Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1059 ggr
amandatherese
2015-03-01 22:22

Hormonspiral

Är lite nyfiken. Satte in en hormonspiral för en månad sen efter att ha ätit cerazette i nästan 5 år. Mina bröst verkar ha växt en del trotts att jag bara haft spiralen en månad, någon annan som varit med om liknande? Jag har inte gått upp i vikt något utan tappat lite i vikt så undrar om det är vanligt att det kan bli så här. Som biverkningar står bara att man kan få spända bröst och det är dem ju också till viss del men inget som jag funderat över så eftersom det ändå står med som biverkning. Är nog bara lite chockad över att dem verkar ha blivit större :P Tack på förhand!

Annons:
Frida B
2015-03-01 22:46
#1

Ingenting som har med frågan att göra, hoppas att det är okej att jag frågar ändå. 

Hur är det att ha hormonspiral? Ska sätta in en imorgon och är väldigt nervös :s

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

amandatherese
2015-03-01 22:58
#2

Ingen fara ^^, Jag trivs än så länge riktigt bra, har haft två små blödningar denna månaden men har bara kommit pytte lite blod :) Dem hade lite problem med att sätta in min spiral så det tog tydligen längre tid än vad det brukar ta men tyckte ändå att det gick hyfsat fort :P Jag mådde illa och hade värk efteråt så ta två ipren innan du ska dit om dem inte redan bett dig göra de, det kan behövas ^^, Kommer säkert gå jättebra, jag var också nervös innan men det var värt det :D

Katti
2015-03-02 08:51
#3

Jag är inne på min tredje hormonspiral och tycker att det är fantastiskt! Inga problem att sätta in eller ta ut och jag är helt blödningsfri. Har inte haft mens på 12 år, och saknar den inte 😂!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Anonym
Anonym
2015-03-02 10:11
#4

Jag har en i nu och har blödit konstant sedan jag satte in den för en och en halv månad sen. Dett är ironiskt för att jag satte in den för att gyn vile hjälpa mig att sluta blöda ( Kunde blöda sex månader i streck förr). 
Smärtan tre dagar efter att jag hade satt in den var nästan olidlig och nu blöder jag hela tiden.
Väldigt missnöjd med andra ord.

whysoserious
2015-03-02 10:50
#5

Jag fick ta två alvedon/panocod och en Ipren cirka 1,5h innan insättningen! Gick skitbra, skitfort och gjorde inte alls ont! Har en tråd om det, har Jaydess hormonspiral, samma som Mirena bara lite mindre :) Har inte märkt någon större skillnad, haft den i cirka 4 månader nu! Mens 1 gång i månaden, lite mindre än vanlig mängd dock. Inte större bröst vad jag själv märkt av, kanske pyttelite men jag är ju bara 17 så dom kanske växer "naturligt" bara och inte pga spiralen :*

amandatherese
2015-03-02 16:35
#6

Spännande att det kan vara så olika för alla :P Jag hade skit ont när den sattes in och resten av dagen men sen har det varit bra :) Mina bröst har inte växt något enormt men är ändå en tydlig skillnad på att dem fyller ut bh:n bättre, haha :P

Annons:
Frida B
2015-03-02 16:48
#7

Dom kunde inte ens sätta in den för mig, efter en halvtimmas försök där jag tillslut skrek av smärta sa dom att det inte var humant att fortsätta så fick en tid hos en riktig doktor istället… Inte min bästa upplevelse.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

amandatherese
2015-03-02 17:36
#8

Oj då! Usch så jobbigt..

Upp till toppen
Annons: