Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1174 ggr
[Nettan120]
12/17/14, 9:29 AM

Fått ångestdämpande medicin

Jag har nu varit hos spyk och pratat om mina problem ångesten och mat problemen så klart även ångestatackerna som jag fick. Hen sa att jag hade en ätstörning som inte kunde planeras i något fack. Så fick jag även ångestdämpande medicin som jag tog min första av igår kände mej lite konstig typ full och så för det var första tabletten och kroppen är inte van. Medecinen heter Mirtazapin 15 g som jag fick känner redan mej lite bättre men det tar ett tag innan jag får resultat och ångesten blir bättre. Det går sakta framåt åt bättre ska dit senare igen till spyk trodde jag inte skulle kunna gå framåt men allt går. Har nu fått nytt livshopp att livet inte är mörkt och skit.

Annons:
Honestyisdead
12/17/14, 9:52 AM
#1

Vad bra att du hittat hoppet igen :)

Sjöstjärna
12/17/14, 9:53 AM
#2

Vad bra att du gick till läkaren och fick hjälp. Blev du inte erbjuden samtalsterapi eller kontakt med någon stödgrupp för ätstörningar? Även om medicin kan vara bra som ett första steg i ett akut skede så löser det inte problemen på sikt, du behöver få hjälp med att komma till rätta med orsaken till problemen. Ska du dit igen så fråga efter samtalsstöd i form av psykolog, samtalsterapeut eller liknande.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Nettan120]
12/17/14, 10:08 AM
#3

Japp kbt fick jag erbjudet ska väl gå på det snart tror jag :/ Ångrar inte en dag att jag gick dit

Ladydragon
12/17/14, 10:19 AM
#4

jättebra och starkt av dig att söka hjälp och jätteskönt att du fick bra hjälp 

dock bara en liten sak vet inte om du har läst på om medicinen men den medicinen du fick är mot depression och egentligen inte mot ångest 
men fortsätt o ta medicinen och blir depressionen bättre så kommer säkert ångesten oxå att lätta 

men skulle ångesten fortsätta vara jobbig så sök igen o be att få något utskrivet som är just mot ångest

[Nettan120]
12/17/14, 10:20 AM
#5

AA ska försöka ett tag med den medicinen :) annars tar jag mej ett snack om ny medicin just mot ångest

IceTee
12/17/14, 11:58 PM
#6

KBT har jag haft väldigt god erfarenhet av mot min ångest, så det rekommendera jag verkligen!👍 Och vad skönt att medicinen fungerar! Min verkar inte riktigt ha kommit igång än, så jag ska höja dosen!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Nettan120]
12/18/14, 6:57 AM
#7

Aa men har lite ångest en hoppas den låga dos funkar annars får jag väl säga att den ska höjas :/ Jag mår även lite bättre nu när jag fick hem Tassen och papaya flyttat hem till familjen igen. Jag har haft ångest delvis över att Tassen bodde där borta och jag här.

Upp till toppen
Annons: