Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 899 ggr
emeliiiiieee
2015-05-22 23:08

Morbus de quervain

Nån här som har denna diagnosen? Vad fick ni för hjälp? Hur läkte ni?  Ska få kortison på tisdag och vila över sommarlovet, nackdelen är att jag är rätt rädd att det inte ska gå över… Haft i några månader nu i vänster och i ca ett år i höger…

Annons:
Garm
2015-05-22 23:29
#1

Jag hade det problemet i höger hand. Jag fick testa vila och voltaren gel, men det hjälpte inte. Det förvärrades efter en cykelolycka och jag fick tid för operation. De öppnade då senskidan och har inte haft några som helst problem med det sedan dess.

emeliiiiieee
2015-05-22 23:49
#2

Fick faktiskt akutop för höger pga plugget men lär ju inte få de i vänster även om de påverkar skolan… :/ Tänkte om man kunde testa nå mirakelkur eller nått? Haha

klass_13
2015-05-23 12:11
#3

Har du fått en skena att ha på dig? Fick en av arbetsterapeuten och efter ca 2 månader är jag bättre. Väldigt glad över att slippa kortisonen.

emeliiiiieee
2015-05-23 13:36
#4

Har ingen skena då jag tycker jag får ondare av den. 

enligt min arbetsterapeut skulle de ta ca 6 mån att bli frisk på höger vilket de såklart inte gjorde så är rädd att det blir exakt samma på vänster :/ Har redan missat ett halvår i skolan och vill inte missa mer :/ ska till arbterapeut på måndag och få kortison på tisdag så hoppas det hjälper iallafall.

Upp till toppen
Annons: