Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1134 ggr
Silversak
3/29/15, 2:59 PM

"Mensvärk" slutar aldrig efter spiral

Hej!

För ca 2 månader sedan var jag och satte in en spiral. Och sedan första dagen har jag haft en typ av mensvärk som inte går över! Det har alltså gått 2 månader nu som jag har haft mensvärk varje dag samt blödningar. Blödningar vet jag att man kan ha väldigt länge efteråt, men denna värk, jag blir tokig. Värken gör riktigt ont så har ätit väldigt mycket ipren och alvedon under denna tid (vilket inte känns så superbra). Barnmorskorna ger mig olika svar när jag ringer dit och frågar om hur länge jag ska vänta ut detta.

Någon som varit med om samma sak?

Annons:
[tk1971]
3/29/15, 3:09 PM
#1

Nej. Jag satte också in en för ca 2 månader sedan. Första dagen var ett helvete, andra dagen lättade det och därefter har jag inte känt av den alls. Jag är positivt överraskad.

Om jag hade sån värk som du beskriver så vet jag inte om jag skulle orka med det så länge till… 😕

OlgaMaria
3/29/15, 3:13 PM
#2

Så ska du inte ha det. Tycker de ska kolla ifall den sitter som den ska.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Myrra
3/29/15, 3:19 PM
#3

Jag fick ont och det visade sig att de lyckats göra hål i livmodern när de satte in spiralen så den hade hamnat ute i maghålan i stället och fastnade i min tarm! Blev bukoperation för att ta ut den, inte kul. Var sjukskriven i 5 v efter det.

Silversak
3/29/15, 3:32 PM
#4

#1 Ja är så jag väntade mig att det skulle bli! :s

Alltså jag tycker ju att dom skulle ha bokat in en tid för koll för länge sedan, men dom sa att jag skulle vänta 3 månader sist jag ringde… Men jag tycker det låter orimligt, det är ett rent helvete det här… Jag tycker ju att dom ska kolla om den verkligen sitter rätt men! Får väl ringa igen på måndag.

#3 Ojdå, jaa nu blev jag lite skrämd hehe… Låter ju inte särskilt bra det där!

Honestyisdead
3/29/15, 4:18 PM
#5

#4 Kräv att dom kollar det genast!

Upp till toppen
Annons: