Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1529 ggr
random321
2015-04-21 21:50

Bröst

Hej jag är 13 och har bh storlek 75B. Jag tycker att det är för litet och flesta säger man ska upp i vikt för att få större bröst. Hamnar inte fettet på magen? Hur ska man få det hamna i brösten och sen så säger flesta när man tränar styrketräning så förminskas brösten… Hjälp

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Annons:
Gladasvampen
2015-04-21 21:53
#1

Tänk på att brösten växer tills man är runt 25 år :)

BlackandBlue
2015-04-21 21:53
#2

att vara 13 och ha B är inte litet ;) jag är 20 och har A . Sen spelar storleken på bröst ingen roll. om en kille inte gillar dig pga det är han troligtvis ingen bra kille utan en som går på utsidan och inte på insidan. så du ska inte oroa dig över storleken på dina bröst. :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Loris M
2015-04-21 21:55
#3

😮 Du behöver ingen hjälp! Jag är 43 och har samma storlek som du! Tycker att mina bröst är helt perfekta!🙂

random321
2015-04-21 21:55
#4

#1 Trodde det var 18 men vad bra!

#2 Tack, Du har rätt! :)

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

ChristineL
2015-04-21 22:06
#5

Som sagt har du många år kvar att växa! Brösten påverkas av vikt, ålder, graviditet, amning och dom kommer förändras hela livet!

Michiis
2015-04-21 22:11
#6

hehe, mina bröst hade knappt börja växt när jag var 13 år och nu har jag D och är 20 år :)

// Michis

Annons:
OlgaMaria
2015-04-22 07:51
#7

Lätt styrketräning och idrottande får inte brösten att minska. Men hård träning och styrketräning många gånger i veckan alltid brukar få brösten att minska ja.

Du har absolut inte små bröst! Och förresten är alla bröst perfekta. Glöm aldrig det och om någon säger något annat så kom ihåg att de inte fattar bättre.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Rhodugune]
2015-04-22 11:36
#8

När jag var 13 hade jag bh:ar i  65-70 B,  numera är min bhstorlek 75F, hade 80G för nåt år sen innan jag gick ner ca 20kg. 

Brösten ändras genom hela livet och resten av kroppen också, så var snäll emot dig själv och ta dig tid att lära känna och tycka om dig och din kropp precis som den är, för tids nog om du har tur att bli gammal så kommer du få känna på hur livet påverkar och förändrar din kropp att gå genom livet, att bli äldre, genomleva sjukdomar och skador.
Jag lovar att livet blir så mycket bättre lättare och mer givande om du accepterar det och inte utgår från att ditt värde sitter i hur du ser ut.

Kan tillägga att anledningen jag också nämnde omkretsen på mina bh:ar är att det säger ingenting om din storlek om du inte nämner  omkretsen också.
En F kupa på en på en bh med 65cm omkrets är lika stor på en bh med 70E och 75D och 80D och 85C och 90B och 95A och storleken kan skilja också mellan olika typer av bh:ar och märken.

Fridaaaa
2015-04-22 15:08
#9

Dina bröst kan växa mer. Och 75B är inte speciellt litet, jag har 80B och mina är inte små.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RebeccaG
2015-04-22 15:21
#10

När jag va 13 hade jag 75A, nu är jag 21 och har 80DD. 
Dina har inte slutat växa, och även ifall jag har DD skulle jag hellre ha en B/C-kupa så det skulle vara lättare att hitta kläder😂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

IceTee
2015-04-22 18:39
#11

Du är 13, jag kan nästan lova att dina bröst kommer att växa! När fick du mens? Man brukar säga att brösten började växa ca 2 år innan det! Dessutom spelar storleken ingen roll, jag har 65E och allt det ger är dyra bh-ar

Medarbetare på Skor iFokus

[pepparkatt]3
2015-04-23 10:57
#12

Ja Asså jag skulle vara glad om jag hade några storlekar mindre, har 75E och tycker att det är svårt att hitta bh-ar som är lika fina som de på tex HM! Stora storlekar är dyra och enligt mig ser tristare ut :-p men som sagt, du är 13!! Jag hade inte 75E när jag var 13 det kommer ju med åren, är nu 26 så ha tålamod större lär dom bli hur som helst, bara en fråga om hur mycket. Njut av dina bröst istället!!

mieeow
2015-04-23 18:45
#13

Det kan vara bra att veta att bröst kan verkligen se olika ut! De kan vara olika stora, både från person till person, men också att ena bröstet är större än det andra, de kan vara spetsiga, runda, peka åt olika håll osv.

Det är lätt att tro att alla bröst ser ut som på reklambilder, är runda och i samma form. Eftersom de allra flesta kvinnor har på sig bh och en del har push up, så ser de ju ofta rätt lika ut genom kläderna! Men faktum är att bröst är väldigt individuellt! Och det tycker jag är väldigt fint :) 

Men man får inte fastna i en föreställning om att bröst ser likadana ut, för det gör dem inte. Så ingen är konstig eller onormal om de inte ser ut som på reklamskyltar! :)

Annons:
The_pearl
2015-04-23 20:32
#14

Häng inte upp dig på storleken! Den kommer skifta hela tiden. Och där e ingen annan som ska säga till dig att du ska ha större bröst. var nöjd med de du har! Jag själv har strl 90 A, gissa hur lätt det är att hitta en bh som är i den strl! Jag e helt normal i kroppsbyggnaden, o brösten e faktiskt rätt stora, men som sagt, kupan är en a-kupa! :) så stirra dig inte blind! :)

Sarah
2015-04-26 13:09
#15

Min första tanke är, men skärp dig… 1. Du är 13 år 2. Det är inte litet 3. Det finns inget värde i att ha stora bröst Att slippa jättestora bröst är så jäkla skönt. De är inte i vägen :) Mina har vuxit nu inget graviditeten och jag saknar mina 75B så mycket. De här stora klumparna är skitjobbiga att ha :(

Gaara
2015-04-27 00:03
#16

Jag fyller straxt 29 och har 65-70 A i BH-storlek. :) Jag slipper ryggproblemen många får av stora bröst. Och jag slipper att män fokuserar på mina bröst när de lär känna mig. (Säger inte att alla män är besatta av bröst, men jag slipper ju tänka att folk gillar mig pga just den anledningen)

nypisnina
2015-04-28 09:38
#17

Du ska vara jätteglad över dina bröst, att ha en mindre byst är bara bra, det är lika fint som vilken storlek som helst men de är inte vägen, inga ryggproblem får man och man kan lätt gå utan BH utan att det stör och ha många modeller, iaf jag. BH har jag för formen och inte för något stöd då jag inte behöver det. Jag kan även ha djupa urringningar utan att det drar till sig alldeles för mycket uppmärksamhet.
Jag har idag 80-A, kan ibland ha 75-B och jag är 30 år.
När jag var 13 år så hade jag 70-B och med åren så har jag blivit större runt omkring, tränar mycket och brösten har bara vuxit om jag har gått upp i vikt i fett men inte så mycket, som störst hade jag 75-C.  Det är oftast genetiskt, kolla hur din mamma och mormor, ev farmor har det. Om de har gått upp vikt - har de fått större bröst då? Mitt fett sätter sig överallt så för min del är det aldrig positivt att få mer fett på kroppen.

Mina bröst är något som jag är stolt över idag och det borde alla vara oavsett form och storlek. - Men jag tror att de flesta kan hålla med om att det är behändigt med en mindre kupa.
Sport-BH:ar och annat är aldrig något bekymmer, har tränat både kampsport och ridit utan att ha något stöd utan några problem.

Var stolt!

Upp till toppen
Annons: