Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1453 ggr
Anonym
Anonym
2015-09-05 00:46

Känner mig "kvävd" av en gammal vän.

Känner mig otroligt "kvävd" av en gammal vän just nu, vi skriver med varandra varje dag (!) och vi har såå mycket kontakt med varandra det tycker jag om men jag är inte hela tiden kontaktbar, om jag missat något meddelande eller inte svarat på en liten stund så får jag ett argt"Varför svarar du inte!?" jag har nog förklarat minst 10 gånger nu att jag inte sitter just vid chatten hela tiden och att det ibland kan dröja, han har till och med börjat kalla mig för elak för att han tycker jag är "seg" jag lägger ner så mycket tid på honom och jag tycker det är kul men lite andrum i en relation kanske är viktigt? jag tycker det! 

Kanske blir jag nästan lite extra irriterad eftersom att vi för flera år var ihop en kort period, känns nästan som att han är lite intresserad av mig eftersom han inte klarar att jag inte svarar och har sån kontroll emellanåt jag är gift nu och vill inte ha med honom och göra alls på det sättet vill ha han som vännen han kan vara!  jag har tagit upp detta lite smått med honom men han mest skrattar bort det, han tar det inte seriöst eller så kallar han mig taskig. Jag skriver mest här för att höra andras åsikter, har ni vart med om något liknande, vad kan jag göra för att ordna upp detta? tack för svar!

(anonym, vill inte att han ska känna igen mitt konto)

Annons:
Anonym
Anonym
2015-09-05 00:47
#1

Det skulle vara "För att vi för flera år sedan var ihop en kort period!!" skrev lite fel.

Maria
2015-09-05 11:36
#2

Har du förklarat för honom att du inte vill ha så tät kontakt nu när du är gift?  Det är ju inte hållbart i längden att han blir sur på dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
2015-09-06 03:35
#3

#2 Har vart lite feg då han så lätt blir sur, men precis som du säger det känns lite som att han inte accepterar att man går iväg från chatten alls. Jag försöker nämna min partner väldigt mycket och är väldigt tydlig med att jag är gift, jag vill bara vara hans vän(då han kan vara en bra vän, frågan är om han inte vill mer?) hm.. vet inte.

[Devya]
2015-09-06 07:02
#4

Du måste nog bara säga som det är till honom och om han inte klarar av att acceptera läget så kommer ju inte den här vänskapen att hålla i längden. Man ska respektera sina vänner och han tycks tyvärr inte göra det.

Nu gäller det att sluta vara feg och göra något åt situationen för så här ska det ju inte vara, låter inte alls som en sund vänskap.

Anonym
Anonym
2015-09-06 20:44
#5

#4 Sant, ska ta upp det med honom och ser om han skärpr sig.

VästkustFia
2015-09-07 20:41
#6

Har det alltid varit så här eller har det börjat/blivit värre på senare tid? Jag funderar på om det kanske hänt något jobbigt i hans liv så han mår dåligt just nu och därför tappar greppet om vad som är lagom mycket kontakt. Har han andra nära vänner att vända sig till och är han i så fall likadan mot dem? 

Det kan mycket väl vara så som du är inne på att han kanske är intresserad av dig som mer än vän, men det kan finnas andra förklaringar också.

Oavsett vilket behöver du skapa lite distans och jag hoppas du lyckas få honom att förstå det!

Annons:
Upp till toppen
Annons: