Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 967 ggr
Anonym
Anonym
2015-03-26 21:40

Ensam.

Åh känner mig så tragisk när jag skriver sånt här, jag är vuxen nu borde jag inte gjort som dem flesta andra?

Jag vet att man ska ha en positiv inställning till livet och tro mig det har jag - eller försöker!

Jag har fått diagnosen depression kanske den bidrar till att det är svårt att ta sig ur det sorgsna i mitt liv.

Jag har inga vänner alls, sitter ensam hela dagarna blir snart av med min bostad, vem vet vad det blir av mig? jag är plötsligt livrädd för att bli hemlös då jag har svårt att söka bostad och inte riktigt klarar av att jobba pågrund av mitt psykiska mående.

Vad ska man säga? jag var alltid rädd för att bli en "misslyckad" som barn. Är jag där nu?

Hur gör man med sitt liv, När tar smärtan slut?

Hur är det för er?

Annons:
Trollan92
2015-03-26 21:54
#1

Men varför blir du av med din bostad? :o Du kanske kan ta kontakt med gamla vänner? Bestämma träff å så? :)

Anonym
Anonym
2015-03-26 22:14
#2

#1 Du tar lite för givet att jag har gamla vänner för det har jag inte.

Sen känns det som du är nyfiken gällande bostadsfrågan, jag hyr i andrahand och nu behövs den till annat.

Denna kommentar har tagits bort.
Mirinda
2015-03-27 00:40
#4

#3 Jag uppfattar inte #2 som otrevlig. TS konstaterar bara att du verkar utgå ifrån att h*n har gamla vänner. Så fortsätter TS med att säga att du är nyfiken och det är du väl eftersom du frågar. H*n svarar sen på frågan. Ingenstans i inlägget kan jag se någon negativ värdering av ditt inlägg.

Till dig TS har jag en fråga. Du skriver "jag är vuxen nu borde jag inte gjort som dem flesta andra?" Hur menar du att de flesta andra har gjort?

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Anonym
Anonym
2015-03-27 08:51
#5

Jag har varit med om en massa otrevligheter (bl.a. övergrepp som barn) och faktiskt varit hemlös. Jag har dock alltid tänkt positivt. Om du inte tänker positivt så är det inte sannolikt att du rycker upp dig heller.

Kan du få hjälp från din familj? Det brukar oftast alltid gå att hitta hjälp någonstans.

Vi alla misslyckas nu som då! Var inte rädd för det. Men bara för att man misslyckas ibland betyder inte att man är misslyckad som människa så det har du nog fått helt och hållet om bakfoten. :)

Loris M
2015-03-27 09:56
#6

#0

Håller med #5, att misslyckas och att vara misslyckad är inte samma sak. Ingenting i ditt inlägg tyder på att du är misslyckad. Du har bara lite otur just nu eftersom du riskerar förlora din bostad. 

När man inte mår bra, så blir man lite handlingsförlamad och då blir det lätt att man  sitter och tycker synd om sig själv. Då brukar man ju också se allt annat i sitt liv som inte fungerar och som man är missnöjd med, som i ditt fall att du inte har några vänner. Men det finns alltid en väg ut oavsett hur mörkt det ser ut. Det svåra är att det är du som måste göra något för att förändra din situation. Det kan ingen annan göra. Varför inte börja med att lägga upp en plan och tänka realistiskt: Vad gör du rent praktiskt om du förlorar din bostad? Har du någon, kanske föräldrar, som du kan be om hjälp? Om inte vad gör du då? Kanske gå till socialen förklara och be om stöd. Sen måste du ju naturligtvis få hjälp med ditt mående också. 

Varje gång när jag haft det tufft och livet höll på att rasa samman har min räddning varit att hitta på olika strategier att klara av situationen. Vad gör jag om det värsta händer? Jag planerade in i det minsta och varje gång kom jag fram till att jag världen inte går under även om det värsta händer. Jag kunde känna mig lugn för jag visste att jag hade en plan och att jag kommer att klara det ändå.

Sen finns det jobbiga situationer som man befinner sig i och som kan komma plötsligt och utan förvarning. Då är strategin att hitta en väg ut. Lägga upp en plan, ta små steg i rätt riktning. Finns det något som du kan göra redan idag för att komma på rätt spår och förbättra din situation?

Annons:
Anonym
Anonym
2015-03-27 12:22
#7

Detta är TS som skriver.. detta är så typiskt iFokus.. orkar inte ens skriva mer här.

byebye :)

Anonym
Anonym
2015-03-27 12:23
#8

läste inga av era inlägg heller (ts som skriver)

och kommer inte läsa dem heller, följer ej tråden längre.

lås/ta bort tråden.

Loris M
2015-03-27 12:29
#9

#7 #8 Vad menar du? 🤔 

Tråkigt att du känner så! För vi andra har läst ditt inlägg och försökt besvara frågan  så gott vi kan. Men det dög tydligen inte. 😐

Honestyisdead
2015-03-27 12:50
#10

#8 Skriver du i fel tråd? Snacka om att du är oförskämd och otacksam. Medlemmar har lagt ner tid på att försöka hjälpa dig och du har mage att bete dig på det viset.

Är det så du behandlar folk förstår jag att du är ensam.

Du är inte Välkommen på sajten mer.

[Devya]
2015-03-27 14:55
#11

Håller med Hera. Väldigt oförskämt av ts men sen är kanske ts inte särskilt stabil heller. Ts borde säkert undvika att skriva helt och hållet på forum om hon/han inte klarar av att få svar. Att skriva dagbok är kanske bättre om man inte vill få kommentarer.

Upp till toppen
Annons: