Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 4622 ggr
Anonym
Anonym
1/26/15, 6:48 AM

Tröttnat / Har nån annan?

Ärligt så vet jag inte.. därför behöver jag veta vad ni tror. Började efter ett gräl och han stack, efter det har han varit jätte "off" och kall. Nästan elak till och med. . Han vill helt plötsligt göra saker själv, han vill vara hemma hos sig själv utan mig, han har rakat sig och jag brukar alltid få säga till att det är nog dags för de nu. Han sa att han har tillfredställt sig på egen hand vilket han sagt att han inte tycker är skönt så har inte gjort de då. Jag får ingen puss längre, de värsta är att han är så kall mot mig och jag blir nästan förvånad för känner inte igen det. Vi har bråkat förut utan att de blivit såhär. Vill tillägga att klart han får vara själv och göra saker på egen hand det jag menar med detta inlägg är att det är liksom motsatsen till hur de brukar vara därav min oro och undran.

Annons:
fruktgumman
1/26/15, 8:05 AM
#1

Har du frågat honom varför han förändrats?

Anonym
Anonym
1/26/15, 8:55 AM
#2

#1 ja, men enligt han själv har han imte det. Men jag märker de så väl, även som "små saker" som att han säger inte pusshej längre när vi ska lägga på i telefon. Han kallar mig inte älskling, han är kort i tonen när vi pratar..

IceTee
1/26/15, 9:04 AM
#3

Jag tycker att du ska prata med honom! Fråga vad tusan han håller på med! Ta upp alla sakerna som han ändrat Du har rätt att veta

Medarbetare på Skor iFokus

Anonym
Anonym
1/26/15, 9:21 AM
#4

#3 jag har försökt göra det men känns bara som det blir värre, och som han tar mer avstånd efter jag försöker prata om det. Samt att han förnekar att han förändrats.. vet inte vad jag ska göra. Har en klump i magen hela tiden för är så rädd att bli sårad.

Skogsraah
1/26/15, 11:56 AM
#5

Tydligen har han ju förändrats. Det märker ju du. Han har åtminstone förändrats gentemot dig och han har ingen rätt att vara elak och kall mot dig. Hur länge har det pågått nu? Fastän det känns jobbigt tycker jag du ska ge något slags ultimatum eller göra samma grej han gör. Ta avstånd, men vara bättre än honom och förklara varför. Han verkar ju knappt vilja träffa dig. Dessutom märker han att du fortfarande vill vara med honom trots att han beter sig illa. Det är inget han ska få vänja sig vid.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Anonym
Anonym
1/26/15, 3:49 PM
#6

#5 tyvärr har han nog vant sig vid det, är inte första gången han blir konstig även om han är värre denna gången.. det har hållt på i 5 dagar nu. Känner mig oälskad just nu :( jag fråga honom om han hittat någon annan men han sa nej men kan inte sluta oroa mig för det ändå..

Annons:
Michiis
1/28/15, 7:00 PM
#7

Om det bara gått 5 dagar så vänta lite till? :) Ibland är det ju så att man behöver lite egentid och det behöver inte vara mer med det. bara en tanke :) Det kan ju vara olika för olika, men ja han behöver ju inte bli så kall som du säger att han blivit. Kanske du skulle passa på att åka bort en stund om möjligheten finns eller något annat, ta avstånd du med (hur svårt det än kan va) och försök låt han vara ett tag och se va som händer..

// Michis

OlgaMaria
1/28/15, 7:12 PM
#8

Fråga om han vill fortsätta vara tillsammans med dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
1/28/15, 7:15 PM
#9

Han kanske håller på att ta avstånd från dig för att göra slut på ert förhållande utan att behöva berätta att han har någon annan.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Nettan120]
1/29/15, 10:51 AM
#10

Som #9 säger han kanske håller på att göra slut och döljer enligt han men du ser småsakerna. Tycker du ska ta ett snack igen och på peka allt som är fel bara att sätta näven i bordet. Låter som mina ex faktiskt och det slutade med att dom gjorde slut på detta vis.

zakkris
1/30/15, 4:52 PM
#11

Har varit med om exakt samma sak 2ggr om med samma kille, dum som ja var. Han funderar på eran relation, om den är värd att kämpa för eller om han är bättre själv eller med någon annan. 
Och dessvärre, finns inte en otrolig kärlek där så kommer han ge upp om förhållandet. Killar är oftast såna att de inte vill kämpa om de är tufft i ett förhållande med bråk eller för mycket tjat osv.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Anonym
Anonym
1/31/15, 6:28 PM
#12

Han säger att han vill vara tillsammans med mig och kämpa. #11 tror du han har någon annan?

goldcool
1/31/15, 7:41 PM
#13

Han var - eller har varit less ett tag. Säger han att han vill kämpa, och du tycker det verkar ligga substans bakom - så kan han bara haft en downperiod och även jobbigt med sig själv. Kanske inte mått så bra i sig själv, älskat sig själv.

Men om det gått 10 dar nu så kanske du märker nån skillnad? Eller är det samma?

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

Annons:
Anonym
Anonym
1/31/15, 8:26 PM
#14

13 - Det var lite bättre någon dag men vi är fortfarande inte helt "vänner" än och han är ganska off fortfarande. Han vill inte ha sex heller

Anonym
Anonym
1/31/15, 8:40 PM
#15

Mitt problem är att jag förstår inte var detta kommer ifrån, jag försöker prata med honom men han hugger direkt å kastar skit på mig. Jag förstår verkligen inte och tankarna rullar så jag håller på att spricka! Jag blir även nojig att han är otrogen mot mig, eftersom han beter sig så kallt. Jag håller på att bryta ihop tror jag 😢 hjärnan går på högvarv. .

OlgaMaria
1/31/15, 9:58 PM
#16

Fy vad jobbigt det verkar. Något är det ju, verkar det som, och han vill inte prata om det med dig. Du får väl helt enkelt vänta på att han ska förklara. Jag hade nog försökt ta lite avstånd ett tag och se vad han gör. Det kan ju vara så att han är / har varit otrogen, men det kan ju också vara något helt annat. Kanske han gjort något annat som han skäms för och inte är redo att prata om. Vad vet jag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

trollslända
1/31/15, 10:01 PM
#17

#12 _"Han säger att han vill vara tillsammans med mig och kämpa."
_

Fråga om hans sätt att kämpa är genom att bete sig kallt mot dig och vägra berätta varför han gör så. Jag tycker du ska kräva en förklaring om vad som försiggår och om han inte är villig att ge dig det så lämna honom!

zakkris
2/1/15, 12:23 AM
#18

#12, han behöver inte ha någon annan för att han är så här. Nu kan jag bara se till mitt ex, men han hade inte någon annan, och han älskade mig, och gör det än idag över 6 månader senare, men det funkade inte bara. Han gav upp för lätt och jag var för jobbig att vara med. Idag har vi båda gått vidare och vi är vänner idag.
Men jag känner igen mig så otroligt i de du skriver, det är som en kopia av förra sommaren för mig. 

Så min fråga är, älskar du honom? Om svaret är ja, fortsätt finnas där, och se om han kommer kämpa vidare tillslut eller om han inte orkar.
Om man älskar någon och vill ha denne kvar är det tyvärr det enda man kan göra, det gör ont och är frustrerande men det löser sig alltid på ett eller annat sett, mer eller mindre smärtsamt, tyvärr kommer du inte undan från smärtan hur du än gör.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Anonym
Anonym
2/1/15, 8:30 AM
#19

Tack för era svar. Alla omkring mig tycker jag ska lämna honom. Jag läste om psykisk misshandel och blev helt skärrad så väl det stämmer in på vårat förhållande. Nu skäms man istället att man låtit det pågå.. Jag bröt ihop igår och kunde inte sluta gråta, pratade en lång stund med min mamma som kunde lugna mig.

zakkris
2/1/15, 11:08 AM
#20

#19 Gör det som känns bra för dig, DU är viktigast, DU ska komma först, DITT mående ska vara bäst, tänk på det. Lycka till

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
Anonym
Anonym
2/1/15, 12:12 PM
#21

Tack så mycket för era svar. Tack för att ni finns ♡

Anonym
Anonym
2/1/15, 2:30 PM
#22

Förklara läget för honom att det imte funkar längre, och att han får mig att må dåligt. jag tog det på ett snällt men bestämt sätt, jag tänker inte vara elak även fast jag har anledning att vara de. . De första han säger är "jaha jag som hade tänkt vi skulle ha sex idag" Nu helt plötsligt passar de och tror han då att jag ska slänga mig ii hans armar då.

Skogsraah
2/1/15, 2:31 PM
#23

#22 Låter ganska svinigt. Du förklarar läget för honom och varför han får dig att må dåligt, och han anser att ni ska ha sex? Är det enda du duger till eller?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Anonym
Anonym
2/1/15, 2:40 PM
#24

#23 Ja jag förstog inte hans uttalande själv. . Jag har insett att han är en psykisk misshandlade, gjort de en gång innan men ville inte tro det eller var rädd att jag överdrev då. Men när jag läst om det igen så är det helt ortoligt att jag har varit med en sådan person i 2år. Även jag som gjorde inlägget "lat pojkvän" Jag känner nästan en ilska nu att jag låtit en person behandla mig på så sätt.. Hoppas jag finner styrka för han kommer dra i varje strå nu och vara elak så det heter duga! Är glad att jag har er här

Skogsraah
2/1/15, 2:44 PM
#25

#24 Nej, lämna honom idag! Ni bor inte tillsammans eller? Du har ju kommit långt på vägen som insett att han är dålig för dig. Nu kan det bara bli bättre 🙂 Han förtjänar inte dig och du är inte skyldig honom något mer. Börjar han trycka ner dig så försök blockera hans nr, svara absolut inte och sök stöd hos nära och kära.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Anonym
Anonym
2/1/15, 2:46 PM
#26

Nej, vi flyttade isär efter första gången han drog ner mig psykiskt. Nu blir den sista!

Skogsraah
2/1/15, 2:48 PM
#27

#26 Jag håller på dig! Har varit där själv, och du kommer inse snabbare än du tror att det är helt rätt beslut och att du kommer må SÅ mycket bättre! 🤗

Bara att uppdatera ifall han börjar bete sig mer illa och du behöver hjälp.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Anonym
Anonym
2/1/15, 4:28 PM
#28

Förlåt att jag skriver mycket, känner mig tjatig.. Han kom hit nu och drog de vanliga - att han ska bättra sig att han älskar mig. Jag kan inte sluta tänka på hur jag grät ihjäl mig igår och han brydde sig inte för 5 öre. Men han vägrar lyssna nu, han sa "det kommer bli bättre" jag sa nej det kommer inte bli det då sa han "men hör du inte vad jag säger, det kommer bli bättre" Jag bad han gå eftersom jag såg att ett utbrott var nära. Han kasta en pall jag har i hallen in i köket. Men gick bra inget gick sönder. Sen drog han…

Skogsraah
2/1/15, 6:14 PM
#29

Tur han gick. Du får ju bevis varje gång på att han beter sig illa. Förstår inte ens vad han har att vara sur på. Det är ju han själv som har satt er i den här situationen? Kanske att han kommer på det längre fram, men var inte så säker. Mitt ex misshandlade mig psykiskt en bra bit efter det tagit slut med. Hoppas dock du slipper det! Annars kan du alltid göra en polisanmälan. Inte säkert att det leder någon vart, beroende på vilket sätt han hotar dig på och är elak, men möjligheten finns.

Håll ut! 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

OlgaMaria
2/2/15, 10:08 AM
#30

Lycka till! Låter som att det är läge att sätta punkt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
2/3/15, 10:19 PM
#31

Vad ska jag göra när han vägrar inse att det är slut?! Han säger bara att vi ska lösa detta även om jag säger att de inte går. Han hotar med att han fundera på att ta bilen och köra åt skogen = döden. Även att elda upp mina saker. Jag fråga honom varför han måste göra allt värre och bete sig omoget, då säger han att jag gör det! Försöker han psyka mig?

Skogsraah
2/3/15, 11:08 PM
#32

#31 Ja det försöker han. Det är väldigt lågt och manipulerande det han håller på med. Han försöker manipulera dig och inget annat. Sluta svara när han hör av sig. Mitt ex hotade också med självmord, bl.a, men det är inget du ska ta åt dig av.  Det är fruktansvärt elakt det han håller på med. Tror inte heller att han kommer elda upp dina saker. Har du kvar saker hos honom heller? Ta med dig någon och hämta dem i så fall.

Du måste börja totalignorera honom nu. Annars kommer han tyvärr inte ge sig.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Devya]
2/4/15, 5:11 AM
#33

#31 Polisanmäla honom om han börjar hota dig. Det här låter som en typ man inte alls kan lita på.

Anonym
Anonym
2/5/15, 2:28 PM
#34

Vad säger lagen när det gäller hans saker? Han vägrar hämta de och fortsätter att psyka mig och därför vill jag bli av med honom men går ej när han har sina saker här. !

Annons:
OlgaMaria
2/5/15, 2:47 PM
#35

Du har ju ingen skyldighet att lagerhålla hans saker. Han har eget ansvar för sina saker och tar han inte ansvaret så är det hans problem.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2/5/15, 4:12 PM
#36

#34 Lägg ut hans saker på gården eller något. Säg åt honom att de finns där om han vill ha dem.

Anonym
Anonym
2/6/15, 8:32 PM
#37

Vet att det fortfarande är nytt, har inte gått lång tid sedan uppbrottet, men har en fråga ändå :) Gör man bäst i att vänta med förhållanden ett tag även om man hittar någon som verkar underbar? Vad tycker ni?

OlgaMaria
2/6/15, 8:35 PM
#38

Testa lite, men inte kasta sig in i något nytt. Har du hittat någon som verkar underbar ska du ju inte låta honom gå förbi, men du kan ju alltid ta det lite lugnt?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2/7/15, 6:10 AM
#39

#37 Du gör dig själv en stor otjänst om du börjar blanda in någon just nu. Du hade ju problem med ditt ex som inte ens ville komma och hämta sina grejer. Vill du verkligen utsätta en underbar kille för det drama du är i just nu? 

Försök ta itu med ditt liv först och få det uppordnat istället för att du råkar trassla in någon oskyldig in i ett fullspäckat drama. =/ Sen då du har tagit itu med det så tycker jag att du kan gott börja dejta om det är det du vill men se nu till att få ditt ex saker bort från ditt ställe först.

Anonym
Anonym
2/7/15, 6:55 AM
#40

Förstår hur ni menar absolut, kanske uttryckte mig fel när jag skrev förhållande eftersom jag inte vill ha ett än, men är det ok att träffas för en fika eller film då som "vänner" mer? Även fast denna killen är ute efter något seriöst så vill man ju lära känna varandra först och främst och jag vill absolut inte dra in han i något drama såklart.

[Devya]
2/7/15, 6:58 AM
#41

#40 Jag tror det är lite farligt att börja redan på med något sådant då ditt ex verkar vara väldigt knepig. Tänk om han kontaktar denna kille och försöker förstöra för dig? Ditt ex verkar ju inte vara riktigt normal. Du gör bäst i att avvakta litegrann.

Om du väljer att gå på dejt med honom så förklara situationen för honom så han förstår vad han ger sig in i. Ärlighet varar längst i det här fallet. På det här sättet "lurar" du inte in honom i något utan han vet läget. :)

Jag skulle definitivt vilja veta om jag var i hans skor!

Annons:
Anonym
Anonym
2/7/15, 7:08 AM
#42

Tack för dina råd.. Ska ta och förklara läget för honom :) och så kan vi avvakta med dejt ett tag åter tack

Anonym
Anonym
2/12/15, 12:01 PM
#43

En uppdatering bara :) Exet har nu hämtat sina saker och det gick förvånansvärt lugnt till. Skönt det iallafall. Känslorna svajar ibland när jag tillfälligt glömmer allt hemskt som varit men det kanske är vanligt? Jag har iallafall gjort rätt beslut eftersom man inte kan vara i ett förhållande som man mår dåligt av. Det ska ju vara tvärtom! Jag vill passa på att tacka för stödet jag fått av er här ! Betyder mycket

Ung1969
2/12/15, 12:50 PM
#44

Hur långe har ni vart tillsammans ?? Har de pågått länge ? Åh hoppas det löser sig för dig 😘❤️ Aldrig lött nör det blir såhär

Anonym
Anonym
2/12/15, 1:10 PM
#45

Vi var tillsammans i ca 2.5 år.

Soleii
2/12/15, 6:55 PM
#46

Massa pepp till dig! Känner igen allt du berättade exakt från min förra relation, och det var det bästa beslut jag tagit att gå ifrån det, även om det var skitsvårt. Du förtjänar att vara med någon som älskar dig alltid :)

Anonym
Anonym
2/12/15, 7:14 PM
#47

#46 Tack snälla :) de värmer..

Upp till toppen
Annons: