Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1967 ggr
Valkyrija
2015-03-30 01:04

Kan inte få orgasm

Hej! Jag har skitsvårt för att komma och jag har alltid haft det. Det har dock blivit ÄNNU värre nu på senare tid. Det är inte så att jag känner mig stressad på något sätt och jag har testat att bara slappna av men INGET jag testat har funkat. Har gett upp hoppet sedan länge om att jag någonsin ska komma via enbart penetrering men inte ens oralt, smekning eller något annat funkar.. Har ni några tips? Vad är det för fel på mig? :(

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Trollan92
2015-03-30 01:42
#1

Inget är fel på dig! :) Det kommer. Men gå inte och oroa dig över de. Har du stabilt förhållande så ska du se att ni hittar rätt ställningar för just dig :)

Vanja
2015-03-30 06:15
#2

Det är inget fel alls på dig, tvärtom. Det är jättevanligt att kvinnor har svårt att komma och ännu vanligare att inte kunna komma vid penetrering. Fullt normalt.
Använder du mycket hjälpmedel? typ som vibratorer och så? För de kan faktiskt göra så att det blir svårare att få orgasm, klitoris blir lixom lite "numb". 
Så använd fingrarna isåfall och prova dig fram. :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

ChristineL
2015-03-30 10:06
#3

Du är normal, ca 70% av alla kvinnor måste ha annat än penetrering för att kunna få orgasm. Om du tar det lugnt och skippar onani ett tag så blir kroppen lite "nollställd" så att säga, som #2 säger, klitoris kan bli lite numb om man använder tex vibratorer mycket.

idalindberg
2015-03-30 13:06
#4

hej jag hade verkligen supersvårt att få orgasm och jag tänkte mycket på det under sexet att "fan komigen nu ida" det jag gjorde var att hålla mig till en partner och sedan körde vi lite olika saker , testade så att säga och sen hittade jag några ställningar jag kände var lite bättre än andra och dessto mer jag kör dem dessto skönare blir det! så det gäller att ha tålamod det kommer bli bättre, ibland kan det vara att penisen åker i en fel riktning… det kommer

Valkyrija
2015-03-30 16:18
#5

Tusen tack för era svar! :) Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 1,5 år så det är ändå ett tag.. Jag använder knappt vibrationer och onanerar inte ofta alls :/ Vad skönt att det verkar vara ganska normalt, haha, men man blir så frustrerad..

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Anonym
Anonym
2015-03-30 16:22
#6

Jag har haft samma partner i över tre och jag kan inte få orgasm tillsammans med honom, varken vid sex, smekningar, oral eller med leksaker. Jag låser mig helt enkelt och har aldrig lyckats komma med honom på något vis alls.

Däremot så om jag är ensam, har någon leksak och helt enkelt leker fram känslan så kan det gå. Det gör det inte alla gånger, utan jag måste verkligen vara på humör och känna mig avslappnad och redo.

Det är inget fel på dig. I perioder har vissa kvinnor lättare och svårare att få orgasm. Fortsätt onanera och ha sex och försök att bara njuta av den känslan utan att leta efter orgasmen. Låt det vara vad det är för tillfället och låt det ta tid innan du åter försöker pusha dig till orgasm.

Annons:
Aleya
2015-03-30 17:01
#7

Det är inget fel. Och låser man sig blir det inte direkt lättare att komma. Låt det ta den tid det tar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ladydragon
2015-03-30 19:39
#8

#5 mitt råd är att du onanerar mera och funderar ut i lugn o ro vad som är skönt för dig är det svårt o få till det med handen så att säga så prova en klitorisvibrator 

sen tycker du ska försöka o undervisa din sambo lite om hur du vill ha det så du får orgasm sexet ska inte enbart handla om hans njutning
och det är ofta väldigt svårt för kvinnor att komma genom penetrering

IceTee
2015-03-30 21:30
#9

Det är inte alls ovanligt! 
Något som kan hjälpa är att köpa någon form av vibrator (det gör stor skilnnad för mig) och att lära känna din kropp! Med eller utan din sambo, gärna både och!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: