Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1791 ggr
[Diddit]
2015-01-21 19:11

Vad vill han !?

Hejsan,ända sedan jag var 3 år har jag haft kontakt med denna killen, han har varit min förebild jätte länge och nu är jag 16 år, och inte träffat honom på kanske 10 år.

Han är vuxen,väldigt omtänksam och liknande. MEN, jag har skrivit till honom nu i en månad och skrivit att jag vill träffa honom,han och jag har bror och syster relation, så är inte kär i honom eller liknande. När jag har skrivit med honom så har det kännts som om han försöker undvika mig eller liknande, han kan inte svara på flera dygn, och sedan när vi väl skriver så skriver vi mycket personliga saker osv. oftast är jag den som blir beroende när människor väl har snackat med mig och sånt. Han har precis gjort slut med sin fru, och han säger att han är väldigt upptagen hela tiden osv, han har lovat mig 3 gånger att träffa mig nu, han vägrar ge ut sitt nummer till mig, verkar det som. för när jag frågar om hans nummer ( för att bestämma tid och plats osv) så svarar han inte på det.

Varför tror ni att han beter sig som han gör?är han nervös för att träffa mig, eller är han verkligen upptagen, eller undviker han mig ?han har ju även skrivit att han saknar mig och sånt.

Annons:
Hoseok
2015-01-21 19:13
#1

Har du träffat honom i verkliga livet tidigare?

[Diddit]
2015-01-21 19:14
#2

ja, när jag var 3-6 år ungefär, har inte träffat honom sen dess, han bor på 3 olika ställen :P

Hoseok
2015-01-21 19:17
#3

För mig låter det som att han kanske inte mår så bra just nu. Kanske stressad över skilsmässan, eventuellt jobb/studier och mår allmänt dåligt. 

Det är väldigt svårt för mig att avgöra vad han känner inför kontakten med dig, men jag tror det är ett gott tecken att han inte brutit den med dig och totalt ignorerar dig, han verkar ju visa intresse av att vilja prata med dig då och då. 

Det kan vara svårt, men har du provat att fråga honom rätt ut hur han mår och berättat att det känns som att han undviker dig och att det får dig att må lite dåligt?

Sjöstjärna
2015-01-21 19:18
#4

Om han ligger i skilsmässa så är det fullt förståeligt att han har annat att tänka på och är splittrad och mår dåligt. Han kanske är orolig för att det skulle förvärra situationen om hans fru skulle råka få reda på att han har kontakt med dig, även om ni inte har en romantisk relation så skulle frun kunna tro det och det skulle kunna försvåra läget ytterligare. Om ni inte har haft kontakt på tio år så kanske ni inte behöver ta upp kontakten just nu. Prova att vänta ett år eller så, så är läget kanske helt annorlunda.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Aleya
2015-01-21 19:18
#5

Hur gammal är han? Han kan ju faktisk undvika. Och kanske gör det för att han känner att det kanske inte är lämpligt just nu att träffa en tjej på 16. Han kanske tycker att det ger fel signaler för folk runt han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Diddit]
2015-01-21 19:43
#6

jag har sagt till honom att det får mig att må dåligt, min pappa och folk runt om honom vet att han har varit som en storebror för mig, jag har även erbjudit hjälp när det gäller att passa hans son,eftersom att jag ser inget fel med det osv. har kille också, ville bara påpeka det ^^

Annons:
[JenniN]
2015-01-21 21:01
#7

Kan det inte vara så att han känner sig lite påtvingad att träffa dig? 

Du skriver att du skriver till honom och vill ha hans nummer, och att du säger till honom att du mår dåligt av det. 
Så han kanske till en början inte mådde bra pga skilsmässa och liknande och nu istället känner en press att han måste träffa dig och agera storebror.

[Diddit]
2015-01-21 21:11
#8

Jag vet inte riktigt, var därför jag frågade er. alltid när jag var i min största svacka, höll på med droger och liknande, så ville jag verkligen träffa honom, men nu så har jag blivit större som människa och rett upp mitt liv. och jag hade hoppats på att han kunde träffa mig, har väldigt svårt att släppa taget om människor, blir väldigt lätt beroende av människor som jag verkligen tycker bra om ( vän eller vare sig)

Anonym
Anonym
2015-01-21 21:23
#9

Hur gammal är han? Tycker det låter lite creepy, om jag nu bara ska vara dömande så där. Varför vill du jättegärna träffa honom? Vad har ni haft för relation?

[Diddit]
2015-01-21 21:35
#10

han är runt 30- 40, jag har känt honom sedan jag var liten, han har alltid varit omtänksam, snäll och brytt sig om mig, han är min förebild och storebroden jag aldrig hade. jag vill träffa honom för att han är en bra lyssnare, han får en alltid på bra humör och jag känner att han och jag är väldigt lika. somsagt, det är ingen romantisk relation vi har haft eller har, jag har dessutom en pojkvän sedan 2 år tillbaka. men killen som jag skriver med är en viktigt person i mitt liv, men jag vet int e riktigt vad han vill längre :P

Sarah
2015-01-22 16:26
#11

Du är 16 år och han är vuxen. Det här må låta jätteelakt, men bara för att han är viktig i ditt liv så betyder det inte att du är viktig i hans :( 

Att skriva lite på nätet är en sak, men att träffas en helt annan. Om jag tittar till mig själv så kan jag absolut prata med och ge råd till en ung person, men att hålla på och träffas, nej jag skulle inte se poängen och vill den personen ses skulle jag tycka att det var creepy och opassande.

ofokustjej10
2015-01-22 18:12
#12

Jag har en kusin som är 35 är med fru och en dotter på 6 år, och det skulle nog vara väldigt opassande om han plötsligt började träffa en 16 årig tjej som han inte sett sedan hon var ca 6 år. Kanske stället där jag bor inte är lika öppet som det där du kommer ifrån, men ja det skulle nog vara mysko här. Tror att de uppfattningar du fick om honom när du var såpass ung inte stämmer längre. Nu har han väl ingen fru längre, men de flesta 30-40 åringar ser nog 16 årigar som barn. Visst, familj och syskon är inte bara blodsbundna, men i det här fallet låter det som om du kunde hitta en mer lämplig "Bror". Dessutom tror jag chansen är stor att han bara såg dig som en gullig 3-6 årig flicka och ingen syster. Han var väl redan över 20 när du var 3 år och han var med dig?

ofokustjej10
2015-01-22 18:14
#13

Han var väl redan över 20 när du var 3 år (när han var med dig) är vad jag menade, inte och.

Annons:
OlgaMaria
2015-01-22 19:36
#14

Det kan nog vara så att han tycker det är okej att stötta dig över nätet, men inte vill träffa dig i verkligheten. Och det är inte alls konstigt. Tycker du ska acceptera det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

X2015X
2015-01-22 19:55
#15

låter som han inte är intresserad. Skulle inte ja heller va om ja ska va ärlig om ja va 30+ nyskild osv så håller en 16 åring på å tjata. De e lite jobbigt. Eftersom ni inte haft kontakt på så många år så är bandet inte så starkt som du kanske önskade

[Silverräv69]
2015-01-22 21:12
#16

Tagga ner, låt honom vara, han verkar inte vilja ha någon annan form av relation till dig än att skriva av sig och sysselsätta sig de kvällarna han är uttråkad. Varför är det så viktigt för dig att ses, du låter lite framfusig och krävande. Han är i ett helt annat skede i livet än du, en vänskap som inte besvaras är inte värt att satsa på. Stor eloge till dig för att du hanterade dina svackor och kom ut helskinnad och stark. Men du får inte bli beroende av folk, bara för att de är snälla mot dig, det är inte hälsosamt och det kan sluta med att du blir mycket sårad. Du på 16 år vill inte anses som en klängande barnunge, utan som en ung kvinna som tar stadiga steg mot vuxenlivet och självständigheten. Vi har alla varit där och när jag själv tänker tillbaka på min period av desperat klängande rodnar jag så pinsamt det är.

[Diddit]
2015-01-23 00:50
#17

grejen är att han lovade 3 gånger att träffa mig, att han skulle komma till min stad och så sa han '' spika detta nu då, så träffas vi denna helgen '' och så pågick det typ 3 gånger, har tröttnat på han nu och tog väck honom som vän, men ångrade det. ville ha en förklaring på varför han läser mina meddelanden men inte svarar, vill att han ska vara ärlig och berätta om han tycker jag är jobbig eller så, inte ignorera mig. det gör mig bara förbannad. jag hatar när folk ignorerar mig, hör hellre en sanning som sårar mig än att de bara gömmer allt. varför det är så viktigt är för att jag vill ta kontakt med honom i tid, Jag vill lixom ha någon att umgås med, en sorts bror alltså. har alltid varit kill aktig av mig och umgås därför inte med tjejer, gillar att umgås med killar och spela spel osv, det är inte ofta personer sätter så starka spår i mig, han och rasmus ( min kille ) är de enda jag vågar lita på och vill umgås med.

[Devya]
2015-01-23 04:34
#18

#17 Jag tror du får bara ge upp. Han visar ju inget intresse av att faktiskt vilja se dig om han alltid ställer in träffarna. Han har säkert fullt upp med sitt eget liv och har inte tid med dig.

Jag tycker du ska gå vidare för du kan ju inte få honom att ändra på sig. Vill han inte så vill han inte, ingen mening att du går omkring och tjatar på honom så låt honom vara.

Han har satt djupa spår i dig men det verkar ju inte vara ömsesidigt så förlöjliga dig inte genom att springa efter honom. =/

Aleya
2015-01-23 05:20
#19

#17 låter som att du fantiserat upp den relationen du vill ha till denna mannen. Jag tror dock att du får ge upp illusionen och gå vidare. Mycket kan hända på 10 år.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

X2015X
2015-01-23 12:00
#20

varför han ignorerar dig kanske bara är av den enkla anledningen att han såg att du skrivit, han läste men sen fick nåt annat att göra och glömde. Folks om ofta ignorerar gör de inte med flit. Typ som att han ska prove a point. Han glömmer säkert bara. Jag gör också så mot folk som kanske skrev nåt men jag är såpass ointresserad så att de kommer lätt annat som tar upp mina tankar och då glöms dessa bort. Men jag gör de inte med flit eller ogillar personen som skriver. Jag bara glömmer för den står mig inte så nära. Det är lätt hänt när man är vuxen och har andra saker att tänka på.

Så han ogillar dig inte. Kanske bara blir för mycket ibland :)

Annons:
Sarah
2015-01-23 12:09
#21

#17, det kan mycket väl vara så att han säger att ni ska ses för att slippa tjat och sen gör han sitt bästa för att undvika det. 

Du kan inte bestämma att ngn ska vara  din bror och din vän, Kan du inte se det olämpliga i att en vuxen man ska hänga med en 16åring? Det är olämpligt redan att han skriver att han saknar dig. Om du vill umgås med killar så är det bättre att du hänger med folk i din egen ålder. Inte en vuxen nyskild man. Det är fel på alla plan. Acceptera att han inte verkar vara intresserad av och absolut inte borde umgås med dig och släpp honom.

[Diddit]
2015-01-23 12:54
#22

okej, förstår vad ni menar, tycker bara det är jobbigt då jag har haft ganska strulig uppväxt,och han är den enda som jag har sett upp till och litat på. men får försöka släppa honom.

Sarah
2015-01-23 12:59
#23

Förstår att det är jättetungt och att det är viktigt med stabila vuxna i ditt liv. Men, kanske ni inte måste ses, men kan skriva som tidigare. Just iom att han skrivit att han saknar dig osv så är det inte snyggt att umgås. Det blir på fel nivå. En stöttande vuxen ska vara just en stöttande vuxen, inte något annat.

Upp till toppen
Annons: