Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1381 ggr
maränghjärta
2015-08-03 10:44

Mens eller blodi avföring?

Hejsan, jag skall resa väldigt långt idag ca 5 timmar och jag har jätte mkt resefeber får knappt i mig ng mat för jag är så rädd för att åka långt vet dock ej vrf tror att det är för att jag är rädd för att jag skall bli åksjuk/ kräkas under bussresan, jag har också lite utav en utrymmesförbi och klarar inte av att gå på toaletterna som är så små!!! Igår så såg jag att jag hatade fått något brunt i trosan och jag tror att det är mens! jag är 16 om några månader fyller jag 17 och tror att jag fick min första mens för bara 2 veckor sedan, iaf kan de komma redan efter så här kort tid? Jag är väldigt sen i min pubertet och så :( jag gick på toa med diarré idag sorry för to MUCH information, men när jag torkade mig var de rött de var blod, och jag vet inte om det är mens eller om de kom ifrån avföringen, torkade mig igen då kom de ingenting tagit på mig en binda men inget har kommit är jätte rädd att åka buss idag när jag liksom kanske är allvarligt sjuk eller ngt???? :'( vad tror ni det är, och nej jag kan inte stanna hemma idag och se hur de blir jag måste åka idag, kan jag typ dö eller tror ni det är mens eller vad? :( förlåt för dumt inlägg och allt blev så rörigt men är så stressad och detta hjälper inte till.!!!!!!

Annons:
[silkesnosen]
2015-08-03 10:53
#1

Det kan även vara ägglossningen som du såg i går, men sedan kan man få små sprickor kring ändtarmsöppningen. Hur som så ta på dig en binda och ha med dig medicin om du behöver. Jag tror inte att du behöver oroa dig alls. Du är ung och kroppen kan vara lite knepig.

Ria74
2015-08-03 10:55
#2

Det kan mycket väl vara din mens, när man är ung kan den hoppa lite som den vill utan att det är farligt på något vis.

Är det så att du blödde från tarmen skulle jag gissa på att eftersom du har diarré har ett blodkärl gått sönder eller att du har retat slemhinnan med papper t.ex så det är därför du blöder.

Tror inte det är något farligt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Devya]
2015-08-03 10:59
#3

Det är möjligt att det är din mens som är igång igen. :) Räknar du rätt när du säger att det är två veckor sedan du hade din mens? Man ska nämligen räkna från första dagen man får sin mens. 

Du behöver nog inte oroa dig. Om det inte är din mens så kanske det är bara hemorrojder eller eventuellt någon spricka runt analen. Inget att oroa sig över, det låter inte som om du är sjuk på något sätt. :) 

Ta med dig bindor och se till att ha en i trosorna ifall om det är mensen som har satt igång igen. Mensen kan vara lite oregelbunden i början.

Men sluta stressa och ta det lugnt. Inget att oroa sig över. :)

maränghjärta
2015-08-03 10:59
#4

#1 tack för svar, men om det är blod i avföringen vet jag inte vad jag skall göra :( jag mår just nu väldigt illa men tror de har med att göra att jag liksom är så rese rädd som jag är, åh jag är så töntig :(!!!

maränghjärta
2015-08-03 11:01
#5

tack för alla era finas var, känner mig lite lugnare nu.❤️ Jag är en väldigt orolig själ. Och mår mycket dåligt över sånna här saker har iaf pratat med mamma hon säger som ni, men hoppas inte att de är ngt :(

[Devya]
2015-08-03 11:22
#6

#4 Om det är blod från analen så kan det komma att läkas av sig själv. :) Om inte så går det säkert att skaffa någon salva att smörja sig själv med där nere ifall det handlar om sprickor.

Det är inget livsfarligt på något sätt. Jag själv har haft en del problem där nere som har gått över av sig själv. Det är helt normalt. :)

Jag tror dock att det handlar om mens eftersom den oftast är lite knepig i början. :)

Annons:
sisela
2015-08-03 11:29
#7

Ta det lugnt, Det går bra. Antingen är det mens igen =inte farligt, eller så är det ett litet brustet blodkärl i tarmöppningen=inte farligt. 

Om det är blod i avföringen så är det bra att blodet är rött. Det betyder att skadan/sprickan sitter långt ut. Det är oftast något som kan läka av sig själv.

Upp till toppen
Annons: