Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 2030 ggr
[Missmini]
5/17/15, 11:52 AM

Träffade ett gammalt ligg

Min pojkvän var utomlands när vi inte var tillsammans, vi var bara kks då. Han sa att han aldrig låg med någon då, vilket jag inte brydde mig om eftersom vi inte var tillsammans. Men, fick reda på att han gjorde de. Vilket inte heller spelar någon roll för att vi inte var tillsammans. Jag blir bara arg att han ljög och inte kunde tala sanning. Fick reda på igår att förra sommaren när vi redan var tillsammans så var vi i södra Sverige och påväg hem körde vi förbi och han sa hej och kramade om en tjej. Denna tjejen var alltså hans ligg när han var utomlands. Vad skulle ni tycka om det? Är de verkligen okej? Han sa att han aldrig haft känslor, men varför träffar man då ett gammalt ligg när man är tillsammans med någon annan?

Annons:
Aleya
5/17/15, 12:02 PM
#1

Inte bry mig.

Det skedde inte när jag var med i bilden.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Inkanyezi
5/17/15, 12:13 PM
#2

Jag är lite fundersam över varför du inte fortsätter svara i en annan tråd som du har lagt upp, och varför du karakteriserar en person som "ett ligg". Det innebär ju i sin förlängning att du också, snarare än en person, skulle vara "ett ligg".

Det som stör mig mer är vad du har skrivit i en annan tråd om att din pojkvän inte låter dig umgås med andra killar, vilket definitivt inte är okej.

Jag tror att du har en hel del jobb att göra med din självkänsla, och att du kanske har orsak att ta dig ur ett destruktivt förhållande. Det har egentligen inget alls att göra med att han hälsar på den där tjejen, utan bygger helt på bristen på respekt som du redogör för här: http://kvinna.ifokus.se/discussions/553a93dece12c4424b002597-ar-det-okej#6

Jag tycker absolut att man kan uppträda hjärtligt mot folk man känner, oavsett kön, och att det ska respekteras av båda parterna i ett förhållande. Så att han träffar en tjej under en resa och kramar om henne ser jag inte som någonting att anmärka på. Kan du göra motsvarande utan problem?

Jag tror att det skulle vara bra om du fortsätter dialogen med ChristineL i den andra tråden, och att frågan du ställer här är alldeles för ytlig för att egentligen få något annat svar än att: Ja, det är okej att träffa en tjej han känner och att krama om henne.

Men det som du nämner på annat håll ger absolut orsak att fundera över om du verkligen skulle fortsätta i det förhållandet.

[Missmini]
5/17/15, 12:19 PM
#3

Vi var tillsammans då han träffade henne. Som att jag går och träffar de jag har legat med o kramar om dom och pratar medans min pojkvän sitter i bilen och väntar?

Aleya
5/17/15, 12:35 PM
#4

#3 O min kille träffar och säger hej och pratar med en tjej så brukar jag inte bry mig hur dom träffades, så därför skulle jag inte bry mig.
Men du verkar och det är ok.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Inkanyezi
5/17/15, 12:53 PM
#5

Det verkar ju vara som att du bryr dig, och att det är någonting som gnisslar i ert förhållande. Just det du frågar om i den här tråden är något som jag inte tycker borde vara något problem alls, men ditt sätt att uttrycka det, och vad du i övrigt har fört fram, både här och i en annan tråd är sammantaget något som verkligen kan finnas orsak att ta upp. Det är därför jag föreslår att du ska fortsätta den diskussionen som du har startat tidigare.

Därmed lämnar jag den här tråden och kommer inte att skriva mer i den, så om du skulle vilja mig specifikt något får du skriva PM.

IceTee
5/18/15, 2:30 AM
#6

Jag förstår inte riktigt, körde ni inom henne eller förbi henne? Alltså, körde han till henne eller råkande ni bara köra förbi henne? För ifall nu körde förbi och han sa hej och gav henne en kram hade jag inte kunnat bry mig mindre faktiskt Om han däremot hade kört till personen (som en liten omväg) för att säga hej vet jag inte om jag vore så glad i det. Beror på om det var planerat eller något som han bara kom på och gjorde själv

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Sarah
5/18/15, 4:46 AM
#7

Förstår inte problemet. Vi umgås båda med både gamla ex och gamla ligg. Det är trevliga människor som vi gärna har kvar i våra liv som vänner.

Facie
5/18/15, 2:58 PM
#8

Det hade varit en stor grej för mig, inte själva handlingen men att han faktisk ljög.

Att han träffar henne när ni är ihop är inte fel men respektlöst mot dig.

Pretty wise //

Sarah
5/18/15, 3:39 PM
#9

De var inte tillsammans och man är inte skyldig att redovisa sitt sexliv för andra. Ts ska väl skita i vem han legat med innan.

Facie
5/18/15, 7:46 PM
#10

Självklart, men som jag sa.. Varför ljuga om det? Jag tycker inte handlingen är fel men jag ogillar starkt folk som ljuger än rakt upp i facet. Då kan man hellre säga att man inte vill prata om det.

Pretty wise //

Soleii
5/20/15, 5:29 PM
#11

Fel att han ljuger, men kan ju också varit för att han inte ville såra dig och var rädd för att du kanske skulle ta illa upp fastän ni "bara" var KK då, det kan ju vara så enkelt. Om ni inte var ihop finns det ju inte heller någon anledning för att han skulle redogöra för det heller liksom. 

Om han råkat stöta på ett ex/gammalt ligg och säger hej och kramar henne hade jag, om det var min pojkvän, kanske blivit lite småsvartsjuk men hade inte tyckt att det var ett problem. Det behöver ju inte betyda något romantiskt what so ever. Däremot verkar det på Inkanyezi som att du kanske givit en annan bild av er relation i en annan tråd, så i den kontexten kanske jag hade haft mer reflektioner med i svaret. Men i den kontext du beskriver nu: nej, även om ni är ihop är det ok att att vara vänskaplig med gamla "ligg" eller ex osv. Är det så att du får andra anledningar att bli misstänksam får du dock ta upp det med honom :) 

Kram och lycka till!

[Missmini]
7/26/15, 9:54 PM
#12

Som sagt, han körde en omväg för att träffa henne o krama henne. Vi var tillsammans då.

Biancaa
7/27/15, 3:17 AM
#13

Jag hade blivit ledsen, möjligtvis arg/sur (har en tendens att bli det om jag blir svartsjuk) och absolut inte tyckt om de, hade pratat med honom och bett honom att inte göra så igen. hade säkert frågat massa andra frågor, typ varför osv.  sen om det är ok eller inte tycker jag är upp till dig

Annons:
Upp till toppen
Annons: