Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 4091 ggr
[candy_suki]
5/19/15, 6:46 PM

Hur torka man sig efter duschen??

Hur gör ni egentligen?? När det är typ andra dagen ni har mens och efter duschen. Det är så skönt att duscha när man har mens för det känns så rent, men jag har en problem. Jag vet inte riktig hur jag ska göra. När jag har duschat klart (den dagen med mest mens) så rinner det lite blod blandat med vatten. Jag måste typ hålla mig men det rinner lite grann och det är jätte jobbig hur gör man? Man måste ju torka sig noggrann innan man sätter på sig trosa men jag har en vitt handduk hur???….vi har jätte många handdukar och vi köper ej nya. :/ Hur gör jag?? Tips? 

Tacksam för svar :)

Annons:
IngridSvensson
5/19/15, 6:54 PM
#1

Går direkt till toan och Tar papper och låter det vara kvar tills jag satt på mig trosa och mensskydd.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Maria
5/19/15, 6:54 PM
#2

Nu har jag inte mens längre men jag minns att jag alltid hade papper till hands som jag torkade med eller knölade ihop mellan benen medan jag torkade resten av kroppen med handduk😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Snuttefia
5/19/15, 6:56 PM
#3

Ha en särskild handduk, kanske en mindre för skrevet, tvätta den och när det inte går längre kan du köpa nya, de är billiga. Ta på dig skydd direkt när du har torkat skrevet och lite på benen.

M.V.H Snuttefia

Snuttefia
5/19/15, 6:58 PM
#4

Man kan förbereda skyddet innan man går in i duschen.
Man kanske kan duscha med tampong och byta när man kommit ut ur duschen?

M.V.H Snuttefia

[silkesnosen]
5/19/15, 7:01 PM
#5

Går och tar toalettpapper, torkar och snabbt på med trosor.

[candy_suki]
5/19/15, 7:38 PM
#6

#1 Det har jag inte tänkt på, menar du att man sätter sig snabbt på toan med toapapper och torka sig medans? Eller?? #2 Testade ned att ha papper mellan benen men kändet som om papper skule falla ner varje gång 😂 #4 Förbered skyddet har jag gjort :) Men själv gillar jag inte tampong :/ #5 Men det rinner så snabb :(

Annons:
Fridaaaa
5/19/15, 7:42 PM
#7

Jag undviker att duscha de två dagarna jag blöder som mest. 
Annars har jag en viss handduk jag använder, torkar mig snabbt och på med skydd

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IngridSvensson
5/19/15, 8:02 PM
#8

#6 nä jag är nyduschad, blöt, går direkt till toan där toalettpapper är, tar en tuss, knölar ihop den och trycker dem mot sidan som ett skydd. Torkar mig sedan lite snabbt, klär på mig och her på/i mensskydd .


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[candy_suki]
5/19/15, 8:33 PM
#9

#8 Aha, men känns det inte skönare att duscha hela kroppen vid de dagarna man har mest mens?? #9 Då förstår jag :) Tack!

IceTee
5/19/15, 8:41 PM
#10

Jag gör samma soms #9, funkar hur bra som helst

Medarbetare på Skor iFokus

pyromanen
5/19/15, 8:43 PM
#11

Jag torkar med handduk och stoppar handduken i tvätten sen. Handdukar ska ju liksom tvättas ibland ändå. Har mörkblåa handdukar 😊

Snuttefia
5/19/15, 8:47 PM
#12

Man kan ju ha en "mens handduk", förbereda skyddet till exempel ta ur tampongen ur plasten  eller lägga bindan i trosorna. Sen torka snabbt med sin särskilda handduk och på med skyddet.

M.V.H Snuttefia

Scorpio97
5/19/15, 9:04 PM
#13

I slutet av duschen tvättar jag lite extra mellan benen, då brukar det mesta blodet sköljas bort. När jag går ut ur duschen torkar jag övriga kroppen, men låter bli låren, rumpan och mellan benen. När resten av kroppen är torr torkar jag dessa områden med papper innan jag tar på mig trosorna och binda.


//Jessie

Annons:
fruktgumman
5/19/15, 9:07 PM
#14

Jag ställer en toarulle alldeles utanför duschkabinen. När jag duschat klart öppnar jag bara dörren och sträcker mig efter rullen och river en rejäl bit papper som jag har som skydd medan jag står kvar i duschen och torkar övriga kroppen.

smellcaramell
5/20/15, 1:10 AM
#15

Tar fram nya trosor och sätter dit bindan innan jag går in i duschen, sen när jag duschat klart sträcker jag ut handen o tar handduken o torkar överkropp i duschen plus det "värsta" på benen, sen sträcker jag mig o tar papper, torkar mellan benen, kastar i toaletten, tar mer papper o lägger mellan bena, torkar benen nogrannt o tar på mig trosorna nästan helt innan jag tar bort papperet :) har man blött extremt mycket så länge o ofta som jag gjort är man van o tänker knappt på hur man gör det, nästan så jag gör likadant när jag inte har mens ;)

Ladydragon
5/20/15, 4:02 AM
#16

själv brukar jag efter dusch vid mens sätta mig direkt på toastolen med locket uppfällt så kan det rinna bäst det vill och torkar mig där sittandes på toastolen i lugn o ro när det är klart så torkar jag underlivet med toapapper och på med trosa o binda 

alternativt om jag orkar krångla lite så använder jag tampong men är oftast för lat för det o tycker det är mest trassligt 

jätteintressant att höra hur andra kvinnor gör vid dusch o mens många kloka o bra råd 🙂

Aleya
5/20/15, 5:44 AM
#17

Intressant att höra allt detta. Jag själv har alltid badlakan som inte är vita. Av någon mysko anledning rinner det inte ner en massa blod på golvet. Så in i duschen med mig, sen torkar jag mig torr. Sen på med trosa och skydd. (Måste använda dubbelt vissa otrurliga dagar)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fialialej
5/20/15, 8:46 AM
#18

Själv pillar jag in menskoppen medan jag står kvar i duschen, och duscher av mig igen efter jag satt in den. Inget blodspill där inte. Ytterligare en fördel med menskopp.

"På natten är alla katter svarta"

Myrrami
5/20/15, 9:29 AM
#19

Jag har menskoppen i medan jag duschar

[Devya]
5/20/15, 11:51 AM
#20

Brukar förbereda med att lägga en ny binda i ett par nya trosor. Sen hoppar jag in i duschen och innan jag är färdig ser jag nu till att det mesta blod har runnit ner, brukar "trycka" lite med musklerna för att se till att det mesta har kommit ut, sen sköljer jag av mig. Efter det torkar jag av mig lite, går och tar lite papper som jag sätter mellan benen och sen torkar jag mig så pass torr att jag kan sätta på trosorna.

Svårare än så är det ju inte och inte hinner pappret falla bort heller på något sätt. Annars brukar jag nog oftast använda tampong, bekvämast så.

Man behöver ju inte göra det mer komplicerat än vad det är. Använda en handduk för att torka bort mens eller dylikt kommer jag aldrig att gå med på, oberoende om det är en vit eller mörk handduk!  :) Jag tycker det liksom inte känns fräscht på det sättet. Visst kan man tvätta handduken sen men handdukar blir aldrig riktigt rena från blod.

Annons:
Michiis
5/20/15, 12:11 PM
#21

Jag gör som #18 :) 

När jag hade tampong brukar jag inte tar ur den förrän jag duschat färdigt och torkat mig torrt sen bytte jag tampong på toan efter :)

// Michis

Nelley
5/20/15, 12:20 PM
#22

Min mens pausar när jag duschar😂

Snuttefia
5/20/15, 12:44 PM
#23

#22 Allas gör det! Kroppen reagerar på så vis att man "pausar" medans man duschar,men det kommer tillbaka strax efter man slutat. Lite olika snabbt beroende på vem man är.

M.V.H Snuttefia

Nelley
5/20/15, 1:04 PM
#24

#23 Aha, nog för mej iallafall att  jag hinner torka och ta på mej.😉

[rumelle]
5/20/15, 1:38 PM
#25

Jag har menskoppen i när jag duschar. Tidigare hade jag tampong, som jag bytte direkt efteråt.

[candy_suki]
5/20/15, 3:47 PM
#26

#11 Aa, men vi tvättar våran handdukar en gång i två veckan…inte så fresh då :/ 

#13 Aa, jag brukar också tvätta mig lite extra i slutet men kommer ändå :/ 

#15 Jag brukar sätta bindan på trosan och hänger det nära så jag når direkt. Vi har en badkar och förr tog jag några toalettpapper och la det på kanten men när jag skulle använda det såg jag att de var blöta : (

#16 Aa, det är intressant :) Så många förslag man får höra! :D 

#20 Tänkte inte på den här med att ''trycka'' ut blodet, en gång när jag var klar så råka jag ''trycka'' glömt varför men så kom det blod jag blev förskräckt XD Men det ska göra nästa månad när det kommer ;) 

Tack så mycket för så många nya förslag! Så intressant att höra hur alla gör och man får lite idéer också! :) TACK ❤️

IngridSvensson
5/20/15, 4:57 PM
#27

#23 allas pausar inte. Innan jag fick min behandling mot endometrios, blödde jag fruktansvärt mycket. Man såg mens åka ner från låren pö om pö i duschen. Klumpar och blod syntes på duschgolvet, så jag undvek faktiskt att duscha under min mens förut.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
pyromanen
5/20/15, 6:37 PM
#28

#26 det är klart, om man inte har egen tvättmaskin och vissa tvättider i veckan blir det mindre praktiskt. Jag startar ju en maskin när jag vill (t.ex när jag står med en sunkig handduk) #23. Nej, allas pausar inte. Inte min.

Scorpio97
5/20/15, 6:37 PM
#29

Min mens pausar inte när jag duschar, och har aldrig gjort.


//Jessie

[scrappy]
5/20/15, 7:59 PM
#30

Jag förbereder alltid och lägger toapapper bredvid handduken utanför duschen. Tar papper mellan benen direkt och torkar mig i övrigt som vanligt med handduken, sen direkt till toan. :)

Michiis
5/20/15, 9:03 PM
#31

Min mens har heller aldrig pausat när jag har duschat? skulle blodet känna av att man får vatten på sig då eller? jag fattar inte XD ? :P "Nä nu stoppar vi av mens en stund, kvinnan duschar!" I såna fall hade jag stått i duschen hela mensveckan :'D fast då lär det nog bli värsta vulkanutbrottet när man väl går ur duschen, haha ne nu ger jag upp… dax å pysa till säng

// Michis

Upp till toppen
Annons: