Annons:
Etikettklimakteriet
Läst 2056 ggr
SegerSims
4/19/15, 3:31 AM

Chello för Svettningar

Har någon testat Chello för nattliga svettningar under klimateriet? Jag svettas som en gris på nätterna speciellt under mensen och skulle vilja kunna sova bättre.

Har funderat på naturmedlet Chello (tror jag att det hette) och undrar nu om det fungerar? Eller om det finns bättre alternativ. Vill inte börja med östrogen.

Annons:
annia1
4/19/15, 4:02 AM
#1

Snuttgrodan svaret från min sida om det funkar är både ja och nej. 

Jag har ätit chello och det av båda sorterna för det finns två olika, eller fanns i alla fall två olika när jag åt dom. Jag åt först den ena och den hjälpte nån månad sen började svettningarna igen. Provade den andra sorten och lika med den. 

Jag har provat flera olika naturmedel och det har varit lika med alla jag provat. Att de hjälpt en eller ett par månader. Idag har jag utskrivit östrogen från läkare.

En sak som gäller alla medel även utskrivna att det tar uppemot en månad innan man märker om de faktiskt gör nytta. Och jag antar att du vet att du inte bara kan vissa dagar utan får ta varje dag.

Det finns ju även naturmedel på apotek åtminstone finns det på mitt. Det är olika från person till person vad som hjälper och hur länge det hjälper så enda sättet att hitta nåt är att prova dig fram.

.

[laloli]
4/19/15, 4:50 AM
#2

Chello har jag inte testat, men Remifemin hjälpte mej under klimakteriet och den var effektiv på mej. Hoppas du hittar något som hjälper för det är grymt jobbigt med blötan.

mieeow
4/19/15, 10:26 AM
#3

Nu vet jag inte vad just chello är för något, men det kan vara bra att veta överlag att bara för att det är naturläkemedel behöver det inte vara tvunget bättre eller mer biverkningsfritt än vanliga läkemedel, ända skillnaden är att med vanliga läkemedel har man testat och dokumenterat vilka effekter och bieffekter som finns.

Men det kanske du redan vet 🙂

Upp till toppen
Annons: