Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1498 ggr
Gretchen-
2015-04-26 16:29

Tips vid magont

Hej,

Jag undrar om ni tjejer sitter på några bra tips vid magont.

Jag har som mensvärk konstant utan att ha mens.  Min mens  är i princip regelbunden(Det skiljer några dagar fram och tillbaka varje månad.) Det började med att jag fick ont i äggstockarna, båda sidor och en och en. Men för ca  5-6 veckor sen har jag ont varje dag. Precis som mensvärk fast ihållande från morgon till kväll. Det trycker över magen och det är som en tyngdkänsla där. Jag har bokat tid till gyn men under tiden försöker jag hitta smärtlindrig. Har provat allt jag brukar lindra med vid mens men inget biter på det här.

Har ni något supertips som kan funka?

/ G

Annons:
linnease
2015-04-26 16:39
#1

Prova nån avslappningsövning eller guidad meditation kanske? Finns massor på Youtube om man söker lite där

tlover
2015-04-26 16:50
#2

Jag tycker också du ska testa meditation varvat med värme kanske? (alla reagerar olika på värme för vissa blir det bättre för andra sämre)

l'm back

nypisnina
2015-04-27 17:21
#3

Hur har det gått? Blivit något bättre?

Avslappning säger jag med och kanske värme.

Min bästa position när jag har haft ont av mina cystor som jag får ibland är att ligga upp med benen, benen böjda och fotsulorna mot underlaget (ligger oftast i sängen eller soffan) och låta knäna falla åt sidorna så att fötterna hamnar mot varandra, då slappnar min mage av och smärtan underlättar. Oftast somnar jag och när jag vaknar så är det bättre.
Annars är det bara tyvärr en kombination av ipren 400 mg och två alvedon (500 mg) var sjätte timme i ett par dagar.
Men det är klart, har du ont hela tiden så är ju inte det något att tänka på.

[Devya]
2015-04-27 20:06
#4

Varmvattenflaska. Värme brukar vara det som fungerar ljuvligt bra för mig åtminstone. Otroligt lindrande.

Gretchen-
2015-05-02 15:52
#5

Tack för era tips! 🙂

 Det är ingen förbättring alls. Jag har provat allt ni tipsat om men värktablett  och vetekudde på magen i soffan lindrar för stunden. Hoppas det ger med sig snart 🙂

Upp till toppen
Annons: