Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1048 ggr
[pppeee]
2015-05-18 18:41

att sluta med cerazette

hej, jag har för en dag sedan fått mens trots att jag ätit cerazette i ca tre och ett halvt år.

har även bestämt mig för att inte fortsätta äta dessa tabletter.. har inte haft någon blödning överhuvudtaget under hela denna period (förutom den första månaden) .

jag är idag 21 år gammal och har på senare tid fått enorma problem med min hy (finnar, knottror i hela pannan,osv)

- så jag undrar för er som har ätit cerazette och som sedan slutat, har ni fått bättre hy av att sluta och ungefär hur lång tid tar det? 

(då jag innan jag började äta dessa piller, bara hade någon enstaka finne ibland men nu är det KAOS).

dricker för övrigt mycket vatten och vitaminer. tacksam för svar min hy är hemsk -vill se förbättring utan att gå på andra p-piller !!!!!

Annons:
[KEEL]
2015-05-18 20:28
#1

Ens cykel förändras med åren, samma med hur riklig mens man har, hur mycket finnar man får etc. Det kan också förändras pga. stress. Varför äter du p-piller eller snarare varför började du med det eftersom det finns lite olika anledningar ?

[pppeee]
2015-05-18 20:33
#2

jag åt det för att jag inte ville bli gravid, det var anledningen till att jag valde att äta det och tänkte inte så mycket då på bieffekterna som finns bland cerazette.. verkar som att många har fått mycket finnar och utslag i efterhand. undrar liksom hur lång tid efter att man slutat med det, som huden kommer i balans igen efteråt och blir bättre.. det är inte alls kul och jag ångrar att jag inte slutade tidigare..

[KEEL]
2015-05-18 21:51
#3

Pratta med din barnmorska om det men ärligt talat så är det en välidgt minimal biverkning. Det finns inget p-medel som inte har biverkningar. Isåfall kanske kondom eller p-dator är något för dig.

Portie
2015-05-18 22:48
#4

Jag märkte ingen direkt skillnad, hade nog väldigt få biverkningar om man jämför med vissa andra. Hade bara biverkningar såsom huvudvärk och illamående dom 3 första månaderna.

smellcaramell
2015-05-18 23:06
#5

jag fick humörsvängningar med en sorts p-piller jag åt ( kom ej ihåg namnet på dem) och det tog typ ett år innan dessa humörsvängningar försvann då hormonnivåerna stabiliserats.. inte kul , men det blev stor skillnad bara en månad efter jag bytt piller, men helt fri från humörsvängningarna var jag som sagt inte på ett år..

nypisnina
2015-05-22 14:41
#6

Om man går upp i vikt (om man väger över 77 kg så får man inte full effekt av cerazette) eller tar dem vid olika tidpunkter varje dag så kan man få lite rubbningar i form av blödningar och finnar.
När jag gick upp över 77 kg så märkte jag dock ingenting utan det var barnmorskan som berättade det för mig, men eftersom jag inte hade/har de som preventivmedel utan pga mensvärk och de fortsatte hjälpa trots ökad vikt så brydde jag mig inte om att byta.
När jag däremot låg över 80 kg så fick jag både finnar och mens - kunde få mens 2 ggr i månaden, inte mycket men det var jag inte van vid.
Sen är det ju som någon annan i tråden nämnde att man förändras.
Nu när jag har gått ner allt så är det som ska igen men vissa månader är det annorlunda och det är väl hormoner som spökar.
Jag har varit utan piller helt också - jag får sån mensvärk att jag får sjukskriva mig så jag kommer inte sluta med dessa i första taget, men de verkar gå ur kroppen rätt fort tycker jag.

Annons:
marre96
2015-05-22 15:08
#7

Jag sluta med cerazette för jag mådde skit av dom och när jag slutade blödde jag en vecka eller mer. Hemsk mensvärk och jag blödde så mycket att det kändes som om jag skulle dö… Aldrig mer p-piller för min del. Kör med kondom ist! :)

tötenöten
2015-05-26 18:35
#8

#6 Jag väger över 100 kg och är inte så duktig på att de på rätt tidpunkt, och jag har inte blivit gravid eller fått andra biverkningar av Cerazette, så det är nog individuellt!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Upp till toppen
Annons: