Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1383 ggr
Anonym
Anonym
2015-03-30 16:14

Skavsår eller herpes?

Jag har varit tvungen att använda bindor sedan 12 februari. Det blev kanske en veckas uppehåll och sen var jag tvungen att använda bindor ännu en gång.

I förrgår rakade jag mig där nere efter att inte ha gjort det på två månader och imorse märkte jag av att det var rött och känsligt på ena blygdläppen. Det gjorde ont då jag kissade. Lade på salva och var tyvärr att ännu en gång använda binda eftersom min mens krånglar. Jag kan inte använda tampong för jag blöder inte så pass mycket.

Sen har jag väl inte varit den smartaste utan masturberat då jag har haft kläderna på vilket kanske har lett till att det nu har blivit sår där nere. Är det en möjlig orsak eller har jag gått och dragit på mig herpes?  Ni kan ju förstås inte veta men vad tror ni?

 Någon annan som har varit med om något liknande?

Jag är väldigt noga med handhygien just nu då jag inte vet om det är ett skavsår eller något annat. Ska så småningom sätta på bepanthen igen. Jag tycker att det lindrade efter att jag satt på den.

Annons:
Honestyisdead
2015-03-30 16:17
#1

Skulle gissa på att huden var irriterad och rakningen gjorde ett sår.

Zadeira
2015-03-30 16:17
#2

Det låter som skavsår eller något litet skärsår du fått vid rakning. Att du använder binda borde inte göra någon skillnad om den sitter som den ska.

Maria
2015-03-30 16:18
#3

Det låter ju helt klart som skavsår då du dessutom nyss har rakat dig och onanerat med kläderna på???

För att vara på den säkra sidan så kan du ju alltid testa dig.

Är du känslig i underlivet så tänk på att inte ha för tajta kläder och undvik att raka. Sov naken på natten så att det luftas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

nickiee
2015-03-30 16:19
#4

smörj med barn olja efter varje rakning så slipper det bli irriterat där

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

ChristineL
2015-03-30 16:30
#5

#4 - Nej, barnolja är inte så skonsamt som man kan tro tyvärr. Raps- eller kokosolja är naturligare och snällare.

Anonym
Anonym
2015-03-30 16:34
#6

Jag gick och tittade nu och det såg mycket bättre ut. Jag lade på mera salva.

Jag tror jag tänker ta och sova naken i natt med en handduk under mig. Jag tror det är ända lösningen för mig just nu då jag ändå måste se till att ha på mig binda under dagarna.

Annons:
mieeow
2015-04-01 09:38
#7

#6 kanske kan det vara ett alternativ att köpa tygbindor? jag upplever i alla fall att de är lite skonsammare än köpebindor, om du måste ha något extra skydd där nere. Eller trosskydd, jag tycker de är mindre i vägen och suger inte upp lika mycket som bindor, vilket kan vara en fördel om man inte blöder så mycket. 

Annars låter det som en bra idé att sova naken med en handduk under! då luftas det ju jättebra :)

Upp till toppen
Annons: