Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1495 ggr
vaniljkaka
2015-07-20 21:30

blir inte full lika lätt som förr

Ja som det står i rubriken blir jag inte lika full som innan. Känns som jag kan dricka rätt mkt och det tar ett bra tag innan jag känner något. 
Ngn som vet varför det är så? tkr det e tråkigt :(

Annons:
Honestyisdead
2015-07-20 22:26
#1

Kroppen vänjer sig. Men levern tar fortfarande skada.

vaniljkaka
2015-07-20 23:01
#2

#1 fan då

Malyna
2015-07-21 03:31
#3

Jag har alltid tålt mycket alkohol, men jag är 50% ryss-50% polsk. Mina föräldrar föddes ihop med spriten kan man väl säga. Då menar jag inte att de var/är alkoholister för er som älskar att tolka allting fel.. Det är tråkigt att alltid behöva hälla i sig 500 ml ren vodka för känna ett visst rus. Levern tar skada också. Förr när jag festade mycket åt jag väldigt lite innan jag skulle festa och då krävdes inte lika mycket alkohol. Men att inte äta normalt är inte heller bra. Men du är iaf inte ensam.

Sajtvärd på Polen

Honestyisdead
2015-07-21 12:02
#4

#3 Om de inte var alkoholister eller din mamma drack under graviditeten påverkar inte vilket land man kommer från tåligheten. 

Om man dricker för att bli full är det dags att sluta dricka. Det är alkoholism eller en början till det. Alltså stort varningstecken

Denna kommentar har tagits bort.
Malyna
2015-07-21 12:06
#6

De flesta ungdomar dricker för bli fulla. Jag är ingen ungdom så därför festar jag typ inte. det har visst med landet och kulturen att göra.

Sajtvärd på Polen

Annons:
Honestyisdead
2015-07-21 12:16
#7

#6 Som tur är har ungdomar idag inte lika hög konsumtion som för några år sedan. Angående tolerans påverkas det av mammans konsumtion, inte hennes ursprung.

Malyna
2015-07-21 12:24
#8

Det kallas ursprung när det kommer från föräldrar, släkt osv. Tycker du borde läsa på lite.

Sajtvärd på Polen

molam
2015-07-21 12:59
#9

Hur kan det ha med land och kultur att göra? o-o det har med hur mycket man pallar att göra, Min far är Svensk och hand kompis är Tysk/rysk pappa pallar mer än kompisen, Pappa dricker dock nästan aldrig

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maria
2015-07-21 14:04
#10

Jag tycker det här är en väldigt knepig tråd som ligger under psykisk hälsa och TS verkar vara upprörd över att inte bli lika berusad som tidigare av samma mängd.

Det är ju en varningssignal i sig att man tål mer och mer så att säga.

#3 Du mer eller mindre tipsar om hur man ska få högre rus om jag fattar saken rätt? Visserligen tillägg med att det inte är bra men vad tjänar sådana inlägg till?

Att man tycker det är tråkigt att inte bli lika lätt full som förr är antingen omoget eller också början på ett missbruk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2015-07-21 14:16
#11

#8 Ett tips är att slå upp ordet i synonymer.se innan du ber mig läsa på. Jag har använt ordet helt korrekt.

Ria74
2015-07-22 00:06
#12

Jag jobbar med alkohol och kan säga att ursprung har inget med hur mycket man tål att göra. Däremot finns det många andra faktorer som spelar in, din vikt, din hälsa och om du äter bra t ex.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

pälli
2015-07-22 08:59
#13

Vilket tragiskt inlägg.
Men den attityden, att du vill bli full och säger ''fan då'' när andra berättar att kroppen har vant sig med din konsumtion, så tycker jag att du ska lägga ned det tuffa skalet du bär på (''Wow alkohol, awesome let's get drunk!!!!'') och börja känna efter hur du faktiskt mår och sen börja ta hand om dig.
Ofta dränker man sorger med alkohol, ofta tar man till flaskan när man mår för dåligt. Ditt inlägg är en varning för hur du faktiskt mår egentligen.

Jag kan njuta av vin (inte just idag då jag är gravid) men jag skulle inte ha något emot om alkohol vart olagligt och slutade säljas. För det är livsfarligt och det är galet hur enkelt det är att få tag i då det finns personer i denna värld som faktiskt inte ska kunna ha tag på alkohol så lätt som det är idag.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Annons:
Aleya
2015-07-22 19:58
#14

#0 du verkar ha stora problem med både alkohol och att döva känslor med medicin blandat MED alkohol. Efter vad jag läst av dig tidigare Jag är ledsen att säga detta men du verkar ha ett beroende redan. Sök hjälp!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vaniljkaka
2015-07-23 00:09
#15

Tack för era svar :) var lite småberusad när jag skrev inlägget och tyckte det gick segt.
och #13 det vet jag väl att jag mår dåligt? är knappats ngn nyhet för mig.
 och vadå tuffa skalet? vart jag har velat vara tuff??? Verkar som du har lite fördomar om folk som dricker.

pälli
2015-07-23 07:00
#16

#15 Ja, jag har fördomar om folk som dricker sig fulla samt enbart är ute efter att bli fulla. Som jag skrev, alkohol får mer än gärna bli olagligt för det är rena rama skiten. Vin må vara gott men inte så pass gott att jag vill se det på marknaden så folk blir beroende och kraschar kontakter och sumpar sina liv. Så om jag är mest fördomsfull eller vill människors bästa är upp till var och en att spekulera vidare i.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

[Devya]
2015-07-23 09:46
#17

#16 Jag tror de har försökt tidigare att göra alkohol olagligt, inget som någonsin har fungerat.

pälli
2015-07-23 10:15
#18

#17 Tyvärr kommer det inte fungera, det var olagligt en gång i tiden men sen vart det lagligt igen. Kommer aldrig gå att göra det olagligt som sagt och det är synd. Allt för många kan inte kontrollera alkohol och allt för många borde inte kunna få tag på alkohol så lätt som det är idag.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

[Udoon]
2015-07-23 10:49
#19

Skaffa hjälp för ditt missbruk istället.

[Devya]
2015-07-23 12:22
#20

#18 Är ju hur enkelt som helst att göra egen alkohol också, så nej folk borde bara lära sig att måtta med allt. :)

Annons:
Everlyn
2015-07-25 13:49
#21

Man har väl inget missbruk för att man dricker för att bli full ibland heller.. det kan vara jättekul! Lagom och måtta är jättebra, men ibland för tråkigt i mitt tycke. Att bli berusad tillsammans med vänner och dansa, skratta och snubbla är ju ett angenämt nöje, enligt mig.

Dock tycker jag aldrig att man ska ta till alkohol för att döva känslor, mår man dåligt lär man inte må bättre av att dricka. Kanske för stunden, men långsiktigt är det väldigt farligt. Om så är fallet TS, så tycker jag att du ska be om hjälp istället, och vara rädd om dig själv! 🤗



Honestyisdead
2015-07-25 14:05
#22

#21 Sök på symptom för alkoholism. Att vara ute efter ett rus är inte bra.

Everlyn
2015-07-25 15:05
#23

Då är väl var och varannan människa som hänger ute på Harrys på fredagskvällarna missbrukare då. 

Och jag fattar väl att alkohol inte är bra för kroppen, jag tror inte att någon går runt och tror att det är nyttigt.



Honestyisdead
2015-07-25 15:07
#24

#23 Alkoholmentaliteten i Sverige föder alkoholism för det är så självklart att man ska supa på helgen. Hört talas om "helg alkoholister"?

Aleya
2015-07-25 15:15
#25

#23 om du läser ts andra trådar kan du se att vederbörande dels håller på med tabletter och blandar med alkohol. Så tror att ts har något slags missbruk

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Everlyn
2015-07-25 15:16
#26

Ja, det har jag. Och trots alla studier och trots all statistik så tycker jag ändå samma sak; berusning kan vara väldigt roligt.



Honestyisdead
2015-07-25 15:19
#27

#26 Det har jag inte skrivit att du INTE tycker.

Annons:
Everlyn
2015-07-25 15:21
#28

Jag har inte läst några andra trådar av ts, men är det så så är det absolut inte bra att vilja bli full. Jag uppmuntrar ingen att använda alkohol som "medicin".
 

Dock tycker jag aldrig att man ska ta till alkohol för att döva känslor, mår man dåligt lär man inte må bättre av att dricka. Kanske för stunden, men långsiktigt är det väldigt farligt. Om så är fallet TS, så tycker jag att du ska be om hjälp istället, och vara rädd om dig själv! skrev jag i inlägget längre upp.



Everlyn
2015-07-25 15:22
#29

#26 Nej det har jag väl inte skrivit heller 🙂



pyromanen
2015-07-26 08:46
#30

Dricker man mycket och ofta då blir man mindre käbslig/full. Om du vill känna berusning av ett glas vin så är det fullt möjligt. gör såhär: låt bli alkohol och andra droger länge, görna ett par år och testa sen dricka ett glas vin. Lycka till!

Honestyisdead
2015-07-26 08:48
#31

#30 Bra tips :)

Upp till toppen
Annons: