Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 5209 ggr
Fingerprints
8/25/15, 6:43 PM

Kokosolja som ansiktskräm?

Vad har ni för erfarenheter? Bra? Dåliga?

Om ni har positiva erfarenheter - hur var er hy innan och hur blev den sen? Om ni har negativa - hur blev hyn sämre?

Regnbåge

Annons:
typjessica
8/25/15, 6:54 PM
#1

Kokosolja är de ända jag använder nu! Jag har en i duschen till kroppen, en i badrumsskåpet för ansiktet och en i köket till mat!:p Men till din fråga, jag har upplevt att min hy blivit bättre, jag kan fortfarande få finnar men har nästan inga svarta pormaskar. Jag tycket det funkar helt fantastiskt mot mörkaringar och påsar under ögonen och så blir jag jätte len med! Jag är nöjd!

Fingerprints
8/25/15, 7:22 PM
#2

#1 Låter ju bra :) Upplevde du att det tog lite tid för huden att vänja sig vid oljan? Alltså att det först nästan blev lite värre när du började för att sedan bli bättre?

Vilken olja använder du?

Regnbåge

typjessica
8/25/15, 7:51 PM
#3

#2 nej, det upplevde jag inte att jag fick! Utan jag kom på väldigt fort att lämpligast är att använda på kvällen för det tar lite tid innan den sjunkit in i huden. På vintern blir jag vädret torr på vissa partier och då tar jag ytterst lite på dom även morgon. Men nu efter ca 1 år användning så behöver jag bara smörja in ansiktet kanske 2-3 gånger i veckan, så det brukar bli när jag duschar håret.

Scorpio97
8/25/15, 9:18 PM
#4

Jag använder mandelolja, och min hy har blivit mindre irriterad, fått mindre porer och blir inte fet lika snabbt. Hade en övergångsperiod när jag fick väldigt mycket finnar, men det kan lika gärna bero på att jag tog för mycket olja i början. Får inte så om jag slutar och börjar igen nu, har i alla fall inte tänkt på det.


//Jessie

Officielle
8/26/15, 7:09 AM
#5

Jag använde kokosolja istället för ansiktskräm i några månader för att jag hört då mycket bra om just den oljan. Tyvärr fick jag en massa finnar av den. Finnarna gjorde jätteont och var annorlunda än "vanliga" finnar. När jag slutade med kokosoljan blev huden bättre och de konstiga finnarna försvann. Nu använder jag kokosoljan på kroppen och i håret och jag älskar det! Mandelolja funkar bäst för mitt ansikte.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Officielle
8/26/15, 7:11 AM
#6

Glömde tillägga att jag använder kokosolja under ögonen då det hjälper mot mörka ringar och får bort linjer.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
LinaLj
8/26/15, 1:24 PM
#7

Jag använder kokosolja i ansiktet. Dels för att det verkar fungera väldigt bra för mina torra områden och dels för att jag är lite lat och gillar att ha en produkt som jag kan använda till hela kroppen i stället för fem olika. Men jag är helt klart väldigt nöjd med kokosoljan.

[Silverräv69]
8/26/15, 2:20 PM
#8

Jag använde kokosolja som ansiktskräm ett tag, men upplevde det som att min hud blev oljigare av den och andades sämre, det kändes inte fräsch, min hud sög inte åt sig av oljan, så jag slutade med det, smörjer endast in kroppen någon gång då o då..annars bara i matlagning.

Men superkul för er det fungerar för. =)

kredka
8/26/15, 2:27 PM
#9

Jag använder arganolja som bas under ansiktskräm på kvällarna. Verkar göra underverk, huden har fått mer lyster, mindre finnar.

Välkommen till ferretplanet.se :)

AnnaCDSG
9/2/15, 11:47 PM
#10

Jag använder också arganolja till ansiktet (och även till håret). Jättenöjd med det! Har också fått mer lyster och mindre finnar sen jag började med det.

Upp till toppen
Annons: