Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1130 ggr
sugarland
5/25/15, 1:01 PM

Något är fel därnere :(

Hej.

För ca 2 veckor sen fick jag mitt första "herpes utbrott" någonsin,  i underlivet. Jag upptäckte det ganska fort och gick till gynekologen och fick medicin. Jag blev dock jättesjuk.

Jag har nästan precis slutat med kuren, och alla herpes problem är borta. Men, i helgen när jag försökte ha sex med min pojkvän så gjorde det väldigt ont, det värkte upp mot blåsan och sved lite. Jag hade sedan kvar värken i flera timmar innan det gick över.. Och nu när jag kissar så kan jag inte tömma hela blåsan. Jag får sitta och trycka med handen på magen över blåsan för att pressa ut det sista. Och då kommer värken/svedan tillbaka..

Jag har haft flera uvis förut och det här är inte alls som en uvi brukar vara på mig. Sitter och gråter för fullt just nu för det har blivit så fruktansvärt psykiskt påfrestande att ha ont därnere HELA tiden och ångesten över att behöva gå och kissa varje gång ifall det ska göra ont… sist jag gick till VC med liknande och sa att ja har svårt att tömma blåsan så fick jag svaret att det satt psykiskt, eftersom jag har psykiska problem osv, kände mig otroligt kränkt då jag faktiskt har problem med detta och det är INTE kopplat till mina psykiska problem..

Är de någon som känner igen sig eller har något förslag på vad jag kan göra???     Mår så otroligt dåligt av detta :'(

Annons:
Honestyisdead
5/25/15, 1:46 PM
#1

Du får kontakta vården igen. Så kan du inte ha det!

[KEEL]
5/25/15, 2:04 PM
#2

Sök vård på närmaste gyn-mottagning.

sugarland
5/25/15, 2:51 PM
#3

ska åka in nu, får se vad dom säger, börjar kännas mer och mer som  en uvi :(

ChristineL
5/25/15, 3:25 PM
#4

Är det inte rätt vanligt att få uvi/uvi-liknande besvär vid herpes och klamydia?

Se till så du får en ordentlig genomgång med alla möjliga prover!

IceTee
5/25/15, 8:35 PM
#5

Det kan mycket väl vara någon form av UVI som bara artar sig på ett annat sätt den här gången! Nöj dig inte med att det sitter i huvudet, se till att de utesluter allt annat först. Utan undersökning kan de väl förtusan inte veta det? Och om det nu sitter i huvudet ska de erbjuda dig vård för det, stå på dig!

Medarbetare på Skor iFokus

[Udoon]
5/26/15, 11:46 AM
#6

Stå på dig! Klart du ska få den vård du behöver och har rätt till. Värt att tänka på är att en uvi även kan vandra uppåt, och det kan gå riktigt illa. Försök även vänta med piv sex tills du är helt återställd där nere, annars finns det risk att det bara förvärras, och man kan dessutom åka på andra problem senare om man försöker ha sex när det gör ont. Smärta är ju kroppens sätt att berätta att något är fel någonstans, då är det bättre att lyssna.

Annons:
Litenloppa
5/28/15, 9:40 AM
#7

Kom alla symtom över en natt eller har det smugit sig på? Kolla på vestibulit.se om du känner igen dig. Jag har vestibulit/uretrit och känner igen din beskrivning av att det påminner om uvi men inte känns exakt likadant och hur man blir helt slut både mentalt och fysiskt av att ha ont. Även din beskrivning av hur du blivit bemött av vården känner jag igen. Att få höra att "det är psykiskt och så var det bra med det hejdå" är som att få en smäll på käften. Mig lyssnade heller ingen på utan jag fick höra att jag skulle sluta stressa, smörja med pevaryl och så fick jag den ena antibiotika kuren efter den andra tills slemhinnor och nerver var helt förstörda… När jag äntligen fick hjälp var som sagt allt där nere helt förstört och mycket av det berodde på upprepade behandlingar med svampdödande salvor och antibiotika. Jag vänder mig aldrig till landstingets gynekologer igen då jag helt saknar förtroende för dem efter att deras envishet och nonchalans förstört mitt underliv och mitt sexliv…

Upp till toppen
Annons: