Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 2164 ggr
whysoserious
2015-03-02 10:34

Gravid, yrsel?

Har sedan 3 dagar tillbaka haft lite värk i livmodern, väldigt korta sådana! Varar bara för några sekunder åt gången! Har i princip aldrig haft mensvärk vid mens dock… Har även väldigt ont i brösten! Också haft ont i nacken om det kan ha nåt med saken att göra. Inatt kunde jag inte sova ordentligt och fick gå upp och kissa, dricka vatten och äta lite vindruvor (går aldrig upp på nätterna i vanliga fall), när jag väl lyckats somna igen drömde jag att jag var gravid och att jag födde barn som jag började amma osv. När jag imorse vaknade och stod och sminkade mig inför skolan blev jag helt snurrig i huvudet och såg nästan ingenting, fick sätta mig på golvet för jag trodde att jag skulle falla ihop!! Tänkte sedan att jag fortsätter sminka mig men det gick inge vidare… Tänkte att jag har vätskebrist så jag gick mot köket men höll på att svimma igen så jag la mig i sängen en snabbis, därefter tog jag några glas vatten och försökte äta men fick knappt ner något då jag vart så jäkla yr, så jag fick lägga mig i sängen där jag började lipa och ja, nu har jag ett rejält bultande huvud!! Har såklart fått för mig att jag är gravid, Google skrämmer ju alltid upp en. Tror ni att jag är det? Har ni haft liknande besvär/symptom? Har hormonspiral men jag vet en tjej i min ålder som har det och fick hon en cysta vilket "puttade" bort spiralen på nåt konstigt vis så nu är hon gravid stackarn… Är sjukt orolig att det ska bli likadant för mig nu hehe. Har beräknad mens den 13:e mars! Läste att man kunde få sådana här symptom för att man har ägglossning? Kanske kan va så? Dock har det aldrig hänt tidigare så det vore lite konstigt.

Annons:
Ria74
2015-03-02 11:37
#1

Du har inte lågt blodvärde? Jag blev ofta yr och höll på att svimma när det var som lägst.

När jag var gravid blev jag sällan yr, men jag höll på att svimma varje gång jag gick ut  i köket i början. Senare spydde jag varje gång jag kom in i ett kök så jag antar jag fick någon sorts fobi mot just kök ;)

Ta ett graviditetstest den 13:e eller någon dag efter så du kan känna dig lugn.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anonym
Anonym
2015-03-02 12:03
#2

Det är omöjligt att säga om du är gravid eller ej. Det enda du kan göra är att vänta tills den 13 och ta redan då eller någon dag efteråt ett graviditetstest. 

Jag väntade en liten stund innan jag tog ett graviditetstest. Ingen vits med att försöka samma dag då man ska ha mensen eller ens en dag efteråt. Bättre att isåfall vänta ett par dagar så att man kan få ett mera korrekt svar.  Det förändrar ju inte på din situation om du väntar ett par dagar.

ChristineL
2015-03-02 12:48
#3

Har du beräknad mens 13:e mars så har du precis haft äl så det låter ju mer som att dina besvär kommer pga det.

pyromanen
2015-03-02 18:48
#4

Yrsel kan även bero på virusinfektion. Har varit gravid 4 ggr och alldrig blivit yr pga det. Och om du har spiral är ju risken mycket liten. Om du hade mens för knappt 3 v sedan då skulle du inte heller redan känna an nån graviditet.

[Thiah]
2015-03-03 15:21
#5

Jag säger som Christine i #3. Men sen var ett av mina tydligaste symtom på graviditet yrsel. Jag fick blodtrycksfall hela tiden och höll på att svimma både där och här…

[Devya]
2015-03-03 20:03
#6

#4 Jag har blivit yr pga det. Så det är ju olika för alla. :)

Annons:
whysoserious
2015-03-04 11:35
#7

Okej alla tack för era svar! Idag när jag vaknade så hade mina ögonlock svullnat upp och jag ser inte klok ut! Har försökt lindra detta med kalla föremål på ögonen men ingenting verkar hjälpa! Får hoppas att det är något konstigt virus bara…. Kanske får ta en sväng förbi vårdcentralen om det inte bättrar sig.

Upp till toppen
Annons: