Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1738 ggr
Blanksteg
7/6/15, 4:33 PM

Lägenhetserbjudande - säkert område?

Hej!

Visste inte vilket forum jag skulle posta detta i, men postar här då det är mkt trafik här :)

Jag har fått erbjudande om förstahandskontrakt på en lägenhet i Vårby Gård (sthlm). Jag kunde tyvärr inte vara med på visningen, så har inte ens varit i det området, men ska dit idag och kolla (dock inte på lägenheten då hyresvärden inte kan lämna ut hyresgästens nummer).

Jag undrar bara om ni vet ifall det är ett säkert område? Det har inte så bra kommunikationer in till stan, så kommer vara en del dagar som jag kommer komma hem sent på kvällen (vid 22-tiden).

Lägenheten ligger inte precis i centrum, men kanske 500 m ifrån, och är på markplan också, vilket inte känns så säkert… Men hyran ligger på så lite som ca 3880 (el tillkommer dock - individuell mätning).

Men för närvarande bor jag i en superbra studentlägenhet och kan inte bo här så länge till (1,5 år förutsatt att jag fortsätter studera, men vill ju hitta ett jobb istället så snart som möjligt). Är ju bättre med förstahandskontrakt än att behöva bo som inneboende liksom, även om lägenheten kanske är lite sunkig (antar att den är det med tanke på läget och hyran och byggnaden ser gammal ut på kartan).

Annons:
Carrosh
7/8/15, 12:27 AM
#1

Hade jag varit du hade jag absolut tackat ja till lägenheten! Att få förstahandskontrakt i Stockholm är svårt, och Vårby gård är nog ganska så lugnt, såvitt jag vet. Visar det sig senare att du inte trivs så kan du ju alltid kolla om det finns möjlighet till lägenhetsbyte med någon annan.

Jag tror du kommer märka efter ett tag huruvida du trivs eller inte, sådant kan man ju inte avgöra förrän man faktiskt provat på det.

Tunnelbanan går ju dessutom senare än 22 på kvällen, och vid problem kan du alltid åka via Tumba/Huddinge och ta buss därifrån. Så helt omöjlig trafik är det ju inte (bodde på den sidan stan för ett år sedan, innan jag flyttade till en annan stad).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Thiah]
7/8/15, 4:59 AM
#2

Till vårby klassas nog inte kommunikationen som svår. :) Förutom den kommentaren håller jag med #1.

Blanksteg
7/8/15, 6:13 AM
#3

Ok, tack! :)

Jag tackade ja igår, så har fått den :)

Nej, efter lite mer undersökning så upptäckte jag att det inte var så svårt med kommunikationen. Kan ju ta bussen till Flemingsberg och därifrån pendeln. Eller tunnelbanan. När jag sökte i appen första gången så kom det bara upp reseförslag på nästan en timme och flera byten :P Men det hade inte hela världen det heller, är bara glad att ha fått en lägenhet :)

Var och kollade i förrgår på området, och byggnaden låg nära busshållplatsen, så kommer inte behöva gå länge i mörkret :)

Honestyisdead
7/8/15, 8:15 AM
#4

Grattis till lägenhet :)

Blanksteg
7/8/15, 2:54 PM
#5

Tack! :)

Upp till toppen
Annons: