Annons:
Etikettkillsnack
Läst 3373 ggr
Anonym
Anonym
7/28/15, 7:35 PM

Är jag dum i huvudet?

Hur bearbetar jag att jag har hånglat och sovit hos en annan kille? (utan sex, jag ville inte..) under mitt förhållande… Samt umgåtts med exet (pratat, hängt) fast än jag sagt att jag brutit kontakten med honom. Samt har internetkontakt med ett fd. ligg. Vad är jag för människa? Jag älskar min fästman… Men kan inte släppa dessa personer!! Jag kan inte sluta tänka, sakna. Är jag hemsk? Tänker han likadant om sina fd. partners? När han frågar säger jag att jag inte har kontakt. Jag har gjort så hemska saker känner jag, mår så dåligt över det. Alltid på fyllan givetvis! Och sen jag kommit på det har jag blivit nykterist… sagt till honom att jag "tappar omdömet" när jag dricker och tänker därför inte göra det.. han blir glad och säger att det är bra av mig. Men givetvis har jag inte erkänt att jag hånglade med en annan kille, det skulle knäcka honom. Kan nämna att jag är ung, strax över 20 år. Han är äldre, mycket äldre. Vi har  varit med varandra under 2 år och lever ett lugnt vardagsliv tillsammans. Är jag hemsk? Vad håller jag på med… Sitter detta instinktvis eller är jag dum i huvudet och respektlös? Jag älskar min fästman.. Tror jag. Fan =(

Annons:
Calcifer
7/28/15, 7:39 PM
#1

Jag tycker det är en otrolig brist på respekt och alkohol har inget med saken att göra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
7/28/15, 7:40 PM
#2

#1 Ja… Det är nog så, jag känner mig åt helvete. Borde jag lämna honom för att jag inte är värd honom?

Honestyisdead
7/28/15, 7:42 PM
#3

Dina handlingar tyder på att du inte älskar honom.

Aleya
7/28/15, 7:42 PM
#4

Du verkar inte veta något om dina känslor emot någon. Ingen idé att skylla på alkohol. Du kanske borde finna dig själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
7/28/15, 7:43 PM
#5

Du bör ta dig en ordentlig tankeställare kring varför du inte finner honom tillräcklig för dig, samt även vara ärlig med honom så att han får en chans att vara en del av beslutet. Även om du inser att du visst älskar honom och aldrig mer kommer göra om det så har han rätt att välja att lämna om han inte kan förlåta det som skett.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
7/28/15, 7:49 PM
#6

Jag vill då nämna att jag mått så dåligt över detta och lämnat honom för att jag känt att det varit så fel. Nu var det ett tag sen och vi har det så himla bra ihop, nu senaste året. När jag lämnade honom förstod han inte varför och sa att vi löser allt ihop. Jag sa att jag var osäker på allt och framförallt mig själv.. Att jag tänker skevt och inte vet vad jag känner. Han sa att vi löser det ihop.. Jag tog tillbaka honom, givetvis… Jag kände att han inte var värd det helvetet!

jag skyller verkligen inte på alkoholen, då hade jag inte mått såhär dåligt.

Jag tackar super mycket för era svar, för att ni svarar på detta.. Även när jag får höra hur respektlös jag är osv. Jag behöver verkligen få ut dehär bara.. Och förtjänar verkligen varenda ord från er.

Annons:
Anonym
Anonym
7/28/15, 7:52 PM
#7

#3 Jag kände verkligen så förr. Jag sa det till honom, att jag inte skulle vara så osäker om det var rätt.. Men som sagt, idag älskar jag honom mållöst och är säker på att det ska vara vi, men det jag har gjort gör så jädra ont…

Calcifer
7/28/15, 7:52 PM
#8

Om så är fallet bör du verkligen berätta sanningen för honom omedelbart. Han förtjänar det om inget annat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

pyromanen
7/28/15, 7:55 PM
#9

Jag tycker inte du är konstig alls. Kanske inte helt monogam av natur. Eller så ung att du inte riktigt ör redo för lång monogam relation än. Det enda "hemska" är att du ljuger. Börja stå för den du är och hur du kånner. "monogama normen" är så oerhört stark så både en sjålv och andra dömmar en hårt om man inte passar in. Man kan vara en precis lika bra människa om man kramar flera olika. Men låt bli ljuga.

Anonym
Anonym
7/28/15, 8:07 PM
#10

#8 Jag känner att jag överför min sorg på honom om jag berättar… Typ för att det ska lätta för mig så får han veta och må dåligt över det istället.. han förtjänar inte det, utan jag förtjänar att lida men har svårt med det och söker nu hjälp på annat håll. Skulle jag berätta, skulle han bli så förkrossad men inte kunna lämna mig… Skulle bara bli ett helvete och han skulle må dåligt. Tänker jag helt fel?…

Calcifer
7/28/15, 8:11 PM
#11

#10 Hur vet du att han inte skulle kunna göra det? Han har åtminstone rätten att fatta det beslutet för sig själv. Men i sanningens namn låter det inte som om ni har en relation som kommer hålla i längden då jag inte tycker ditt agerande tyder på att du vill vara i ert förhållande under de omständigheter som finns nu (monogamt, etc).


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
7/28/15, 8:12 PM
#12

#9 Tack för ditt svar. Jag har tidigare innan allt skedde i vår relation föreslagit att vi ska kunna ha sexuella kontakter med andra utan att det påverkar känslor när han klagade om för lite sex från mitt håll. Han tyckte jag var från vettet och slog av det direkt.

Han är så himla svartsjuk också, hetsar mig om att jag inte tycker han är tillräcklig  så fort jag pratar gott om en annan kille. Åh jag vet inte :( Men absolut! jag ska verkligen ta till mig av det du säger, det blir inge mer ljuga kan jag lova!! Men frågan är hur jag sköter de tabbarna jag redan gjort.

Calcifer
7/28/15, 8:13 PM
#13

#12 Du ska vara ärlig, det är du skyldig honom. Speciellt om han redan gjort det 100% klart och tydligt att han inte är intresserad av något annat än en monogam relation.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Anonym
Anonym
7/28/15, 8:14 PM
#14

#10 Jag känner honom så pass bra… Vi har det så himla bra. Jag tar verkligen till mig av det du säger… Men känner idag att jag verkligen vill vara med honom..

Anonym
Anonym
7/28/15, 8:18 PM
#15

#13  Jag vill ge honom allt i hela världen…. Men jag vet att han kommer att gå under jorden och jag vill verkligen inte det :( Men till sist kommer jag nog vara så pass självisk att jag inte orkar bära denna tyngd längre och berätta… Men det känns egoistiskt ☺️

Calcifer
7/28/15, 9:31 PM
#16

Det är snarare egoistiskt att inte berätta det för honom med svepskälet att du inte vill göra honom illa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
7/28/15, 9:42 PM
#17

#16 vad skulle mitt skäl annars vara? Jag bryr mig mer om honom än om mig själv idag..

Calcifer
7/28/15, 9:51 PM
#18

#17 Att bevara ett förhållande baserat på lögner för att skydda dig själv från att han lämnar dig. Om du gjorde det skulle du för det första inte varit otrogen till att börja med eller ljuga ang. ex och dylikt. Och du skulle vara medveten om att sånt här kommer fram förr eller senare - tror du han uppskattar att få reda på det nu eller om fem år under ett bråk när ni är gifta och kanske har barn ihop?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
7/28/15, 10:19 PM
#19

Om du ts menar dum i huvudet för att du fortsätter gör dumma saker och inte vill berätta för din kille… så ja då ifrågasätter jag hur du ens tänker. Han är värd ett val!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
7/28/15, 10:51 PM
#20

Jag förstår hur du känner ts, jag gjorde liknande saker när jag var i din ålder. Jag mådde allmänt dåligt och använde killars bekräftelse för att döva mina känslor. Jag var otrogen och berättade det inte. Istället hanterade jag mina skuldkänslor precis som du försöker göra, genom att lova mig själv att jag aldrig skulle göra om det och genom att intala mig själv att jag älskade min dåvarande, svartsjuka kille. Det gjorde jag inte, det var bara skuldkänslor. Jag säger varken bu eller bä i frågan om att berätta. Men slut borde du göra. Hantera ditt dåliga mående själv och se till att bli en hel person innan du har en relation igen. Du kommer må så mycket bättre av det.

Annons:
Anonym
Anonym
7/29/15, 8:40 AM
#21

Du avslutar ditt inlägg med "Jag älskar min fästman.. Tror jag. Fan =("

Om du inte ens vet om du älskar honom så snälla då ska du inte vara med honom, om du är singel kan du byta partners hur mycket du vill men när du är i en relation med någon som du kommit överens med att det bara ska vara ni och du ljuger bakom hans rygg det är riktigt illa mot sin partner, vilket svek.

#20 är du säker på att TS mår dåligt då? har inte läst något om det här.

Sarah
7/29/15, 8:47 AM
#22

En person som är serieotrogen mår inte bra. Så ja. Det kunde varit jag som skrev för 15 år sedan.

Anonym
Anonym
7/29/15, 8:49 AM
#23

#22 Hur vet du det? det finns folk som mår bra som är otrogna det finns till och med folk som självmant tillsammans med sin partner väljer ett sånt liv. Du kan inte tala för alla.

pyromanen
7/29/15, 8:51 AM
#24

Eller jag för 27 år sedan

pyromanen
7/29/15, 8:51 AM
#25

Eller jag för 27 år sedan

Sarah
7/29/15, 8:58 AM
#26

Om man väljer den typen av liv tillsammans med sin parter så är man inte otrogen. Alltså faller det bort. Vill du inte tro att en person som ljuger för och bedrar den person den säger sig älska, upprepade gånger, mår dåligt, så gör inte det. Ser inte ens poängen att diskutera det.

pyromanen
7/29/15, 9:15 AM
#27

Då jag var runt 20 och otrogen upprepade ggr skulle jag säga att jag var väldigt omogen och osäker på mig själv. På samma gång var jag så glad över att ha min pojkvän, hade längtat så, och jag kunde verkligen säga till honom att jag älskade honom och verkligen mena det jag sa och samtidigt var jag så nyfiken på livet och upplevelser och det var spännande med andra killar. Och eftersom jag var ung och osäker och eftersom jag var rädd att förlora och inte fick ihop alla mina olika spretande känslor och galenskaper till något jag kunde säga högt och stå för så blev det att jag höll tyst. Och fick det dåligt för att jag tyckte jag var usel. Och inte förstod varför jag gjorde som jag gjorde. Om jag hade kunnat åka tidsmaskin till mitt 20-åriga jag 1988, då skulle jag säga ungefär detta till mig: du!, du har flr mycket krut i rumpan för att slå dig ner i en fast relation! Ta en paus från det och brassa av lite energi! Ställ din nyfikenhet ang andra killar gnm att ha lite kortare äventyr, ut o resa mer, plugga, möta människor, lär dig leva på egen hand först, sen kan du bli redo att leva tillsammans men nån.

Annons:
Anonym
Anonym
7/29/15, 9:24 AM
#28

#26 Men det finns folk som inte mår dåligt som är otrogna så är det.

Oavsett vad, vill man ha fler än en gör slut svårare än så är det inte oavsett mående om man gjort upp med varandra att man inte ska ha fler än en partner så får man väl vara ärlig med varandra också det är det minsta man kan begära…

pyromanen
7/29/15, 9:43 AM
#29

#28 ja, t.ex. Psykopater, som saknar empatisk förmåga och inte kan sätta in sig i vilken smärta de tillfogar andra. Finns säkert fler exempel också, men det är ju inte relevant för denhär tråden då ts helt tydligt månar om hur killen och har jättedåligt samvete.

Anonym
Anonym
7/29/15, 9:51 AM
#30

#29 Jo hon har dåligt samvete men har hon verkligen det ska hon ta upp det med honom hon säger ju att hon inte ens är säker på att hon älskar honom och då ska hon verkligen ta sig en seriös tankeställare och det förtjänar den hon lever med att veta. Det finns folk som mår bra som som gillar att vara otrogna även om det inte är många jag förstår ju att det finns folk som är otrogna som mår dåligt också. men jag ger mig ur denna diskussion nu, det är upp till TS att avgöra resten hennes liv..

Anonym
Anonym
7/29/15, 9:53 AM
#31

#27 jag tar till mig och ska verkligen reflektera i det du säger. Jag kommer idag säga allt till min kille och så får vi utgå där ifrån och se hur vi löser det. Tanken av att vara med nån annan förutom min kille än just mina ex är långt borta, jag vill inte träffa nån ny men är inte helt över mina ex och känner att jag vill umgås med dem..

typjessica
7/29/15, 11:09 AM
#32

Hade min partner kysst någon annan men haft ånger och var säker på sin sak att det inte kommer att upprepas eller att jag kommer få reda på det så hade jag önskat att han var tyst. Han hade förstört mer om han berättat. Men det gäller bara om det var en engångs företeelse.

Upp till toppen
Annons: