Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 990 ggr
Anonym
Anonym
2/27/15, 8:49 PM

Vart ska jag vända mig för att få hjälp?

Jag är konstant trött och orklös, börjar gråta utan anledning, tycker inte någonting är roligt eller meningsfullt längre och drar mig för att umgås med min familj för jag orkar inte prata. Jag tänker varje dag att det vore så lätt att bara dö. 

Jag vill inte må såhär längre, men jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp? Jag har absolut inget förtroende kvar för min vårdcentral, finns det någon annan stans jag kan vända mig?

Annons:
Tant Grön
2/27/15, 9:03 PM
#1

Det låter som en depression.  Hur länge har du mått så här? Brukar du få detta varje vinter? Vårdcentralen borde absolut kunna hjälpa dej. Har du varit där och sökt för detta?

[Torpedtass]
2/27/15, 9:05 PM
#2

Akut psyk, bara att åka dit.

[EvelinaL]
2/27/15, 9:06 PM
#3

Nu vet jag inte vilken ålder du är i men du kan ta kontakt med en annan vårdcentral, vuxenpsyk, BUP eller UMO.

Anonym
Anonym
2/27/15, 9:20 PM
#4

#1 De senaste 5-6 åren, året runt. Dock så har det blivit mycket värre de senaste två åren. 

Det tog nästan tio år innan den vårdcentralen kom fram till att jag led av migrän, och tre år innan de skickade vidare mig till en läkare som berättade att jag hade astma. Jag är van vid att de inte lyssnar på vad jag säger, speciellt den läkaren som jag har hamnat hos de senaste åren.

Anonym
Anonym
2/27/15, 9:23 PM
#5

#2 Har de någon hemsida eller liknande? Jag vet inte var närmaste ligger

#3 Det var en bra idé, jag har inte tänk på att leta upp en annan vårdcentral

IceTee
2/28/15, 7:45 PM
#6

Gå till en psykolog, det är mitt råd! Du kan prata med VC om det (byta VC först och sen gå vidare där ifrån) eller gå direkt till en psyk-mottagning själv

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
IceTee
2/28/15, 7:45 PM
#7

Gå till en psykolog, det är mitt råd! Du kan prata med VC om det (byta VC först och sen gå vidare där ifrån) eller gå direkt till en psyk-mottagning sjöäv!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: