Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 2303 ggr
Anonym
Anonym
2015-09-01 10:24

Ego?

Har världens underbaraste sambo MEN ibland är han lite för ego.
Vi bor inte så stort och jag läser vissa kurser på distans vilket gör att jag har möten via datorn. Vi bor inte så stort och när jag har mina möten vill jag ha lugn och ro omkring mig samt vara själv i rummet helst. MEN inte alltid han respekterar det utan ska vara just i det rummet och t.ex spela eller titta på tv. Han anser att jag kan ha möterna ändå eller att jag får förflytta mig till t.ex köket. 

Överdriver jag tycker ni? Tycker att det är ego av honom att promt sitta kvar just den tiden istället för att hitta på annat. Handlar om kanske 3-4 tillfällen i månaden,1-2 timmar per gång.

Annons:
Niklas
2015-09-01 10:31
#1

Kan du inte sitta i köket då? Det låter som om dina saker går att göra där medan det är svårare att göra hans grejer i köket. Självklart tycker jag att du borde kunna få den tiden, men är det värt diskussionen och frustrationen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonym
Anonym
2015-09-01 10:43
#2

#1 Sämre internetanslutning där ute samt att jag måste förflytta dator och allting ut där.

Ja jag tycker att han kan göra annat den lilla stunden och inte just det precis då. Hade det varit jag hade jag gjort annat,när det är så pass sällan och så pass lite tid det handlar om. Blir ju mycket krångligare för mig än för honom

Niklas
2015-09-01 11:01
#3

Har du frågat honom i förväg om du kan få boka det rummet under den stunden? Vad säger han då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonym
Anonym
2015-09-01 11:03
#4

#3 Jag säger alltid tid i förväg. 
Sedan "glömmer" han det och så blir det "kan inte avsluta nu " eller "vad ska jag göra istället" eller "kan inte du sitta i köket" t.ex :/

TjockaBerta
2015-09-01 11:11
#5

Helt respektlöst av honom. Dina studier ska självklart gå i första hand.

>>>Malum domesticum<<<

Michiis
2015-09-01 11:16
#6

Tycker det låter respektlös från hans sida. 
Dessutom om du även sagt till innan och så.. Tycker gott han kan göra annat under den lilla tiden. 
Så jag tycker inte du överdriver. Vet själv hur drygt det är att försöka koncentrera sig och plugga och så blir man störd hela tiden.. Nej usch. 
Men du borde ta ett snack med honom att det inte är okej. Han får allt försöka hitta på nå annat då! Ni får försöka komma på någon lösning :)

// Michis

Annons:
Loris M
2015-09-01 11:42
#7

Jag tycker nog inte att det är så överdrivet respektlöst. Du skriver att han är "världens underbaraste sambo" och då skulle jag i alla fall ha lite överseende.  Jag jobbar ofta hemifrån och har möten via Skype med kollegor eller så pratar vi i telefon. Både min man och mina barn kan gå runt hur de vill och det enda är att jag ibland ber de att vara tystare. Ändå bor vi på 120 kvadrater och de har sina rum. 

Jag har svårt att tro att din sambo väsnas mer än mina barn. Om han sitter och tittar på TV hur kan det blir störande?

Anonym
Anonym
2015-09-01 11:45
#8

#7 jo fast jag måste ju kunna koncentrera mig på mötet och det kan inte jag när han sitter i samma rum och t.ex spelar. 
Ljudet av tvn. Samma med spel. Det är 2-3 meter max från skrivbordet. Och känns som att han sitter och "övervakar" kollar vad jag gör och blir bara stressande och så kan jag inte koncentera mig.
Varför ska jag ha överseende när det ärmina studier som det gäller? Varför kan/ska inte ha han överseende den korta stunden fåtalet gånger per månad? Känns inte logiskt.

Loris M
2015-09-01 12:12
#9

#8 Kan han inte sänka ljudet? Som sagt, jag är i samma situation och det mest ideala är att man är helt ensam och utan några störande moment. Men jag upplever inte det som ett problem att mina barn går runt, pratar, spelar spel…. Jag upplever inte att jag är "övervakad" som du gör. Jag tänker mes,t vill de sitta och lyssna så gör inte det mig något. Då är det kanske mera därför du blir stressas och vill att han hittar på annat? 

Varför kan/ska inte ha han överseende den korta stunden fåtalet gånger per månad? Känns inte logiskt.

Det måste du fråga honom om. Har du gjort det? När jag skriver att du ska ha överseende så tänker jag att man i ett förhållande får kompromissa. Är han i övrigt underbar så skulle inte jag lägga vikt vid det här. Men är det så viktigt för dig och du känner att du absolut inte kan koncentrera dig när han är i närheten så får du helt enkelt prata med honom om det och förklara.

Anonym
Anonym
2015-09-01 12:19
#10

#9 Då måste han stänga av det 100%. Annars hör han inte knappt ändå,förjag sitter närmare tvn.
Och han måste ju inte göra det just då exakt den tiden den korta stunden. Speciellt inte när han vet om i tid att jag ska ha mötet.
Och som jag skrev kan jag inte koncentera mig när han och djuren är i rummet, behöver helt lugn och ro. Och det är inte för mycket begärt så sällan så kort stund.

Ja jag har talat med honom,kommer med dåliga ursäkter/bortförklaringar som jag skrev högre upp. Han anser fortfarande att det ärjag som ska flytta på allting för den stunden eller behöva lyssna på hans spel/film.

Fast jag kan ju inte koncentera mig och göra mitt bästa på möterna. Jag kompromissar med mycket annat. 
Har som sagt pratat med honom men han "ser" inte problemet.

Loris M
2015-09-01 12:48
#11

#10 Det är alltid svårt att uppenbara problem för någon som inte ser det.  Men eftersom du verkar ha svårt att koncentrera dig och göra bra ifrån dig när han är i rummet, så tycker jag att du ska försöka förklara hur jobbigt du tycker att det är. Egentligen så borde han klara av att vara i ett annat rum, eller gå ut eller göra vad som helst. Speciellt när du förvarnar honom. Att spela spel är ju inte livsviktigt att han gör just då. Nu har du i alla fall övertygat mig, hoppas att du lyckas med honom också! 🙂

Anonym
Anonym
2015-09-01 12:53
#12

#11 Har pratat med honom som sagt mer än en gång och då blir det som jag skrev ovan :/

Nej jag tycker detmed men då blir det "kan inte avsluta nu"eller "vadskajag då göra". typ.

Ravynsfair
2015-09-01 13:18
#13

Respektlöst minst sagt. 
Studerar själv på distans och min sambo är väl medveten om att jag just dem stunderna behöver få vara ifred. 

OM han nu prompt vill sitta i vardagsrummet där jag oftast sitter, för att han vill se på tv eller sitta vid sin dator så får han snällt ha på sig lurar om han ska ha ljud igång. 
Varesig det är tv eller datorn, jag kräver tystnad. Eller så gott som det iallafall.

Egentligen föredrar jag att sitta i köket i godan ro men även i vårat fall är internetet dåligt där. 
Man skulle kunna flytta routern men i vårat fall är det svårt då vi placerat det så att inga djur ska kunna komma åt den och sladdarna. 

Du måste prata med din sambo igen, det handlar om respekt för varandra. 
Det är inte mycket begärt av dig att be honom hålla sig borta ett par timmar.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
Anonym
Anonym
2015-09-01 13:23
#14

#13 Precis samma problem vi har med internet.
Går inte att ha hörlurar till tvn tror jag inte?

Ja så mycket tystnad som det bara går behöver jag med.
Nej tycker inte det heller :/

Honestyisdead
2015-09-01 15:08
#15

#14 De flesta tVapparater kan du koppla hörlurar till.

Anonym
Anonym
2015-09-01 15:10
#16

#15 Man ska ha råd att köpa det också.  Måste vara trådlösa med, annars får han sitta på golvet precis framför tvn xD

Men oavsett har jag svårt att koncentera mig om jag inte är själv i rummet.  Just för att kunna fokusera till 100%.

Anonym
Anonym
2015-09-01 17:07
#17

Han kan väl försöka göra något annat när du har mötena? Gå ut med hundarna, klippa gräs, söka jobb?

Anonym
Anonym
2015-09-01 18:06
#18

#17 Klippa gräset ja det har han gjort någon gång,dock går ju inte det i vinter. Han jobbar deltid, söker heltidstjänster. Hundarna har jag med sagt att han kan ut med.

Upp till toppen
Annons: