Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 2135 ggr
Skogsraah
7/29/15, 8:03 PM

Sminka dina muskler

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad säger ni om det här? Reklam ur senaste SOLO. En tidning inriktade på unga tjejer för de som inte vet. Sjukaste produkten i år? Hej ätstörningar och komplex hos unga! Ja oberoende av ålder för den delen. Du ska alltså börja sminka dig på kroppen för att framhäva dina muskler. Så att du får sexig mage, långa slanka ben (går ju inte direkt att ändra på…) och för att framhäva dina  nyckelben. För det är ju det enda som är snyggt här i världen? Det finns inget stopp.

Tummen ner SOLO.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Cahira
7/29/15, 8:11 PM
#1

Urk!!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skogsraah
7/29/15, 8:15 PM
#2

Och när dessutom SOLO längre fram i tidningen skriver en peppande text om att alla har bikinikroppar, oavsett storlek. Dubbelmoral much…?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Hogwarts
7/29/15, 8:16 PM
#3

Ser inte ens riktigt ut

Skogsraah
7/29/15, 8:18 PM
#4

#3 Haha nej, ser väldigt fejkat ut.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Hoseok
7/29/15, 8:24 PM
#5

Gud vad fejk det ser ut hahaha..

[rumelle]
7/29/15, 8:33 PM
#6

Vill helst skratta åt det för det ser verkligen jättetöntigt ut. Men det är ganska bekymrande att det finns i en tidning riktad till unga.

Annons:
RoyalSnake
7/29/15, 10:47 PM
#7

Haha ser ju inte klokt ut!

IceTee
7/30/15, 12:09 AM
#8

Lite löjligt måste jag säga, men jag vore hycklare om jag hade fördömt det helt. Jag brukar sminka för att framhäva kindbenen och det har hänt att jag sminkar brösten 😃 mest för att testa, men det gjorde faktiskt lite skillnad 😊

Däremot är ju det där sjukt kasst gjort! Ser ju inte klokt ut… behöver de lite tips från en 19-åring som sminkar sig sporadiskt för att det är kul eller? 😂

Medarbetare på Skor iFokus

Skogsraah
7/30/15, 12:13 AM
#9

#8 Jag sminkar också kindbenen, om det kan jämföras är väl upp till var och en. Men det är ett sjukt dåligt budskap att sända i en tidning för unga tjejer. Det finns nog med propaganda om att vi ska vara smala, tränade och ha "perfekta" kroppar. Det här kan ju inte göra någon glad på riktigt!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: