varianter i olika upplägg, kanske låter fånigt, men jäklar vilken effekt dom kan ha…)

Var vad jag kom på för stunden, återkommer om det bubblar upp fler. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Anonym
Anonym
2016-09-19 11:11
#52

#51 Googlat också, flera gånger

- Ja vi har testat olika ställningar (såna jag inte testat innan med tidigare partners)
- Läsa gör ingen av oss upphetsade
- Avtändande med porrfilm tycker jag
- Några få spel har vi testat, men finns ju mängder så kanske ska testa fler

Herveaux
2016-09-19 11:16
#53

#52 Erotisk film är inte detsamma som porr.
Ja, som någon skrev längre upp i tråden, ni har inget att förlora på att testa!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Anonym
Anonym
2016-09-19 11:17
#54

#53 För mig är det samma sak. Lika avtändande med.

Honestyisdead
2016-09-19 12:58
#55

Känns som det är ganska kört om inget av alla förslag fungerar.

Annons:
Anonym
Anonym
2016-09-19 13:06
#56

Jag brukar testa på en massa olika saker med min partner även om jag kan tycka det är obekvämt men i värsta fall slutar det bara med att det är lite obekvämt och en massa skratt.

Då jag och min partner testar på något nytt är det för skojs skull! Ibland inser vi att wow det här var ju en jättebra grej och  vid andra tillfällen får vi bara skratta och glömma hela saken. Det gäller liksom att inte vara för allvarlig och tänka: Allt eller inget! En sådan attityd leder oftast inte till något.

 Det kan vara jättebra att bara ha roligt, experimentera och inte ta sig själv alltför seriöst.  Våga ha det lite obekvämt! Att ha det bekvämt leder oftast till det samma gamla vanliga. Det har åtminstone jag och min partner lyckats klura ut och vi har jätteroligt tillsammans. Vårt sex blir bara bättre med åren även om vi också har våra svackor förstås.

Zadeira
2016-09-19 16:56
#57

Jag tror att man får acceptera att sexlivet i perioder inte känns så himla spännande och roligt. Har man då försökt med olika saker men inte tycker det blir roligare, bättre osv så får man kanske helt enkelt ta en paus i det hela.

Annars blir det lätt att det istället blir en press, att det blir så himla allvarligt och svårt. Då är det bättre att kanske ha en period då man fokuserar på annat än sexet och liksom låter sexet vara vad det är, medan man istället kanske fokuserar på vardagsromantik osv och så får lusten till sexet komma lite i andra hand.

Anonym
Anonym
2016-09-19 18:51
#58

#57 Detta har varit lång period nu tyvärr utan bättring. 
Och haft perioder med när jag inte fokuserat på sex men svårt när ens sambo fokuserar på et, även fast man ber honom att inte göra det en period.

Och försöker vi inte hålla det uppe och hitta på nytt och så, blir det lättare att det dör ut helt.

Zadeira
2016-09-19 19:13
#59

Jag vet hur det är med en partner som fokuserar på sex när man själv inte vill det. Jag har under det senaste året tappat sexlust i princip helt medan min partner helst hade haft sex dagligen. Det har lett till många jobbiga och svåra diskussioner, men i slutändan är det ändå något han får acceptera för det blir liksom inte mer sex för att han tjatar. Snarare tvärt om blir jga ännu mindre sugen då.

Det kanske är så helt enkelt att ni får acceptera att sexet är vad det är då, om inget annat funkar. Ni verkar ju ha provat mycket men inget gör det bättre. Då är det inte så mycket mer att göra.

Anonym
Anonym
2016-09-19 19:16
#60

#59 Lite som här,  känner igen mig precis!
Försökt förklara att tjat = värre bara.

Rädd att förhållandet kommer att ta slut bara, hört många som varit med om det att när sexlivet inte fungerat har det blivit sämre och sämre i vardagen med, och känns lite så nu, vilket jag absolut inte vill och inte han heller.

Zadeira
2016-09-19 19:21
#61

#60 Givetvis påverkar förhållandets av sexlivet, men då får man ju liksom göra den avvägningen hur viktigt sexet egentligen är i förhållandet. Jag och min pojkvän har haft sex 3 gånger i år. Det är i snitt en gång var tredje månad. Men vi har en kärlek som väger så mycket tyngre än sexlivet gör, så vi gör allt för att få det att funka ändå och får kanske jobba en hel del på det men för oss är alternativet att gå skillda vägar så långt borta pga att sexet inte funkar. Visst ger det slitningar emellanåt men vi löser det efterhand.

Anonym
Anonym
2016-09-19 19:31
#62

#61 Ja jag känner att annat är viktigare, min partner anser att det är lika viktigt som det andra.  Min partner tycker att sex ingår i kärleken.

Annons:
pyromanen
2016-09-20 07:13
#63

Har läst hela tråden och tänker det är vääääldigt mycket "nej, det går tyvärr inte". Tänker att ställningar eller uppiffat sex kanske inte är problemets lösning! Kanske är du i en svacka för övrigt? Deppig? Saknar livsgnista och lust för övrigt? Kanske är det nåt helt annat i livet du skulle behöva ta tag i för att bli gladare och få mer lust? Bara en tanke.

Anonym
Anonym
2016-09-20 08:30
#64

#63 Jag har testat väldigt många förslag i tråden, fler än "nej det går tyvärr inte". Och många "tyvärr går itne" är för att det inte blir skönt för mig eller kostnad.  Det ska ju vara skönt för båda parter, eller hur?

Nej jag mår jättebra.  Livet leker och jag mår superbra.

OlgaMaria
2016-09-20 09:55
#65

Jag tror man kan må dåligt över ens sexliv om man fokuserar för mycket på det. Vårt samhälle är ganska sexfixerat och det är lätt att jämföra sitt sex med andras. Man kan känna att möjligheterna är enorma men för oss är det som det är. Tror det lätt kan bli jobbigt om man hamnar i sådana tankar att sexet ska förbättras och varieras, när man glider ifrån tacksamheten och njutningen i det man har med varandra. Sex är ju framför allt en intim stund med den man älskar, när man börjar ställa en massa krav på hur det ska vara så är det lätt hänt att man förlorar fokus på vad det egentligen handlar om.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
2016-09-20 10:18
#66

#65 Vissa gör säkert det men vi jämför verkligen inte med andra. Vi sköter vårt och andra sköter sitt. 

Förstår hur du tänker. Kan säkert lätt bli så.
Men sexlivet behöver livas upp och förbättras.  Båda vill det, främst jag. Och detta av flera anledningar. Fungerade sexliv är viktigt för vissa men inte för andra.  Alla är vi olika. Betyder inte att man påverkas av samhället ect

OlgaMaria
2016-09-20 10:30
#67

#65 Tänker att det måste vara väldigt svårt att inte påverkas när man läser och letar efter nya ställningar osv osv. Men du verkar vara bestämd med att du vill förbättra ert sexliv och då är du ju också ute efter att bli påverkad av nya idéer så att säga. Självklart ska sexlivet vara fungerande. Men om ni HAR känt glädje så borde ni ju kunna hitta det igen. Om man hela tiden behöver hitta nya variationer och ny input för att behålla gnistan i sexet så kan man nog bli rätt trött till slut. Det som jag tycker är gnistan i sexet är känslan av intimitet och närhet till min man, att det finns kärlek mellan oss som man kan ta på. Det har verkligen inget med ställningar osv att göra utan handlar bara om hur vår relation mår och vilken sinnesstämning vi är i.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
2016-09-20 10:33
#68

#67 Då ser vi det olika. Jag påverkas inte av det i alla fall, bara för att jag letar inspiration och så.
"ute efter att bli påverkad av nya idéer så att säga" hur menar du där?

Ja du känner så, men alla fungera inte likadant och känner inte likadant heller.  Jag tappar lust och gnista om allting blir likadant om och om igen. Blir tråkigt, och ja jag blir inte tänd på att köra samma ställningar, platser och ja allting samma var gång,  år ut och år in. Men så fungerar jag i alla fall.

OlgaMaria
2016-09-20 10:40
#69

#68 Ja du frågar ju här efter nya idéer t ex. :-)

Hursomhelst, lycka till! Hoppas du hittar ett förhållningssätt som hjälper dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Forest]
2016-09-22 10:26
#70

 Har man högre säng så kan han stå och du ligga på sängen, även här kan man variera sig ligga på rygg,stå på knän,lyfta bara rumpan,ligga på magen, kudde under rumpan osv. Bara lite jag kom på just nu man kan även testa lite först själv för känna sig fram om det känns bra.

[Forest]
2016-09-22 10:27
#71

Mjukt behöver inte betyda att man är i sängen, soffa, fåtölj kanske funkar? Ändra förspelet och lägga mer krut där kanske är något som funkar för er/dig?  Har man högre säng så kan han stå och du ligga på sängen, även här kan man variera sig ligga på rygg,stå på knän,lyfta bara rumpan,ligga på magen, kudde under rumpan osv. Bara lite jag kom på just nu man kan även testa lite först själv för känna sig fram om det känns bra.

Upp till toppen
Annons: