Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 6341 ggr
Majsor01
7/14/15, 10:43 PM

Grisnäsa

Asså jag är så ledsen över min näsa:( några har påpekat att jag har en så kallad "grisnäsa" och det gör mig jätteledsen. Den förstör mitt utseende och när jag tittar mig i spegeln är den det ända jag ser:( tänker på min näsa hela tiden. Den förstör allt. Vågar knappt gå ut längre för det känns som folk stirrar på den:/ vad ska jag göra??? Kan man operera den när man är 14 år??:( kan verkligen inte vänta tills jag fyller 18 eftersom att jag inte orkar spendera hela min barndom genom att tänka på min fula näsa:(

Annons:
Halvdansken
7/14/15, 10:44 PM
#1

Grisnäsa? Vad är det? Skulle tro att du menar "uppnäsa" och det anses vara väldigt charmigt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Majsor01
7/14/15, 11:11 PM
#2

men dem säger att jag har grisnäsa:(

Majsor01
7/14/15, 11:12 PM
#3

några av mina kompisar ska alltid påpeka det

emeliiiiieee
7/15/15, 12:42 AM
#4

Jag skulle inte ha brytt mig om jag var du. Dom som klankar ner på andra är oftast mest missnöjd själv. Jag ääääääälskar s k grisnäsor. Dom är nog det sötaste som finns och jag önskar att jag själv hade en faktiskt.

IceTee
7/15/15, 1:11 AM
#5

Jag hade kontaktat kuratorn om jag mådde så dåligt!

Medarbetare på Skor iFokus

[Lilyz]1
7/15/15, 8:13 AM
#6

Usch vad elakt av dina så kallade "kompisar"! Jag lovar att det inte är något fel på din näsa och att andra människor knappast tänker på hur den ser ut. Dina vänner säger så för att retas och det är inte okej! Sen vad som menas med "grisnäsa" vet jag inte, det behöver inte vara något fult även om det låter så. Jag har själv "uppnäsa" och tycker det är hur fint som helst! 👍

Annons:
Trollan92
7/15/15, 9:50 AM
#7

Om du säger att de är dina vänner som säger de så är det inga äkta vänner. Äkta vänner trycker inte ner en, dem lyfter upp en! :) Sådanna som mobbar andra är inte nöjda över sig själv, tänk så! :)

[Devya]
7/15/15, 10:04 AM
#8

Kan mycket möjligt vara en uppnäsa de pratar om och det anses faktiskt vara väldigt fint. 

Prata med en kurator. Det kommer alltid finnas människor som påpekar något om ens utseende men man kan inte gå omkring och få komplex över allt som människor ska påpeka om. Då är det bättre att man fokuserar på att bli stark och må bra över hur man ser ut oberoende. Annars hamnar man att alltid plastioperera sig och det har man sällan varken råd eller tid med att göra.

fsigge
7/15/15, 11:31 AM
#9

Har också lite svårt för min näsa.. Har både uppåtnäsa plus att den är sned. Det enda man kan göra åt min uppåtnäsa är att acceptera det. Det händer inte över en natt. Alla näsor ser bara lite knasiga it Men det sneda kommer jag att opera bort om ett år när jag fyller 15 gratis. Men det kommer jag att operera bort eftersom att jag har konstant nästäppa i vänstra näsborre..

Frida

ChristineL
7/15/15, 2:34 PM
#10

Har aldrig hört uttrycket grisnäsa? Har du uppnäsa så är det gulligaste sm finns enligt mig!

Sluta umgås med folk som får dig att må dåligt, framhäv det du gillar med dig själv istället för att försöka ändra på det du inte gillar.

sisela
7/15/15, 3:29 PM
#11

Fick också höra att jag hade grisnäsa. Folk på skolan tryckte upp sina näsor och gjorde grymt-ljud när jag gick förbi. Det var jättejobbigt men det betyder faktiskt ingenting i det stora hela. Det enda det handlar om är att de som gör det och säger så, känner sig som små människor och tror att de ska bli större av att trycka ner andra. Om de verkligen är dina  vänner och inte bara "vänner" så borde de sluta när du säger till på allvar. Om de inte slutar så får du gå vidare och säga till nån vuxen. Man ska inte behöva stå ut med mobbning.

Om det kan vara nån tröst också, så har man ofta lite mer uppnäsa när man är ung.

molam
7/15/15, 3:39 PM
#12

Grisnäsa tror jag inte, men uppnäsa, och då är du jätte charmig ju! dina kompisar vill nog bara retas lite

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sindri
7/15/15, 3:55 PM
#13

Jag blir galen när jag hör sånt! Hade en "kompis" som hela tiden påpekade alla mina fel och brister. För små ögon, för stor mun, för smala ben och potatisnäsa. Hon var så genuint elak, men jag fattade det verkligen inte då utan trodde det var fel på mig.

Använde inte kjol på flera år tills en kille kommenterade att jag hade skitsnygga ben. Insåg så småningom att allt hon sade bottnade i avundsjuka (och självklart trodde jag inte min mamma när hon sade det.) På foton kan jag konstatera att hon inte bara hade större mun och och tjockare ben utan verkligen inte var speciellt söt.

Du har långt ifrån växt färdigt, min näsa ser inte alls ut nu som när jag var 14.

Annons:
Majsor01
7/15/15, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Tack för alla snälla svar!! Men jag har verkligen inte en fin uppåtnäsa! Den ser verkligen hemsk ut:( titta själva :( vet inte vad jag ska göra

sisela
7/15/15, 10:27 PM
#15

nämen va?! Du har ju en jättefin näsa! Jag fattar ingenting. Du måste vara omgiven av idioter.

IceTee
7/15/15, 10:28 PM
#16

#14 det där är för mig definitionen av "fin uppåtnäsa" Jag tycker fortfarande att du ska gå till kuratorn

Medarbetare på Skor iFokus

molam
7/15/15, 10:35 PM
#17

DEn där näsan är jättefin

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Devya]
7/15/15, 10:57 PM
#18

#14 Jepp, du har en såndär fin uppåtnäsa. :)

Jag skulle gärna vilja ha en så liten och fin näsa som du. Jag har en enorm näsa med en stor knöl mittpå som får folk att stanna i matbutiken och frågar om de får känna på den! :) Men jag får ju tänka att jag är lite av ett konstverk istället och inte riktigt som alla andra.

Men som sagt, du har en fin näsa och du ska absolut inte ha några komplex. Det är ju sådana där näsor som folk vill ha då de ska gå och operera sig. =p

Sindri
7/15/15, 11:08 PM
#19

Och var nånstans på din söta lilla näsa passar ordet "gris"?????

Majsor01
7/15/15, 11:22 PM
#20

Tack så jättemycket för att ni är så snälla och säger att min näsa är fin! Men det är ganska många som har påpekat att jag ser ut som en gris, och jag kan inte släppa det😕 Tycker fortfarande att min näsa är jätteful och  förstör hela mitt utseende😕 Har aldrig tänkt på hur min näsa ser ut förrän vissa började kommentera den för några år sedan. 

Jaa, kanske ska gå till kuratorn när sommarlovet är slut, men jag gillar verkligen inte skolans kurator😕 Hon förstår typ ingenting och det känns som hon bara kommer skratta bort det jag säger🤐

Annons:
Sindri
7/16/15, 7:31 AM
#21

Jag tror inte på att "vissa" helt plötsligt "upptäckt" något med din näsa, utan det är "någon" som planterat det hos andra. Som min "kompis" gjorde. -"Har du

sett

vilka små ögon hon har, som små springor bara, hahaha!"

Oj, vad jag led för mina fula små ögon.. Det var bara det att de inte var det alls.

(Däremot som tonåring var man ju ständigt trött……)

Du kommer att förändra ditt utseende en del de närmaste åren. Därför kommer du inte att få operera något som inte är en direkt missbildning.

Klagomål hos tonåringar på utseendet är mer vanligt än ovanligt. Känner du någon som går omkring och tycker att hon/han är vacker? En av de vanligaste klagomålen är antagligen näsan. Hos de flesta att den är för stor, och det kanske den ser ut som när inte resten av ansiktet "vuxit ikapp".

Försök att jobba på ditt självförtroende och skaffa riktiga kompisar.

Prata med någon annan vuxen som du kan prata med. Nån av dina föräldrar, ett äldre syskon, faster, kusin…?

Ingen här inne har skrivit något för att vara snäll. Vi skriver bara vad vi ser - en helt normal näsa som det inte är mycket att orda om överhuvudtaget.

[Lilyz]1
7/16/15, 8:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

#14 Du har ju jättefin näsa! Här kommer en bild på min, jag har bara fått snälla kommentarer om min så du har nog bara haft oturen att stöta på elaka människor som gillar att trycka ner andra…

fiafia89
7/16/15, 10:36 AM
#23

Har du sagt till dina kompisar att du tar illa upp när de säger så? 

Btw så har du ingen grisnäsa, en helt vanlig fin näsa har du.

Sarah
7/16/15, 8:12 PM
#24

Folk säger så mycket. Och det finns ingen annan grund i det än avundsjuka och att folk är uttråkade och vill ha ngt att "prata" om.

[Thiah]
7/17/15, 6:35 AM
#25

Jag kan byta näsa med dig vilken dag som helst! Min är lång, vass och platt. Barnen på mitt jobb brukar kalla det för häxnäsa. ;) Däremot ska du byta ut de där kompisarna som säger så fula saker till dig. Med sådana vänner behöver man inga ovänner….

hulahulla
7/17/15, 11:34 PM
#26

Men en sån söt näsa!! Måste ligga avundsjuka bakom detta. Hade gladeligen haft din nos om jag fick välja :)

Tarotstollan
7/20/15, 1:42 AM
#27

Du har en fin näsa, basta!👍

Säg till dem så här: Jag förstår att du mår dåligt men att klanka ner på andra och kalla dem för öknamn lär inte göra att du mår bättre. Om du mår så dåligt att du måste vara elak mot andra för att må bra, sök då hjälp själv!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Turast
7/20/15, 12:51 PM
#28

Jag har också en så kallad "grisnäsa". Blev retad hela min skoltid (går i gymnasiet nu), men vet du vad? Jag bestämde mig för att ingen ska få bestämma om jag är snygg, ful, har grisnäsa eller inte. Det är bara jag som bestämmer det! Jag har faktiskt börjat uppskatta min näsa och tycker att den är helt okej :) min näsa är liten, kort, PLATT (xD) och "grisig" ;) men det är det som gör sen unik :) om ingen hade kommenterat min näsa från första början, hade jag mått dåligt över den och tyckt den var ful? Nej förmodligen inte, tyvärr påverkas man otroligt mycket av ord och det är så synd! Jag tycker du har fin näsa :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Smultrondraken70
7/25/15, 1:35 PM
#29

Majsor01, du har en sån näsa jag alltid viljat ha, den är jättefin! *kram*

Honestyisdead
7/26/15, 8:58 AM
#30

#14 Det är ju sådan näsa folk opererar sig för att få!

Folk som kommenterar din vackra näsa på ett negativt sätt är GARANTERAT  avundsjuka. De försöker trycka ner dig för att försöka må bättre över sig själv. Väldigt vanligt bland osäkra människor med dålig självbild. 

Jag hade varit överlycklig om jag haft din näsa. Jag har en tjock näsa med en bula uppe på. Men den passar mitt ansikte hehe och jag har lärt mig att inte lägga någon vikt vid sådant.

Så upp med näsan och var stolt :)

Säger någon något dumt igen så kom ihåg, avundsjuka.

Denna kommentar har tagits bort.
Åsa S
7/28/15, 9:56 AM
#32

Tyckte inte om min näsa när jag var tonåring heller, nu tycker jag att den passar mig och min man tycker det är en söt näsa.

 Strunta i folk som anmärker på dina kroppsdelar, folk som gör såna saker är ofta folk som är missnöjda med saker i sitt eget liv och som då känner behov av att trycka ner människor de är avundsjuka på. Så jag gissar att personen som sa sånt mot dig är avundsjuk för att du har nått de personen vill ha, och det behöver inte vara saker utan man kan vara avunsjuk på sånt att man tror att personen har bättre relationer till sina föräldrar, lättare för sig i skolan, mer tur i livet etc.

Upp till toppen
Annons: