Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1237 ggr
[Devya]
1/25/15, 3:02 PM

Eventuellt gravid

Det var den här veckan som jag borde ha fått min mens. Jag har haft smärtor så jag har bara gått och väntat men inget har kommit. Jag har känt mig ganska "mensig" och med det menar jag spända och svullna bröst, sådant som påminner om menssmärtor och lite svullen om magen. Jag har också varit lite emotionell den här veckan och då har jag bara antagit, ah, mensen är på väg.

Nu har det gått 33 dagar vilket är alltför lång tid emellan och det har börjat göra mig en aningen orolig. Som allra mest har jag haft 32 dagar och det var för flera år sedan. De senaste åren har det rört sig om allt från 24-28 dagar.

Kan det vara att mensen håller på att ändra sig nu då jag närmar mig 30-strecket? Det är det eller så har jag gått och blivit gravid.

Jag ska imorgon köpa ett test så jag får ge mig till tåls tills dess. Ville mest prata av mig nu. Jag vet inte vad jag ska göra om det är så att jag är gravid. Jag har ett väldigt komplicerat "förhållande" på gång som inte är redo för något sådant här men på andra sidan så vill jag inte genomgå en abort… Jag som hade tänkt börja studera igen men om jag är gravid så kan det hända att jag måste lägga de tankarna åt sidan. Jag måste också ta en rejäl funderare om jag ska fortsätta det förhållandet jag är i eller ej om det är så att jag är gravid, för just nu så vet jag att det förhållandet skulle vara för mycket för mig att hantera isåfall. Jag kanske går händelserna i förväg här men naturligt så kommer dessa tankar fram i dagen under en sådan här situation. Jag vet att om jag skulle behålla barnet så skulle jag vara en utomordentlig mamma, med eller utan partner.

Det gäller väl bara att bita ihop och vänta tills imorgon för att få veta vad som är på gång. Nervöst och spännande på samma gång.

Annons:
Aleya
1/25/15, 3:12 PM
#1

Vad hoppas du att det är? Kan ju vara så att du är stressad och därför kan mensen krångla. Behövs inte mycket för att mensen ska strejka vissa gånger. Jag hoppas att det löser sig. Och angående förhållandet så måste du göra det som är bäst för dig. Skit i vad mannen tycker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
1/25/15, 3:17 PM
#2

#1 Jag hoppas på att jag inte är gravid om jag ska vara fullständigt ärlig. Jag vet att om jag skulle få min mens nu så skulle jag hoppa utav glädje. På andra sidan, om jag nu är gravid så är det väl bra att det har skett för annars skulle jag aldrig kunna planera in det i mitt liv - med andra ord skulle jag annars aldrig "hinna" skaffa några barn. 

Jag är inte stressad. Jag har varit stressad förut då min mens har varit en dag sen och då stressade jag upp mig ordentligt men samma dag så kom den. Med andra ord har stress aldrig påverkat min mens.

Jag får försöka klura ut vad jag ska göra sen då jag får veta resultatet. Just nu går jag bara och väntar på att det ska bli måndag.

JenniferSoderberg
1/25/15, 3:17 PM
#3

När en vän till mig är orolig köper hon alltid ett gravtest, sen så slappnar som kroppen av då det visar negativt och då kommer mensen för henne.
Lycka till i vilket fall!


[Devya]
1/25/15, 3:21 PM
#4

#3 Så brukar inte min mens fungera. :) Min mens påverkas inte av stress. Dessutom så känner jag inte mig stressad på något vis. Det känns som om min kropp har bara gett upp nu. Det är som om jag har redan accepterat att jag är gravid fast jag inte vet säkert.

Men tack. Får hoppas att det slutar väl oberoende! :)

MsSofieG
1/25/15, 3:29 PM
#5

Allt jag kan säga är lycka till oavsett vad som händer, skulle du nu vara gravid verklar det ju faktiskt vara menat att hända nu. Du verkar ju mer än redo för barn 🙂

[kerstinthemilklover]
1/25/15, 3:59 PM
#6

Om du nu är gravid och vill behålla barnet så vill jag bara säga att jag har studerat med gravida kvinnor. De har fått barn och ändå varit framgångsrika studenter. De har faktiskt varit bland de bästa studiekamraterna jag haft. För disciplinen de har haft har verkligen smittat mig och hjälpt mig med  mina studier.

Så du kan studera både med eller utan barn.
Lycka till med testet och hoppas att du får precis som du vill!

Annons:
[Devya]
1/26/15, 8:17 AM
#7

Ingen mens ännu så idag ska jag köpa testet. Kan dock hända att jag väntar med att ta testet och gör det först imorgon på morgonen.

Jag tror jag har beslutat mig för att ta abort om det är så att jag är gravid. Jag har nog alltför komplicerat liv för att börja dra in ett oskyldigt liv in i det.

IceTee
1/26/15, 9:08 AM
#8

#7 du bör göra testet på första morgonurinet! Det är störst chans för rätt resultat då

Medarbetare på Skor iFokus

[Devya]
1/26/15, 10:08 AM
#9

#8 Det är därför jag skrev att jag tror att jag väntar först med det tills imorgon på morgonen. :)

Då jag har tagit test tidigare så har jag alltid gjort det på morgonen.

[Diddit]
1/27/15, 12:48 AM
#10

vad visade tested ?

[Devya]
1/27/15, 3:22 AM
#11

Jag är gravid. 3+ 

Det tog mindre än en 15sek innan det poppade fram på stickan. 

Även om jag redan visste att jag var gravid den dag det gick över 30 dagar så känns det ändå ganska chockerande.

Aleya
1/27/15, 5:36 AM
#12

#11 då tycker jag att du ska gå direkt till MVC eller gyn och prata med någon. Oavsett om du tänker behålla eller göra abort. Hoppas att det löser sig för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
1/27/15, 8:45 AM
#13

#12 Jag har redan kontaktat hälsostation och har fått tid idag kl.13.30.

Annons:
IceTee
1/27/15, 2:52 PM
#14

#13 lycka till!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: