Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1983 ggr
Eioo
2015-07-30 22:10

Killar med yngre flickor

Hej! Hur kommer det sig att så många killar tänder på små tjejer?

Träffade min kille när jag var 16 - han 21. Han sa till mig att han tyckte yngre tjejer var söta.

Läst många berättelser om t.ex 20 åringar med 14 åringar osv, och det verkar nästan alltid vara mycket äldre män med små flickor.

Varför kommer det sig tror ni? Har det något med instinkter och göra, eller dagens samhälle? Eller är det något med att killar tänder på det oskyldiga?

Annons:
Ravynsfair
2015-07-30 22:17
#1

Jag känner mig nästan lite elak men jag tror att de gillar "lammkött" för att de är "enkla" att få. 
Man är ju rätt naiv i den åldern och tror det bästa om folk samtidigt som det är lite "coolt" och "häftigt" att som yngre umgås och vara tillsammans med de äldre "coola" grabbarna. 
De är ett enkelt "bete" helt enkelt :)
Generaliserar hårt nu iofs men det är vad jag tror.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Scorpio97
2015-07-30 22:22
#2

Man brukar ju säga att tjejer mognar fortare än killar. För mig har det stämt i alla fall, jag är sjutton år och har under hela uppväxten upplevt jämgamla killar som omogna. Det måste inte vara negativt såklart, men jag har ofta drömt om att ha en äldre kille, just för att han troligtvis då är mognare. 
Samtidigt som jag förmodligen skulle ha blivit fundersam om en äldre kille hade visat intresse av mig när jag var fjorton, för varför skulle han vilja vara med en så mycket yngre tjej? 

För det är ju inte bara att killar dras till yngre tjejer, det bör ju vara tvärtom också? Att tjejer dras till äldre killar? Sen tror jag inte det är så vanligt som det kanske låter, det är bara att man inte reagerar lika mycket på jämgamla par. Man hör inte lika mycket om det heller, för det är det "normala". Det finns inget skvallervärde i det, jämfört med en tjugoårig kille som är med en tjej som är fem år yngre. 

Sen tror jag det har med biologi och instinkter också.


//Jessie

kampfrieser
2015-07-31 20:09
#3

Som det ser ut idag handlar förhållanden inte oavkortat om instinkter och biologi, ett mentalt utbyte är snarare en avgörande faktor i förhållandet.

Snackar vi 14-årig tjej och 20-årig kille skulle jag tippa att killen är rejält omogen och tjejen kommer antagligen mogna ifrån honom inom en ganska snar framtid. I 20-årsåldern bör väl de flesta killar kommit ikapp något sånär, så jag har svårt att se att en mogen kille på 20 år skulle ha något mentalt utbyte utav en 14-årig tjej. Det handlar nog tyvärr bara om sexualitet i sådana fall. (och det blir ju väldigt fel med tanke på att sex med personer under 15 år inte är ett så smart drag, särskilt inte om det är person över 18 som har det).

Att tjejen dras till den äldre killen spelar faktiskt ingen större roll då den myndiga killen bär ansvaret för vad som händer i den relationen. Biologi eller ej, men människan är inte längre vandrande fortplantningsorgan utan vi har utvecklats en del sedan tiden då yngre tonåren var tiden att bli förälder för en tjej, för att sedan vara gammal vid 35.

[scrappy]
2015-07-31 23:45
#4

När det blir sådan åldersskillnad som tjej på 14-15 och kille på 20, så  ser jag rödljus på killen. Kanske inte alltid är något konstigt, men jag tycker att det är något fel på killen om han är ute efter små flickor, oavsett mognad. Hade dragit öronen åt mig.

Upp till toppen
Annons: