Annons:
Etikettpms
Läst 1338 ggr
IceTee
2015-08-16 17:42

Lindra pms direkt

Den här månaden var inte rolig… Idag började jag och fästmannen bråka för att såsen blev dålig, för att han glömde koka morötter (som är viktigt för mig!) och att jag tyckte att hans attityd var kass. Har insett att det nog handlar om PMS. Brukar inte ha såhär stora besvär av det, men det kan ju vara olika från månad till månad. Vad kan jag göra för att lindra min pms? Igår bröt jag ihop för att jag lyckats lista ut vad jag skulle få i present när vi firar årsdagen och att jag inte ville ha den längre förtydligande: har pratat om den länge och hur mycket jag önskar att jag hade den, men har på senaste tiddn ändrat mig. Det kombinerat med att han ändå var snäll och köpte den (hade dock sagt att han inte skulle köpa den, men det var för att den var dyr) gjorde att jag verkligen bröt ihop totalt. Så, tips? Det börjar bli jobbigt för mig och han kan inte ha det så himla roligt heller… Inga mediciner tack, Apoteket har stängt nu och imorgon kvittar det

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Honestyisdead
2015-08-16 17:56
#1

Umgås så mycket som möjligt 😎
Vill man inte ta mediciner så är det väl mest näringsriklig kost som kan hjälpa samt motion.

IceTee
2015-08-16 18:24
#2

#1 har i alla fall varnat omgivningen nu! Får kanske ta och ge mig på en löprunda… Har ändå tänkt försöka få bättre kondition

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
2015-08-16 18:29
#3

#2 Skulle så klart stå "umgås så LITE som möjligt" och "näringsrik"

pyromanen
2015-08-16 18:50
#4

Motion! Joggingrunda eller liknande där du får jobba ordentligt.

Thotis90
2015-08-23 00:29
#5

Min PMS försvinner helt när jag använder ProgesterAll :)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Devya]
2015-08-23 06:39
#6

Jag brukar känna av om mitt humör blir dåligt men jag lyckas alltid förvarna min partner och de stunderna vill jag helst ha det lite tyst runtomkring mig och undvika att prata. Man kan ändå faktiskt behärska sig och se till att förvarna sin partner att man kommer att vara lite tyst en stund för att man känner sig lite ur balans.

Annons:
Annielle
2015-09-16 17:42
#7

Socker och snabba kolhydrater förvärrar pms, vanligtvis har man ju som mest sug efter sådant och äter mer sådant just då typiskt nog! 😕

varje gång jag lyckas skippa socker och snabba kolhydrater och äta så bra som möjligt i övrigt blir min pms så himla mycket mildare.

Kan ha vidrig pms och verkligen hamna så djupt på botten att jag funderar på att ta livet av mig….

Sen förvärrarar ju stress så klart, ta inte på dig för mycket veckan innan mens, ta det lite lugnare och gör så mycket trevliga grejer som möjligt i stället.

Boktips!🙂

Bli vän med din Pms.

http://www.forum.se/bocker/halsa-skonhet-och-samlevnad/b/bli-van-med-din-pms/

Var dig själv, det finns redan så många andra.

IceTee
2015-09-16 18:14
#8

#7 i mitt fall blir jag på sjukt dåligt humör om jag går och är sjukt sugen på choklad (som vi alltid har hemma) och samtidigt är lättretlig som det är! Blir typ "pest eller kolera" för mig och min omgivning, haha

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: