Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4594 ggr
[yesorno]
12/18/14, 11:20 AM

17 år förlora oskuld.

är det sent att förlora oskulden när man är 17 år?

Annons:
LaSadie
12/18/14, 11:22 AM
#1

Nej :)

Fridaaaa
12/18/14, 11:24 AM
#2

Absolut inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

noraa
12/18/14, 11:25 AM
#3

vrf ska du ens bry dig om det är sent eller inte? gå efter vad du själv känner , ha sex om du vill ha sex. annars ha inte bara för en ålder.

ChristineL
12/18/14, 11:45 AM
#4

Nej, det är snarare tidigt!

Mannez
12/18/14, 1:54 PM
#5

Nejdå. Jag är 17 och hade nyligen sex för första gången.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[EvelinaL]
12/18/14, 1:58 PM
#6

Det finns inget försent. Jag brukar alltid säga "vänta tills du är redo, och sen väntar du lite till". Själv var jag 14 och jag ångrar det inte en sekund.

Annons:
Myrra
12/18/14, 2:44 PM
#7

Jag var 22 så ta det lugnt, vänta tills du hittat rätt kille/tjej, det är det värt.

Tänk inte på att du bara ska bli av med oskulden med första bästa.

Scorpio97
12/18/14, 3:11 PM
#8

Jag är sjutton och har inte haft sex, och har ingen brådska heller.


//Jessie

IceTee
12/18/14, 4:57 PM
#9

Nejdå, jag tror jag var 16, men har faktiskt för mig att gränsen för tjejer ligger där runt 16/17, så det är helt normalt rent statistiskt sett! Däremot kan jag känna att det aldrig kan vara för sent, bara för tidigt!

Medarbetare på Skor iFokus

[Eleya]
12/18/14, 10:42 PM
#10

Du kan vara hur gammal du vill, du skan bara känna att det är rätt person. Jag väntade ut x-antal killar innan jag hittade honom jag ville ge oskulden till. Så va kräsen och skäms inte över din ålder och oskuld, det är så onödigt.

[VampireGirlElvira]1
12/19/14, 8:30 AM
#11

Nej då. Man kan inte vara för gammal när man är 17 år, snarare för tidig. Jag var nästan 16 när jag förlorade oskulden till mitt första ex som var ett riktitgt as mot mig. Han var en player. Han ville bara ha sex, men ingen kärlek. Om jag skulle ha vridit tillbaka tiden mer så skulle jag ha mist min oskuld till mitt andra ex när jag var 17 1/2 år. Och om jag skulle ha vridit tillbaka tiden ännu mera, så skulle jag ha mist min oskuld när jag var 24 till min nuvarande man.

[Outlawly]
12/20/14, 8:24 AM
#12

Jag var 20. Och ville bara bli av med den då.

[womangirl]
12/20/14, 11:21 PM
#13

Nej.

Jag var 18, min kille var 20.

Annons:
[Nettan120]
12/21/14, 5:47 PM
#14

Nej det är inte sent förlorade min som 16 åring så. :)

Bjallstal
12/30/14, 9:37 PM
#15

Jag var sexton och det var med min första riktiga kärlek. Vi har 2x2,5 år nu i mars :) haha så går det när båda vill ut och pröva annat med kommer fram till att gräset inte var grönare på andra sidan haha så förhoppningsvis blir han min sista kärlek med

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Ily143]
12/31/14, 12:05 AM
#16

Nej jag var 17 när jag förlorade min oskuld :) (är 18 nu :)

Ung1969
1/2/15, 2:19 AM
#17

Haha lilla vän inte då ,jag förlorade min när jag var 23 så du har många år på dig. Och åldern har ingen betydelse för när man förlorar oskulden. Det är aldrig för sent eller för tidigt bara man känner sig redo trygg och sugen och inte gör det bara för att bli av med den . Att ge den till någon speciell ät otroligt fint och de första killar tycker det är så jävla coolt och sexigt att få ta någons oskuld så spara det till någon speciell  ;)  Nu resonerar alla olika och man får göra det med vem man vill bara man inte känner sig ut nyttjad och otrygg utan trygg och redo . Men tänk vad fint att ge bort de till någon riktigt fin det är så vackert ,det är vad jag gjorde och de bästa jag gjort han var så nöjd dessutom haha  ämt åsido , NÄ men han var jätte stolt och dessutom min nuvarande man han var så mallig och när Jag tänker till backa på det så blir jag alldeles varm. Vi älskar varandra så och så gav jag han något så fin och hand ego och Gud vad mäktig han var efter detta han var ju dessutom lite äldre så ojoj vilken lycka. Än idag är han lika stolt och de va många många disenier sedan . Så tänk noga och va trygg i de du gör skit i vad alla andra säger ontycker. Idag är fasiken 10 åringar inte oskulder längre

Ethina
1/2/15, 11:11 PM
#18

Enligt mig spelar det inte någon roll alls om du är oskuld eller inte. Känns det rätt så kör på. Om någon kille dömer dig för att du är oskuld eller ej så spring! Förvänta dig inte för mycket första gången, framför allt inte om din partner också är oskuld. Det behövs övning för att det ska bli skönt. :)

[Lindizen]
1/4/15, 3:01 AM
#19

Nej! Absolut inte. Fullt normalt - och vänta gärna lite till. Och gör det absolut inte med första bästa - för det kommer du troligtvis ångra när du senare hittar en kille och har ett fast förhållande med honom. I staden jag bor är det garanterat bättre att va oskuld vid 17 års åldern än att ha haft sex med över fem stycken. Dock har ingen med det att göra men rykten finns ju alltid. Du kommer veta när det är rätt för dig och när rätt kille dyker upp! Kram!

Elinim
1/4/15, 7:22 PM
#20

#19 Förstår att du bara menade väl med ditt inlägg, men jag är rädd att det kan tas emot fel.

"gör det absolut inte med första bästa - för det kommer du troligtvis ångra när du senare hittar en killa och har ett fast förhållande med honom"  Att säga något sådant här kan inte leda till något gott. Det påbringar bara mer stress, tabu och ångest rörande hela oskulds-grejen. Det är väl inte hela världen om hon nu skulle ha sex med "första bästa"? Förstår inte varför det skulle vara någonting att ångra senare, när hon hittar en kille hon vill vara tillsammans med. 

Och, som du själv sa, har ingen annan någonting som helst att säga till om ens egen sexualitet, eller hur många man har haft sex med. Varken du inte har haft sex alls, eller har haft sex med över 100 pers. Att ens nämna att det skulle vara "bättre" med det ena eller det andra, oavsett om det bara är att beskriva ett rykte, känns därför helt befängt. 

Som sagt förstår jag att du bara menade väl, men då det kan vara väldigt känsligt om hur man uttrycker sig i dessa sammanhang ville jag bara nämna detta. 

Helt enkelt - ha sex när du vill, hur du vill, med vem du vill så länge det inte skadar någon annan. Det är din ensak och ingenting som någon annan ska lägga sig i :)

Annons:
[VampireGirlElvira]1
1/4/15, 7:36 PM
#21

Jag håller med dig#20.

[Lindizen]
1/4/15, 8:29 PM
#22

#20, Tror du missuppfattade mitt inlägg. RISKEN finns att man ångrar det om man gör det med "första bästa". Och jag talar av egen erfarenhet samt när jag pratat med andra. När man sedan hittar någon annan så finns chansen att man tänker att man skulle väntat. Man ska göra det med någon man känner sig säker med. Och anledningen att jag skrev det var till TS att rusa inte för att få någonting gjort - bara för att. En snäll tanke för hennes egen skull (faktiskt).

Det finns ingen anledning till att stressa och TS jag hoppas att du inte tog mitt inlägg helt fel? Det var ett tips som hjälpt mig när mina systrar pratat med mig om detta. Det är mer att om chansen någon gång dyker upp - så tänk till en extra gång. Det kanske verkar skönt att få det "avklarat" till en början - men sen.

Sen sa jag det där om rykte för det är det sättet JAG lärt mig att leva - ingen har med det att göra men nämner det ändå. Är man dessutom ung som TS är (nu kanske er stad inte är som min), 

Synd att du tog det som du gjorde men ja. :)

Anonym
Anonym
1/5/15, 1:07 AM
#23

jag måste bara kommentera detta, jag förstår inte varför första sexet skulle vara så speciellt för?? varför måste man förlora det till någon "speciell"? första sexet är egentligen som alla andra gånger man har sex vaginan är väldigt töjbar och den blir inte större pga samlag utan är alltid likadan om man fött barn o spruckit upp allt osv kanske man är mer slapp men fortfarande den anpassar sig snabbt till sin vanliga storlek i vanliga fall..

Ung1969
1/5/15, 1:28 AM
#24

De där är individuelt vad gällande vad man vill och hur man vill göra med sin oskuld. Men kan ge lite perspektiv hur folk tänker kring oskuld och ge den till en speciell person det är lite som att fylla 20 det firar man gärna lite extra extravagant en dessa 21 och 22 . Och så lite med oskuld sen beror de på vilken syn man har kring det . Jag hade massa killar runt mig men ingen av de ville jag ha tills han den rätta älskade kom jsg ville ge allt mitt liv allt till honom . Och vad är inte finare en att ge bort min oskuld . Sex är något man delar med någon fin tycker jag och där av blev det som det blev . Sen ska man inte ha sex för att få bort oskuleden vara för att tex kanske ge den till den rätta och såklart känns sig redo eller för att man faktiskt vill ha sex och är sugen på det och inte bara för att göra sog avmed oskulden . Varför många också säger värsta med att ge det till en speciell beror ju på att då kanske man också hunnit bli mer redo och mogen. Men ovs anledning så ska man könns sig trygg och redo

[VampireGirlElvira]1
1/5/15, 9:28 AM
#25

#23. Jag ville inte förlora oskulden till den första bästa heller, men som jag skrev i mitt tidigare inlägg, så skrev jag så här: "Jag var nästan 16 när jag förlorade oskulden till mitt första ex som var ett riktitgt as mot mig. Han var en player. Han ville bara ha sex, men ingen kärlek. Om jag skulle ha vridit tillbaka tiden mer så skulle jag ha mist min oskuld till mitt andra ex när jag var 17 1/2 år. Och om jag skulle ha vridit tillbaka tiden ännu mera, så skulle jag ha mist min oskuld när jag var 24 till min nuvarande man." Jag ville såklart vänta tills jag var äldre, men mitt första ex pushade på mig, och hux flux så hände det. Jag ville (om man kunde vrida tillbaka tiden) spara mig till min nuvarande man. Så jag skriver som #24, det är väldigt individuellt om när man gör det eller inte. Jag ångrar mig såklart att jag förlorade min oskuld till den första bästa killen som jag hade, men jag var ung och dum då.

Anonym
Anonym
1/5/15, 9:29 AM
#26

Fast vadå Oskuld?? bara för att du inte haft sex innan. Första gången man har sex är egentligen inget speciellt det är bara vad människor bestämt att det ska vara det är ju inte som att ditt underliv har ändrats till du har sex med andra människor man behöver inte göra en så stor sak av det heller, sex som sex.

ChristineL
1/5/15, 9:46 AM
#27

#26 - En del anser att första gången är speciell, andra inte. det är ingen som har bestämt att det är det. Och det är skillnad på sex och sex.

Annons:
[VampireGirlElvira]1
1/5/15, 12:22 PM
#28

Exakt som #27 skriver. Men kan vi låta detta vara nu. Vi alla här har poängterat att när man är 17 år, så är det inte för gammalt när man förlorar oskulden.

Upp till toppen
Annons: