Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 802 ggr
X2015X
3/27/15, 11:02 PM

Orolig gravid? sen mens

hej

jag vill höra lite tankar och erfarenheter i detta för känns tungt att va själv i de.

Jag är 22 år och singel. Men har en kille jag varit på g med i ett år ungefär. Vi har alltid skydd när vi har sex. Men för två-tre veckor sedan tror jag kondomen sprack. Inte så att vi märkte nåt men upptäckten var för sen vill säga. Samt ingen tillgång till dagen efter piller då.

Jag har väldigt regelbunden mens. Diffar nån dag hit och dit. Men annars 30-31 dagars cykel! 

Nu är jag inne på dag 34. Kanske inte så mycket men blir orolig!

Jag gjorde ett test dag 32 som visade negativt och de gjorde jag mitt på dagen. Jag har inte tillgång till att köpa ett test på några dagar därför jag skriver här för att få ut oron lite och prata av mig:)

Jag känner absolut ingenting, alltså "symptomer" de känns inte ens som mensen är på gång? Inbillar mig de nog mera eftersom ja väntar på den. Det enda märkliga är att jag fått ett herpesutbrott på läppen vilket jag ofta får vid bättre anledningar än just nu i livet, men antar att de kan komma vilken stund som helst egentligen men får ändå tankar om att de kanske kommer vid hormoner osv?

Kan man gå från negativt, till positivt såhär eller ska jag lita på att de är negativt?

Annons:
ChristineL
3/27/15, 11:09 PM
#1

ja, det kan visa falskt negativt. Ta ett nytt när du kan och ta med första morgonurinen då hcg-halten är som mest koncentrerad då.

X2015X
3/27/15, 11:21 PM
#2

#1 tack för svar! Ja de ska jag absolut göra om inte mensen dyker upp! Men väntar med spänning på den just nu, kanske är den utebliven denna månad? Men blir samtidigt skeptisk eftersom jag aldrig vart med om detta förr

Trollan92
3/27/15, 11:35 PM
#3

Kan hända att testet du gjorde gjorde för tidigt. Alla plussar inte första gångerna utan man får göra flera test! :)

X2015X
3/28/15, 11:44 AM
#4

Negativt igen! Mensen har inte kommit… Kanske bara hoppat denna månad då?

OlgaMaria
3/28/15, 11:52 AM
#5

#4 Du får helt enkelt vänta några dagar och se om mensen kommer eller testa igen. Hos vissa som är gravida kan det dröja riktigt länge innan testen visar positivt. Så försök vänta ett tag :-/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ChristineL
3/28/15, 1:43 PM
#6

Stressen påverkar vet du ;) Nu känner du dig stressad och orolig över detta, större risk att den håller sig borta då. Vänta en vecka till och gör ett nytt eller kontakta en barnmorska.

Annons:
Trollan92
3/28/15, 3:01 PM
#7

Man ska heller inte ta testen för tätt in på varandra, vänta typ 2 veckor :)

ChristineL
3/28/15, 3:09 PM
#8

#7 - Det har ingen betydelse, är man gravid ökas hormonhalten för varje dag.

X2015X
3/29/15, 1:16 AM
#9

Tack för era tips! Ska inte tänka på de så mkt så får vi se helt enkelt !:) de löser sig oavsätt men samtidigt blir man väldigt orolig i lägen som detta

Upp till toppen
Annons: