Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 8312 ggr
[Dobban]
2015-01-30 16:26

Tog ut spiral - blöder mycket

Hej!

(skrev en tråd här för inte så längesedan om mina problem med hormonspiral)

Det är så att jag tog ut min spiral i förrigår (själv), och det var väl inte riktigt meningen. Kände efter hur den satt och tyckte den kändes sne, drog lite och kände att den var på väg ut och sedan hade jag den i handen.

Happ, tänkte jag, det gjorde inte speciellt ont. Men nu blöder jag en hel del, alltså när jag sätter mig på toan så rinner det ur mig, färskt blod och även klumpar.

Är det normalt? eller bör man kontakta vårdcentral/barnmorska?
Känns ju jättedumt nu, har haft lite ont liknande mensvärk men annars inget..

Annons:
Storip
2015-01-30 16:29
#1

Jag skulle ringa en doktor och fråga. Hoppas allt löser sig ❤️

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Aleya
2015-01-30 16:36
#2

Det låter ju inte nå vidare att den åkte ut. Jag tycker du ska kontakta 1177 och höra vad dom säger.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
2015-01-30 16:39
#3

Bra om du ringer till vårdcentral eller något, man kan väl liksom få blodbrist om det bara forsar ut hela tiden?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Honestyisdead
2015-01-30 16:42
#4

Tror du fått blödning eftersom du tog ut den. Men eftersom den var påväg ut av sig själv bör du kolla upp det snarast.

[Dobban]
2015-01-30 16:42
#5

Tack för svar allihopa!

#3 jo, precis. Det forsar liksom inte, det är väl mer som riklig mens. Fast jag är osäker.

Mitt problem är också att jag tycker att det är så fruktansvärt jobbigt att ringa och fråga, även om jag förstår att det kan vara bra att göra det.

[Udoon]
2015-01-30 16:55
#6

låter otäckt det där, man ska ju inte ta ut spiral själv😮 läkaren eller gyn omedelbums, även om det är jobbigt eller pinsamt att ringa, tycker jag.

Annons:
taylor__lambert
2015-01-30 16:56
#7

#5 förstår dig, tycker det är obehagligt att ringa och prata, allra helst om sånt här som för mig är ett känsligt ämne.

Jag blöder riklig mens i 2v när jag väl får min mens, jag kan känna mig lite yr i bollen efter ett tag, men då pågår det ju under två hela veckor så det är ju inte så konstigt för mig :p

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

IceTee
2015-01-30 17:27
#8

Jag tycker att du ska ringa 1177, du riskerar att få blodbrist! Och jag tycker att du ska undersökas av en gynekolog så kan hen se så allt faktiskt står rätt till där nere Kol ihåg att det handlar om din hälsa, och sånt här är saker man inte ska ignorera!

Medarbetare på Skor iFokus

[Dobban]
2015-01-30 17:28
#9

#6 
Ja, det förstår jag med men nu blev de så. Tänkte avvakta tills min sambo kommer hem och prata med honom.

#7 Ja, jag vet ju själv att jag måste övervinna rädslan genom att bara göra det. Lättare sagt än gjort för min del!

jag blöder också rikligt under mens, men nu har jag inte haft "riktig" mens på länge pga. spiralen då.

inu
2015-01-31 16:10
#10

Ring, bara ring! All sjukvårdspersonal är van vid sånt här, det är bara du som tycker det är läskigt! Jag blir också sjukt rädd när jag ska ringa om sånt här och då är jag sjuksköterska själv : o Brukar hjälpa för mig att skriva på ett papper vad jag ska säga. I värsta fall kanske din sambo kan ringa.

Men du måste ringa! (Om du inte redan gjort det)

http://sirinulot.wordpress.com/

Upp till toppen
Annons: