Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1147 ggr
Anonym
Anonym
2015-08-04 13:19

överflöd av sexuella påhopp på internet?

jag blev medlem på en vanlig sajt för att söka vänner på 

och direkt får jag massa förfrågan om jag vill bli knullad

om jag vill ha pengar för sex

om jag vill se deras kuk.

Folk blev till och med aggresiva när jag inte svarade och sa att dem hatar kvinnor osv, den värsta jag chattade med började dödshota mig för jag dissade honom. En annan snodde mina bilder på mig och sa att han skulle lägga ut dem på sidor om jag inte skickade nakenbilder, det var bara bilder på mitt ansikte men jag ville inte att han skulle sno min identitet men blockade han bara. Jag blir inte ens förvånad längre över detta, men jag vet att så många fler är med om detta.. jag har inte ens kvar såna sidor längre är nästan rädd för det känns som jag blir utsatt för virtuella sexuella påhopp..

Har ni vart med om något sånt här?

Annons:
Anonym
Anonym
2015-08-04 13:21
#1

Och något väldigt vanligt är att folk tvingar mig att se deras könsorgan genom att skicka massa bilder på det och fråga om man är sugen, jag förstår inte vad dem tror att jag skulle bli kåt av det? för nej.. jag vill inte ens se det.

[dynamitella]
2015-08-04 13:22
#2

Välkommen till internetvärlden 2015. Det är pinsamt och alldeles för vanligt med sånt beteende.

Anonym
Anonym
2015-08-04 13:27
#3

#2 jag vet, man blir väldigt van vid det. jag förstår inte riktigt, många är så blyga på riktigt och flörtar knappt men på internet så skriver dem massa sexuellt och vill att man ska klä av sig. 

Jag har blivit utnyttjad för när jag var 11 år la jag upp bilder på mig och massa 20 åringar berömde mig och "ville se mer" så la upp bilder på mig bakifrån i jeans och dem blev helt galna på min 11 åriga kropp.. (🤮)

Jag var för naiv då så jag fattade inte riktigt jag gillade bara att höra att jag var söt men sen när dem började skicka bilder och hota mig redan som 11 år lärde jag mig det den hårda vägen, jag fick till och med en "stalker" som ringde hem till mig och hotade mig och visste exakt vart jag bodde då var jag rädd. Har försökt på senare år bli medlem på sidor för jag vill ha vänner men ett överflöd av sexuella påhopp kommer upp, och så kommer säkert någon här säga"Ta bort kommentarerna då" men om jag får ett normalt mejl så är 20 mejl sexuella trakasserier så jag har inte direkt lust.

Ravynsfair
2015-08-04 13:29
#4

Säger som Dynamitella, välkommen till 2015 .. 
Alltför vanligt med liknande beteende på just internet. 
Det är hemskt, pinsamt och vidrigt att folk ska bete sig såhär.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Loris M
2015-08-04 13:56
#5

Har aldrig råkat ut för något sådant. Men nu är jag lite gammalmodig när det kommer till att söka vänner/partner och gör det på det gamla sättet och går ut helt enkelt :-) iFokus är det enda forumet där jag har ett konto och vill man slippa det du beskriver (så långt det går) så får man vara så anonym som möjligt på nätet och inte lägga ut bilder. Det borde inte vara så här förstås och det är fruktansvärt att det blivit så vanligt att man bara rycker på axlarna när man hör sånt. Men tyvärr är det svårt att komma åt problemet.

farvendal
2015-08-04 14:00
#6

Jag blev medlem på ett par dejtingsajter förra året, mest för att få upp humöret efter uppbrottet med killen. Det öste in meddelanden och många började med "hej vill du knulla?", "vill du se stor kuk?" , "fan vad het du är". Alltså? Tror folk på riktigt att sådant där går hem? Det gör det väl säkert för några få % men är inte chansen för ett ligg större om man inleder samtalet lite mer.. neutralt? eller iallafall säger hej?

Flertalet var dessutom 40-45 år, någon ynka ännu äldre (jag var 23..)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Annons:
[silkesnosen]
2015-08-04 14:04
#7

Jag tycker att jag blivit bättre på att undvika det och vara tydlig med vad jag är. Jag visar inte profilbild och har låsta album. Jag stoppar direkt när de försöker skriva med sexuella undertoner och blockar när de går över gränsen. I början var jag mer naiv och kunde sitta och skypa med en ny person och plötsligt hade jag en "vital del" i ansiktet…obegripligt! Jag frågade människan hur han nu tänkte att vi skulle fortsätta att konversera..och då skämdes han. Den tiden lägger jag inte idag, så rensa och skydda sig själv är prioriterat. Det värsta är alla män som är gifta som raggar på nätet.

Anonym
Anonym
2015-08-04 14:18
#8

#5 Även när jag gått ut har jag blivit ofrivilligt tafsad på eller fått någon obehaglig kommentar, men det händer inte ofta men tillräckligt för att göra mig rädd då jag har social fobi

[silkesnosen]
2015-08-04 17:21
#9

#5 :O

Vet du vad, försök att gå rak i ryggen som om du ägde världen, så kanske du skrämmer bort dem.  Obegripligt att de ens kan med att gå på en annan människa. Jag hoppas att du spände ögonen i dem!!

[dynamitella]
2015-08-05 11:29
#10

Glöm inte att förklara hur förfärad/kränkt/äcklad du blir av meddelanden av sådan natur och blockera samtliga rövhål.
Det finns så många tjejer att de får svar av någon trasig själ till slut. Många säger inte ens ifrån, så de kan fortsätta hur länge som helst.

Det har hänt att jag tagit deras grövre meddelanden och sparat. Sen letat upp deras adress/partner/förälder beroende på ålder, och sonika skickat meddelandena till partnern eller föräldrarna. 
Om inget annat så sätts en tanke kanske i rullning att vi är riktiga människor utanför internet och konsekvenserna är riktiga.
Anmäl också alla olaga hot.

n00bArtWork
2015-08-06 08:49
#11

Hänt mig t.o.m med att en vän till mig skickade ett MMS med bild på sin kuk till mig, satt och "dividerade" om hur det skulle vara om vi låg.. han hade precis blivit tillsammans med tjejen "i hans liv" enligt honom och de var tillsammans och nykära men ÄNDÅ skickade han massa till mig.

Jag som sagt redan från början till honom  att jag bara ville vara vän och inte kände någon attraktion.

Upp till toppen
Annons: