Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 656 ggr
missporcelain
5/29/15, 4:40 PM

Hej fina ni! Kopparspiral?

Jag har haft kopparspiral i ca tre år och nu under en längre tid har det molat konstant på vänstra sidan. För fyra veckor sen började jag också få ont under samlag och speciellt när jag nyser! På råga av allt frossar jag, har feber då och då och yrsel. Väldigt mycket flytningar som luktar… Svett! Försökt få tid på vanliga vc och kvinnokliniken. På väg in till jourläkarcentralen nu. Ingen tar mig på allvar! 1177 trodde jag var gravid och kvinnokliniken sa bara att "så är det bara för vissa med spiral, du kanske borde plocka ut den… Fast å andra sidan så har du ju inget preventivmedel då…" Även svullen runt buken, och smärtan går upp i ryggen. Någon som haft liknande?

Annons:
Theleonora
5/29/15, 4:52 PM
#1

Oj setförlust låter ju inte bra alls. Kan det vara nån infektion? Jag har haft min spiral sen februari och har haft värk till och från. Min mens är konstig, brukade bara ha 4 dagars mens men nu är det iaf 7 dagar. Har konstig värk i magen, ont i äggstockarna och hela buken som att det är nån som har stoppat i en dolk i äggstocken. Dom här symtomen hade jag inte innan spiralen. Försöker boka en tid hos gyn men det här inte gått så bra… Förstår inte varför dom inte kan svara. Berätta gärna hur det går för dig!


kalindas
5/29/15, 4:56 PM
#2

Tycker du ska gå till akuten och begära en läkare inom gyn att titta på dej. Du kan ha fått någon infektion och behöver behandlas.

/Elisa

Lejonhund
5/29/15, 5:23 PM
#3

Jag fick liknande symptom av min kopparspiral. Läkaren sa att det omöjligt kunde vara den, men besvären försvann bara någon vecka efter uttag. Började känna av det bara några veckor efter isättning och det höll i sig i två år medan jag hade spiralen i. Märkligt sammanträffande tycker jag…

Hade riktigt ont i höftmuskulaturen, kändes som någon stuckit in en kniv när jag gick ungefär. Kunde inte sova på sidan. Försvann också när jag plockade ut spiralen.

missporcelain
5/29/15, 11:22 PM
#4

Hej! Äntligen hemma från sjukhuset nu. Blev till slut skickad till gyn där de bekräftade infektion. De plockade bort spiralen och jag fick två sorters antibiotika! Jag är trött, sliten och ledsen övet att man måste kämpa för att få en riktig undersökning. Ta molsmärtan på allvar om ni har spiral, det kan vara något fel! Kram & Godnatt!

kalindas
5/29/15, 11:36 PM
#5

#4
Skönt att det ordnade sig till sist iallafall! Hoppas det blir bra fort!

/Elisa

Trollan92
6/1/15, 11:33 AM
#6

Tycker du ska ta ut den med en gång! Kopparspiral gjorde ett h*lvete för mig. Fick gå på penselin då den gjorde infektion för mig då den skavde vid samlag :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: