Annons:
Etikettsexualitet
Läst 3288 ggr
justaskk
2/28/15, 6:12 PM

kåt och feg

hej, jag är en tjej som är kåt dygnet runt. 

jag och en kompis håller på med varandra och vi är väldigt nära varandra. 

både jag och han litar på varandra till fullo och han vill göra massa saker med mig och jag vill detsamma med han. MEN jag är så feg så jag backar ur! 

asså jag vill göra massa saker med han men jag vågar liksom inte, backar ur dagen innan vi ska träffas och kör på någon bortförklaring.. 

jag vill men vågar somsagt inte, är redo och allt sånt och han är den rätta som jag vill ha sex med

tips snälla !

Annons:
trollslända
2/28/15, 6:51 PM
#1

Om du vore redo och ville skulle du knappast backa ur gång på gång. Gör inget som du inte vill. Vänta tills du är redo.

justaskk
2/28/15, 7:35 PM
#2

fast jag är mest rädd för att det ska göra ont, kondomen ska spricka eller något, sen är det ju inte att ha sex med han som gör mig osäker, eftersom jag är trygg med han och litar på han.

Bill&Bull
2/28/15, 7:45 PM
#3

#2 De du är rädd för är helt normalt att vara vid första gången. Ni kan ju prova och gör det för ont så är det bara att avbryta. Eftersom ni är nära varandra så kan ni ju prata om det och komma överens om att ta det försiktigt.

||My Love For Animals Is Immortal||

[Devya]
2/28/15, 7:46 PM
#4

Stressa inte! Om du inte är redo så är du inte det och ingen fara med det. Det är ju självklart att du inte är redo om du oroar dig för sådana där saker. :) Det behöver inte vara fel på honom utan det är något inom dig som stretar emot och oberoende vad det kan bero på så är det tydligt att du inte ännu kan ta det där steget.

Ta ett steg i taget. Det brukar ändå vara väldigt trevligt att bara leka lite innan man tar det där sista steget. 

Då man är redo och mogen så funderar man inte så väldigt mycket på att det ska göra ont eller att kondomen spricker (kan dock vara bra att gå på piller också). Man är redo då man är säker på att man kan ta eventuella konsekvenser av att ha sex med någon.

justaskk
2/28/15, 8:09 PM
#5

jag och han har gjort ganska mycket innan också så vi " känner varandras kroppar " eller vad man ska säga, vi har typ gjort avsugningar osv innan så det vet vi ju men inte själva sexet

Aleya
2/28/15, 8:17 PM
#6

Hur gammal är du? Jag säger ha kul och tänk inte på att det måste liggas eller dylikt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
ChristineL
2/28/15, 8:27 PM
#7

Ja, sluta stressa! Är du så rädd så tror jag inte att du är helt redo heller, när du är redo så känns det rätt. Det kan göra ont, botet är att slappna av, vara ordentligt uppvärmd och använda glidmedel. Kondomen kan spricka, det är inte särskilt vanligt och botet heter dagen-efter-piller.

[Devya]
2/28/15, 8:58 PM
#8

#5 Exakt så gjorde jag med min första pojkvän men jag var inte redo för att faktiskt ha samlag. Det dröjde tre år innan jag vågade ha sex men han var förstående och väntade på mig. 

Jag vet inte varför jag var så rädd men jag var också inte så pass gammal, ca 17 år och jag kände bara att jag inte var mogen ännu för att ha samlag. Allt annat hade jag inga problem med men just själva samlag var jag inte rädd för.

Så sluta stressa och gör bara det som du är bekväm med. :)

Aleya
2/28/15, 9:08 PM
#9

Jag såg nu din ålder i en annan tråd. Och jag säger vänta med sex. Du är uppenbarligen inte redo. Och inget man ska göra bara för att du ska få det gjort.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

justaskk
2/28/15, 9:48 PM
#10

fast min ålder har ju inget med min mognad och göra :) just sayn !

men tack alla för jättebra svar och sånt! det hjälpte :)

trollslända
2/28/15, 10:39 PM
#11

Tycker ändå du ska vänta tills du blir 15 och "byxmyndig". Hur gammal är killen?

justaskk
3/1/15, 9:00 PM
#12

#11 lika gammal som mig, alltså 14

Katti
3/2/15, 10:20 AM
#13

Fast vad är "avsugningar och sånt" om inte sex?! Samlag är bara en liten del av allt man kan göra 🙂.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Blanksteg
3/2/15, 10:27 AM
#14

Ja, sex kan ju omfatta vad som helst som får en att gå igång =) Lite tråkigt att det har blivit en sådan begränsande syn på sex-begreppet att det tenderar att översättas direkt med enbart samlag.

Sibua
3/3/15, 8:36 PM
#15

Låter som du är på tok för ung för att köra igång det hela. Du vill fast du vill inte! Gå inte omkring med en laddad pistol så att säga…det vill säga ta hand om dina behov själv onanera bort det innan du träffar killen ock satsa på bra vänskap. Det finns alltid tid för sex när du är redo ock känner dig bekväm. Tycker jag i allafall även om det låter lite grovt.

CarolinaF
5/27/15, 7:37 PM
#16

#0 Du är INTE feg, det finns ingenting i sammanhanget som kan kallas för feghet. När allt känns bra så kör, innan dess, fortsätt backa. Du ska inte skämmas över att inte vara redo eller öve att något känns fel, så kan det vara oavsett hur upphetsad man än är. Låt det ta sin tid så att du mår bra.


Aleya
5/27/15, 7:50 PM
#17

#10 fast jo, din mognad har med din ålder att göra. När man är 14 har man inte samma tänk som en som är exempelvis 20 och myndig.
Man har inte fått samma tänk när det gäller exempelvis konsekvenser av sitt handlande.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[KEEL]
5/27/15, 7:51 PM
#18

Tycket verkligen inte att du behöver bry dig om alla som har någonting att säga om din ålder. Sen kan aldrig jag eller någon annan säga när du är redo, det måste du få känna själv.

 Tror att du planerar och förbereder dig för mycket mentalt för att något ska hända och med det menar jag att du kanske tänker "tänk om vi har sex nu när vi träffas". Försök bara ta det som det kommer, se bara till att ha skydd till hans när det väl händer.

Upp till toppen
Annons: