Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1726 ggr
emeliiiiieee
8/4/15, 3:48 PM

Extremt dålig i magen vid mens

Är det någon mer som blir det? Måste springa på toa exakt hela tiden, kan inte gå ut och kan inte äta nånting utan att det blir värre. Fick mensen i söndags, har aldrig vart såhär illa förut såhär långt in i mensen. Vad kan man göra? Mår förbannat dåligt över detta

Annons:
Aleya
8/4/15, 3:56 PM
#1

Har haft så hela min mens. Och ont med. Vet tyvärr inte varför det blir så. Har lärt mig leva med det

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rumelle]
8/4/15, 4:05 PM
#2

Yep. Slår aldrig fel.

Fialialej
8/4/15, 4:11 PM
#3

om du blir lös i magen finns det receptfria preparat att köpa på apoteket, som binder maginnehållet. Kan vara värt att testa?

"På natten är alla katter svarta"

emeliiiiieee
8/4/15, 4:23 PM
#4

Ska se om det är samma sak imorgon och isåfall får jag köpa något emot det

emeliiiiieee
8/4/15, 4:29 PM
#5

Upplever ni att det är värre på sommaren?

[silkesnosen]
8/4/15, 5:23 PM
#6

Hm första dagen brukar allt pajja, men det är ju inte så konstigt då livmodern krampar för att få ut allt och hormonerna svallar. Prova att äta snäll mat, typ fil. Sedan brukar te (svart) fungera stoppande.

Annons:
Sammet1
8/4/15, 8:17 PM
#7

Här brukar det också vara just första dagen. Imodium eller den billigare varianten Dimor fungerar utmärkt, jag ser till att alltid ha det hemma.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Honestyisdead
8/4/15, 9:06 PM
#8

Här är en till som blir dålig i magen. Men det slipper jag eftersom jag inte släpper fram mensen mer.

Trollan92
8/4/15, 10:07 PM
#9

Jag googlade de problemet för några år sen och de beror på om din livmoder lutar fram eller bak. Och just vid detta lutar den bakåt.

Anonym
Anonym
8/4/15, 10:09 PM
#10

Japp jag blir dålig i magen vid mens jag behöver gå på toa och göra nummer 2 mycket oftare och det är dessutom ofta mer diarré aktigt..

Honestyisdead
8/4/15, 10:14 PM
#11

#9 På vilket sätt påverkar lutningen av livmoder tarmarna och magsäckens funktioner ?

Scorpio97
8/4/15, 10:17 PM
#12

Jag måste gå på toa oftare vid mens (varannan dag är normalt för mig, vid mens är det en-två gånger per dag). Kan även bli lite lös i magen.


//Jessie

Trollan92
8/5/15, 9:54 AM
#13

#11 Jag har faktiskt ingen aning. Men det va den informationen jag hittade då..

Annons:
Najan13
8/5/15, 12:01 PM
#14

Samma här! Och massor av mensvärk, samt illamående.

Ravynsfair
8/5/15, 1:15 PM
#15

Samma här och gasig nåt djävulskt! 😕

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Honestyisdead
8/5/15, 1:25 PM
#16

#13 Dålig mage beror på att livmodern krampar och påverkar tarmarna. Det sker oavsett hur livmodern lutar.

Ladydragon
8/5/15, 2:51 PM
#17

googlade lite snabbt o tog första bästa länken jag hittade men det är nåt med hormonerna tror man som gör att man kan få diarré vid mens…

Länk

får själv alltid diarré vid mensens början Imodium och ta det lite lugnt med maten brukar vara det bästa för min del

Honestyisdead
8/5/15, 3:06 PM
#18

På ungdomsmottagningens sida står det att det beror på kramperna. Kanske är en blandning?

emeliiiiieee
8/5/15, 4:45 PM
#19

Har inte haft något problem alls idag mer än kramp i livmodern men ingen dålig mage! ☺️ Ska testa Imodium om det är samma problem nästa mens

n00bArtWork
8/6/15, 8:40 AM
#20

Får också dålig mage vid mens, inte katastrof men så att det märks då jag aldrig brukar vara lös annars.

Annons:
Wony
8/6/15, 8:46 AM
#21

Jag är alltid hård i magen dagen innan/första dagen, sedan en sanslös diarré. Lägg till det att jag redan från början har IBS och det blir roliga dagar! Plus då migränliknande huvudvärk, mensvärk konstant och rejäl trötthet. 

Det som funkar för mig är att alltid ha bra med värktabletter hemma, vetekuddar, filtar och att promenera även om det gör ont, för det lindrar en stund åtminstone.

The_pearl
8/8/15, 11:41 AM
#22

Blir samma här, typ förstoppad först. Å när man väl e på toa då, då känns det som att hela livmodern e på väg ut också. Hemskt ont gör det.. den känns liksom lös i magen.. Har också ibs så känns som att diarre/förstoppning är dagliga problem, men känns som sagt värre under mensen. Och den här huvudvärken man får.. jösses! 😵 Mycket ska vi få stå ut med under den här mensen! 😊😯

Upp till toppen
Annons: