Annons:
Etikettsingellivet
Läst 3044 ggr
Anonym
Anonym
3/29/15, 6:11 PM

Nätdejting - vad är egentligen okej?

Har varit singel ett tag och är ute på jakt efter en ny kärlek. Har hittat en kille jag fastnat för och han verkar ha fastnat för mig med. Problemet är att han har en före detta som han har någon slags kk-relation med, de verkar ha legat lågt med den under de tre veckor vi har pratat (obs ej träffats då vi bor långt ifrån varandra) och efter en tids diskussion har vi kommit fram till att vi bara ska vara vänner (pga att jag har saker som jag måste jobba med hos mig själv innan en ny relation kan bli aktuell). Då helt plötsligt beslutar han sig för att återuppta relationen till kk:n trots att han vet att jag fortfarande är  intresserad, om än inte just precis nu.

Jag är  inte av den svartsjuka typen och jag har också sagt att det är okej att han träffar andra under tiden vi bara är vänner, men jag trodde att hans känslor för mig var djupare än så och att han kunde avstå den här bruden till förmån för mig. Känner mig så jävla dissad fastän jag själv bidragit till det genom att för tillfället inte vilja vara mer än bara hans vän.

Tanken på att han har sex med en annan äcklar mig och kommer klart att vara en bidragande orsak till att jag är ännu mer tveksam till att ha honom som partner. Vad skulle ni ha gjort i min situation och hur bör jag egentligen agera?

Annons:
[Devya]
3/29/15, 6:14 PM
#1

Om man har sitt ex som kk så har man troligtvis inte kommit över sitt ex ännu. Jag skulle inte ge mig ihop med en sådan typ, alltför riskfullt.

Anonym
Anonym
3/29/15, 6:29 PM
#2

Jag tror inte att de hade någon direkt relation typ pojkvän/flickvän, utan den var nog bara sexuell som jag fattat det. Felformulerat av mig. Men det kanske inte ha någon betydelse?

Sarah
3/29/15, 6:32 PM
#3

Ser inte problemet, ni har bestämt att det inte blir ngt. Jag hade nog gjort samma som honom.

Anonym
Anonym
3/29/15, 6:35 PM
#4

#3 Men han har sagt att han inte vill ha någon annan än mig och han sa även att han var villig att vänta tills jag känner mig redo, om jag uppfattat honom rätt. Det här ökar ju inte direkt chanserna för att det blir vi, så jag undrar bara hur han tänker. Även fast jag sagt att han är fri att göra vad han vill.

Anonym
Anonym
3/29/15, 6:40 PM
#5

#4 Men du kan ju inte förvänta dig att han ska fatta vad du menar om du säger en helt annan sak.

Förlåt, men det där är bara onödigt. Du säger att han får göra vad han vill och då han gör det så blir du besviken? Oo

Anonym
Anonym
3/29/15, 6:44 PM
#6

#5 Jag vet att jag kör med dubbla budskap, jag trodde bara inte att jag skulle bli så påverkad av hans val att ha sex med den här andra kvinnan.

Annons:
Sarah
3/29/15, 6:53 PM
#7

Hade det valt annorlunda med en annan tjej? Jag har sprungit tillbaks till mitt kk varje gång vi båda varit singlar. Det var en så enkel relation, vi hade kul ihop, bra sex och noll känslor. När någon av oss började dejta så avbröt vi utan negativa känslor.

Honestyisdead
3/29/15, 6:55 PM
#8

Ni har inget ihop. Han vill ha sex och har det. Du ville inte ha honom. Stå ditt kast känner jag.

Anonym
Anonym
3/29/15, 7:18 PM
#9

 Ja, ni har förmodligen rätt. Jag har sagt nej till honom och kan inte neka honom att ha någon annan. Men för vår eventuella framtida relations skull var det inte något smart drag av honom.

Honestyisdead
3/29/15, 7:20 PM
#10

#9 Menar du att han skulle vänta på dig, på något som kanske aldrig blir av? Att han efter att ni pratat över nätet några få veckor ska avstå från sex? Trots att ni inte har ett förhållande?

IceTee
3/29/15, 7:21 PM
#11

Men ska han avstå sex för att det kanske eventuellt kan bli ni i framtiden? Det låter inte rättvist för mig

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
Anonym
3/29/15, 7:33 PM
#12

#10 #11 Nu var det bara en tidsfråga innan vi skulle ses och innan vi kanske skulle bli tillsammans för jag tyckte verkligen om honom och han tyckte uppenbarligen lika mycket om mig. Men jag är inte speciellt sugen på att åka upp och träffa honom längre ska jag tillägga och det kanske är lika bra.

Skogsraah
3/29/15, 8:24 PM
#13

Om han sa att han skulle vänta så håller han ju inte sitt ord. Går han och har sex med andra så väntar han ju inte. Han är uppenbarligen inget att satsa på när han ljuger. I så fall betyder du nog inte så mycket för honom.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Sarah
3/29/15, 8:34 PM
#14

Först ska ni bara vara vänner och sen ska ni ses om några veckor och bli tillsammans? Förstår inte alls. Killen har inte gjort ngt fel och du är förvirrande i mina ögon.

[Devya]
3/29/15, 8:39 PM
#15

#13 Läs vad ts har skrivit. De kom överens om att vara vänner och hon sa åt honom att han fick göra som han ville.

Skogsraah
3/29/15, 9:48 PM
#16

#15 Jadå jag har läst. I #4 skriver TS att han inte ville ha någon annan än henne och var villig att vänta. Att ha sex med någon annan är raka motsatsen tycker jag.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Sarah
3/29/15, 9:52 PM
#17

#16 fast det stämmer ju inte. För många är sex och känslor inte nödvändigt sammankopplade.

idalindberg
3/29/15, 9:53 PM
#18

jag förstår vad du menar med besvikelsen, när man säger en sak och gör en annan men du sa ju nej till honom så varför skulle han sitta och vänta? det är endast på filmer killen sitter i 30 år utan att röra sig själv eller andra för en tjej… du tacka nej och han lever vidare, inget fel. Men om du vill ha honomm så är det bara att ta up kontakten, finns inget som hindrar och tänk att du själv har ju legat med andra troligtvis och sex är helt naturligt, alla behöver det(i think) för det låter ju som att du vill ha han, så kör, åk till honom visa att du är bättre än hans kk

Blanksteg
3/29/15, 9:59 PM
#19

Att förvänta sig av honom att redan innan förhållandet vara "trogen" vore enligt mig att förvänta sig av honom att vara rena "drömprinsen". Han kanske är väldigt intresserad av dig, men man har väl knappast så pass starka känslor efter så kort tid och när man dessutom inte ens träffats?

Nu har jag dock nästan noll erfarenhet…

Skogsraah
3/29/15, 10:02 PM
#20

#17 Det beror väl på hur man tolkar "inte vill ha någon annan"? Jag tolkar det TS skriver som att han kör med dubbla budskap. Men självklart kan hon inte begära något eftersom de inte ens är ett par. Tycker bara han ger henne förvirrande signaler.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
[höstlöv]
3/29/15, 11:33 PM
#21

#20 men hon sa ju till honom att hon bara ville att de skulle vara vänner för att hon fortfarande har mycket obearbetat? Ska man vara trogen någon som man inte ens  börjat  dejtat?
   Det lilla jag har märkt av nätdejting är att de man klickat med bäst online kanske man inte alls klickar med annars, och tvärtom. Så för mig låter det kanske som en lite tidig diskussion innan man ens träffats, men det står ju endast för mig såklart :)

Em_
3/30/15, 12:19 AM
#22

Vänd på det: Du hittar en snygg och trevlig person som flirtar med dig. Personen verkar vara ett kap och du är skitnervös för du vill inte verka för på samtidigt som du vill visa att du är intresserad. Det flyter på, allt är härligt, du börjar till och med bli lite förälskad. Helt plötsligt börjar personen prata om att vänta, "det är inte du, det är jag", "bara vara vänner", "kanske sen". Du blir besviken, lessen, känner dig dissad. Självförtroendet får sig en rejäl törn men du spelar cool och tillmötesgående för chansen att den där attraktiva människan ska vilja ha just dig inte är helt förlorad. Ett sms bort finns bekräftelse och en endorfinkick. Är det så omänskligt att ge efter för det? Och är det så omänskligt att nämna det för den där härliga personen för att dölja hur sårad man blev?


[Devya]
3/30/15, 7:40 AM
#23

#20 De har inte ens träffats. Varför vänta på någon som man inte ens har träffats? Man vet ju inte ens om det kommer att klicka irl.

Dessutom verkade ts vara förvirrad själv för hon skrev ju:

"Men han har sagt att han inte vill ha någon annan än mig och han sa även att han var villig att vänta tills jag känner mig redo, om jag uppfattat honom rätt.

Med andra ord kanske han inte ens har sagt något sådant. Det kan vara så att hon har missuppfattat honom.

Dessutom kanske han tänker på det viset att han fortsätter med sin kk men tänker inte dejta någon annan innan hon är redo för att "give it a go" med honom.

IceTee
3/30/15, 2:10 PM
#24

Något som nyss slog mig är att han kanske tycker att det är okej att ha sex med någon annan nu? Jag och min pojkvän har väldigt olika syn på vad som är ok och inte i ett förhållande, och har man faktiskt inte pratat om det så blir det ju lätt såhär

Medarbetare på Skor iFokus

H1N1
3/30/15, 2:55 PM
#25

Går han vidare kanske du också skulle göra det?

Upp till toppen
Annons: