Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6084 ggr
[Diddit]
2/12/15, 6:23 PM

Gravid eller bara j*vligt tjock !?

alltså jag har haft ryggproblem länge, har haft problem med luft i magen osv.

Men min mage är extremt stor när jag slappnar av, det ser lixom ut som en gravidmage! Jag har många gånger innan trott att jag har varit gravid, och gjort ca 2 tester för att vara säker, men det var några månader sen nu, och det var inget positivt på testet heller. jag har kille, som jag har sex med ibland, nu så har det inte varit så mkt, har tappat ganska mycket sexlust och är mera för att mysa, och när vi väl har sex så kan det göra ont på mig. en tjejkompis till mig var med om samma sak, hon skulle röntga ryggen för att hon hade ryggproblem, men då visade det sig att det var för att hon var gravid, vilket hon inte visste. jag slarvar ofta med p-pillerna, jag har mycket att göra, skola,praktik,djur,kille, städa, läxor. ja.

hjälp snälla.

ps. har bett om att få göra ultraljud, men har aldrig fått det.

Annons:
[Diddit]
2/12/15, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

här är lite bilder.

Anonym
Anonym
2/12/15, 6:31 PM
#2

För det första. Varför slarvar du med p-pillren? Mycket oansvarigt om du inte vill bli gravid. Du leker med liv.
För det andra: Är g-testen negativa kan de visserligen vara så att man är gravid i vilket fall  men vid upprepade tester brukar det till slut ändå ge utslag.
För det tredje: Din mage ser mer ut som den saknar bukmuskler. Är man dåligt tränad i buken så ser magen ofta ut sådär och eftersom du dessutom har ryggproblem så är det mycket troligt att du har dåligt med magmuskler. det hänger nämligen ihop.
Mitt tips är att du börjar träna magen och att du dessutom sköter dina intag av p-piller.

Maria
2/12/15, 6:37 PM
#3

Jag håller med #1 och sedan undrar jag varför du bett om att få göra ultraljud?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2/12/15, 6:39 PM
#4

Jag tycker att du mer ser ut att vara svullen. Har du mycket problem med magen eller ska ha mens snart? Sen borde du ta mer ansvar för detta med p-pillret. Det tar ju faktiskt bara en sekund att svälja ett piller.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

pyromanen
2/12/15, 6:43 PM
#5

Äter du mycket sötsaker eller frukt? Det kan ge gaser och svullen mage.

[Diddit]
2/12/15, 6:43 PM
#6

Jag har skitsvårt att komma ihåg p-piller, så är det bara. och jag försöker bättre mig.

Min mens har inte varit på ett tag, sist var nog i december- januari och då var det inte alls mycket. jag bad om att få göra ultraljud just för att jag trodde att jag var gravid, men inget visades på testet.

Annons:
Honestyisdead
2/12/15, 6:49 PM
#7

#6 Om du inte klarar av att sköta dina piller måste du hitta ett alternativ. Tex p stav. Man måste ta ansvar om man är sexuellt aktiv.

Scorpio97
2/12/15, 6:50 PM
#8

#6 Sätt alarm på mobilen och ta p-pillret då. Annars finns ju alternativ till p-piller, som man inte måste komma ihåg på samma sätt. Eller så kombinerar man med exempelvis kondom. 

Jag tycker inte du ser gravid ut. Jag tror precis som #2 att du har dåliga magmuskler, eller att något i din kost är olämpligt (själv blir jag uppblåst av kolhydrater och ser ut som på dina bilder då, men det är individuellt).


//Jessie

[Thiah]
2/12/15, 6:53 PM
#9

Jag letar efter den stora magen, vart är den? Tycker det ser ut som en helt vanlig otränad mage.

Aleya
2/12/15, 7:00 PM
#10

#6 då finns det ju spiral, p - spruta, stav… Ja you name it. Då slipper du fundera och minnas. Om man inte vill ha barn så ska man skydda sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rumblebee
2/12/15, 7:03 PM
#11

Kan du inte försöka hitta rutin i dagen så att du kommer ihåg att ta dina piller? Och tycker inte att magen är "jävligtt tjock" heller. Sådär ser min mage ut på grund av att jag är otränad och inte lever speciellt sunt vid tillfället. Men ändå har jag en normalvikt. Tänk på att stress påverkar mensen.

ChristineL
2/12/15, 8:39 PM
#12

För det första! Hitta ett annat p-medel!

För det andra, var är tjockismagen?

För det tredje, sök privat vård om du vill få ett ultraljud för att vara säker på att du inte gravid.

För det fjärde, slarvar du med p-piller så kan det vara en bidragande faktor till alltihop.

Imasy
2/12/15, 11:01 PM
#13

Jag har också vansinnigt mycket att tänka på och det händer att jag glömmer att ta mina piller. För att undvika det ligger kartan framme vid spegeln på toan, så det är svåra att missa när man ser sig i spegeln.

Annons:
MsSofieG
2/13/15, 2:07 AM
#14

Jag tar mina p-piller när mitt morgon alarm ringer. Det kanske du skulle kunna prova? Bara man får in rutinen så sitter den där sen :) Annars finns det super bra alternativ till p-piller om du har svårt att komma ihåg. Min glömska vän bytte till p-ring efter att hon slarvat med piller och blivit på smällen och det bytet säger hon är det bästa hon gjort. Hon mår mycket bättre på sina ringar och slipper komma ihåg lika mycket :)

[Diddit]
2/13/15, 8:46 AM
#15

jag äter inte så mycket sötsaker längre, det är mest när jag har ätit nyttit som den blir såhär, jag stressar väldigt mycket, även när jag äter. Fick magsår pågrund av stress och då blev den upplåst såhär.  Var ett tag sedan jag tränade ( höll på med ridning ) och nu efter att jag har varit en dag på praktiken, i ett stall, så har jag ont i varenda muskel i kroppen. men jag menar,  om min mage nu blir sånhär när jag äter, är det något fel på magen eller maten lixom ?

har ofta trott att jag har varit steril, just pågrund av mitt F.D missbruk osv.

Aleya
2/13/15, 9:10 AM
#16

#15 hur ska man bli steril av missbruk? För det finns ju ändå missbrukare som får barn till höger och vänster.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ladydragon
2/13/15, 9:34 AM
#17

jag skulle vilja säga motsatsen att du verkar väga för lite…

tror träning och att äta bättre kan få dig att må bättre

[silkesnosen]
2/13/15, 2:22 PM
#18

Det ser ut som om du är lite mager och en mage som inte riktigt mår bra. Se över hur du äter och hur du lever.

IceTee
2/13/15, 7:53 PM
#19

Du är uppsvullen och borde antagligen träna upp musklerna i både rygg och mage. Ät långsammare, försök undvika vitt mjöl, socker och ev. laktos. Drick innan maten och aldrig under måltiden då det gör att du sväljer luft och blir mer uppblåst. Ultraljud tycker jag f.ö. var att ta i om 2 tester visat negativt? Gjorde du rätt när du tog testet? Stressar du mycket nu förresten? Det kan också göra att du missar mensen och blir uppblåst!

Medarbetare på Skor iFokus

[TanatosNyx]
2/14/15, 6:41 PM
#20

Jag har haft en liknande mage som dig, kassa magmuskler var det. Försvann med träning och icke gasbildande mat. Har extremt lätt för att svullna i tarmarna.

För mig var det väldigt lätt att känna skillnaden - en gravidmage är hård, en otränad mage kan man nypa i/få tag i.

Sen undrar jag vad du har för skev självbild som kallar det där för en stor mage..

Annons:
[Diddit]
2/17/15, 10:11 PM
#21

det känns bara som att min mage är extremt stor, men brukar alltid noja över allt som händer med min kropp, kollar upp saker och ting för minsta lilla. jag stressar fotfarande, om inte mera, magen har bättrat sig sedan jag blev vegeterian, förut hade jag mycket kramper och liknande. jag är undernärd(enligt skolsköterskorna jag haft under alla åren på skolan) och har alltid varit. jag äter knappt aldrig godis eller sötsaker längre, har dock ett coca cola beroende. min mens är så oregelbunden nu för tiden, den bara kommer och går hur som helst.

[Diddit]
2/17/15, 10:13 PM
#22

man kan bli steril av både anorexia och drog missbruk, och har haft båda, därför är jag lite nojig, och vet dessutom inte om man kan vara steril och har mens på samma gång ?

sisela
2/18/15, 12:03 AM
#23

Man kan bli väldigt uppblåst i magen av att dricka mycket kolsyrade drycker, Menscykeln kan ibland rubbad om man är undernärd också, tror jag.

Tusen
2/18/15, 12:06 AM
#24

Att din mens är oregelbunden beror nog på att du slarvar med P-pillren. Om du äter dem regelbundet så kommer mensen också att vara regelbunden. Det är nämligen så P-piller fungerar.
Man kan vara steril och ändå ha mens men varför utgå från att du är steril?
Gällande Anorexia så är det så att mensen upphör vid grav anorexia och det medför att man är steril just då. Men att det skulle innebära att man blir steril på livstid krävs långvarig anorexi och inte ens då är det säkert att man blir steril. 
Sterilitet pga droger (långvarig droganvändning) gäller väl män, vad jag har förstått. Inte kvinnor.

[Thiah]
2/18/15, 6:10 AM
#25

Jag kan berätta att jag blev gravid när jag hade ett bmi på 15. Så att vara undernärd betyder inte automatiskt att man inte kan få barn.

noraa
2/23/15, 11:42 PM
#26

" jävligt tjock"……..nej du, inte ett dugg tjock.

[Diddit]
2/24/15, 5:37 PM
#27

jag har börjat komma ihåg p-pillrena igen, min mens har kommit också, vilket känns skönt.

Annons:
mrsmrs
2/24/15, 6:22 PM
#28

Är jag helt fel ute nu, eller finns det ett fenomen där kroppen faktiskt agerar som om den vore gravid pga. att man antingen vill bli gravid så otroligt mycket eller pga att man psykiskt tror att man är gravid?

För övrigt, om du har/haft ätstörningar - så dra inte ner något i maten. Se till att käka regelbundet, och boktipset "Mattillåtet" har verkligen fått mig att fatta lite mer kring hur jag kan tyda och bemöta min kropps signaler och symptom genom maten. Kanske äre kolsyran(långsökt kanske men men)?

noraa
2/24/15, 7:57 PM
#29

#28 nej du är inte helt fel ute, de finns något som heter false pregnancy ( pseudocyesis), man vill så gärna bli gravid att kroppen tror att man är gravid o man får då alla symptom , illamående , växande mage , osv.

ChristineL
2/24/15, 8:16 PM
#30

#28 - Djur kan bli skendräktiga och människor skengravida. Dock är det oftast hjärnspöken, att man läser in för mycket i kroppen och stressar och tror sig ha alla möjliga symptom.

[Diddit]
2/24/15, 8:25 PM
#31

jag vill ha barn jättemycket, men inte i denna åldern, inte om inte min kille vill det. så ja.. jag kunde ju möjligvis vara skengravid…eller ?

Honestyisdead
2/24/15, 8:27 PM
#32

#31 Du ser ju inte gravid ut..

Sarah
2/25/15, 4:09 PM
#33

Jag såg ut så i v12 ungefär. Men låter mer troligt att du haft en otränad mage.

Upp till toppen
Annons: