Annons:
Etikettklimakteriet
Läst 2615 ggr
[exotic]
8/1/15, 9:15 PM

Luktar svett

Ja oavsett hur mycket man tvättar sig, peelar armhålorna och testat de flesta deodoranter. Så dröjer  det inte mer än en timme så stinker det skarp svettlukt, inga svettningar utan lukt ändå. Kan det ha med klimakteriet att göra?

Annons:
[Kaoskaos]
8/1/15, 10:24 PM
#1

Även om du är utan kläder ? Har märkt att vissa av mina kläder luktade väldigt fort "direkt det blev varmt" tvättade då dom i 90 grader och lukten försvann

[Kaoskaos]
8/1/15, 10:24 PM
#2

Även om du är utan kläder ? Har märkt att vissa av mina kläder luktade väldigt fort "direkt det blev varmt" tvättade då dom i 90 grader och lukten försvann

[exotic]
8/1/15, 10:35 PM
#3

Ja går oftast bara i linne efter dusch inne.

obstitant
8/2/15, 10:33 AM
#4

Peelar armhålorna låter ont! Det är ju så känslig hud.

Men ja, använd bra tvål, testa nån starkare deo som Absolut torr eller Bats, och kolla så det inte är kläderna som har inkapslad lukt som kommer fram när de blir varma. Hjälper det ändå inte är det kanske läge att gå till doktorn.

fiafia89
8/2/15, 2:09 PM
#5

Prova att bara tvätta med ex lactasy och sedan skippa deoderanter och peeling. Jag upplever själv att jag svettas med och luktar mer om jag har rakat mig och avändt deo.

[exotic]
8/2/15, 7:22 PM
#6

#4 Känns inget och peela armhålorna.
Bats och absolut torr hjälper inte.
Kläderna är det inte då jag kan gå näck  och lukten kommer ändå.

#5 Ska prova lactacyd istället för tvål.
Men har även provat att vara utan deodorant men det hjälper inte heller.

Annons:
[exotic]
8/2/15, 7:24 PM
#7

Efter tips hittade jag en roll-on som jag kunde hålla mig fräsch på i flera timmar men nu efter att haft flera sådana är det liksom som man blir immun mot den och så slutade även den fungera.

[Thiah]
8/2/15, 9:09 PM
#8

Finns dom som sätter botox i svettkörtlarna för att få det luktfritt.

obstitant
8/2/15, 9:35 PM
#9

#8 Jag tror Botox är mest om man svettas så man blir blöt, men det är möjligt att det hjälper mot lukt också antar jag.

Hur som helst så låter det som att det är dags att rådfråga sjukvården om inte ens de mest effektiva deodoranterna hjälper.

Anterrabae
8/3/15, 1:58 AM
#10

Provat detox? Att svettas är tillsammans med urin, avföring och via lymfan ett av kroppens sätt att avgifta sig. Huden är ett av våra absolut viktigaste utrensningsorgan. Genom att använda deodoranter som kapslar in svetten blir problemet då värre. Kolla mekanismen i produkterna. Personligen genomgick jag en period av intensiv detox för några år sen. Och efter det behövdes inte deo alls. Kroppen hade gjort sig av med det som luktar illa.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: